Telecom News - רוב משתמשי Windows נפגעים מנוזקות אך גם משתמשי אנדרואיד ו-OS X

רוב משתמשי Windows נפגעים מנוזקות אך גם משתמשי אנדרואיד ו-OS X

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> רוב משתמשי Windows נפגעים מנוזקות אך גם משתמשי אנדרואיד ו-OS X
רוב משתמשי Windows נפגעים מנוזקות אך גם משתמשי אנדרואיד ו-OS X
מאת: מערכת Telecom News, 21.9.15, 20:35נוזקה
 
מחקר: 83% ממשתמשי Windows נפגעו ב-12 החודשים האחרונים מנוזקות. אך גם משתמשי מערכות ההפעלה אנדרואיד ו- OS X אינם חסינים: 13% ממשתמשי אנדרואיד ו-6% ממשתמשי OS X דיווחו על פגיעות במכשיריהם.
 
כמעט כמחצית (45%) ממשתמשי האינטרנט נתקלו בתוכנות זדוניות במהלך השנה האחרונה. במרבית המקרים (81%) גרמו הנוזקות לפגיעה הן במשתמשים והן במכשיריהם. 83% ממשתמשי Windows נפגעו ב-12 החודשים האחרונים מנוזקות. כך עולה ממחקר, שנערך ע"י מעבדות קספרסקי וחברת B2B International. עם זאת, גם משתמשי מערכות ההפעלה אנדרואיד ו- OS X אינם חסינים: 13% ממשתמשי אנדרואיד ו-6% ממשתמשי OS X דיווחו על פגיעות במכשיריהם.

עוד עולה מהמחקר:

12% מהמשתמשים סבורים, שהמכשיר שלהם הודבק לאחר שביקרו באתר חשוד,
8% מהמשתמשים מאמינים, שהסיבה היא חיבור התקן USB נגוע, שהדביק את המכשיר שלהם או התקנה של אפליקציה זדונית במסווה        של תוכנה לגיטימית,
7% מהנשאלים אמרו, שהמכשיר שלהם הודבק לאחר שפתחו קובץ, שצורף לדואר האלקטרוני,
13% מהנשאלים לא ידעו להסביר כיצד התוכנה הזדונית הגיעה למכשירם.

4 מתוך 5 פגיעות גרמו לבעיות במכשירים הנגועים:

ב-35% מהמקרים ביצועי המכשיר רשמו ירידה,
30% מהנשאלים חוו פעילות פרסומית טורדנית (לרבות ניתוב הדפדפן לאתרים לא רצויים),
20% גילו על מכשירם תוכנות, שכלל לא הורידו.

התוצאות המסוכנות ביותר היו:

שינויים בדפדפן או בהגדרות מערכת ההפעלה ללא ידיעת המשתמשים (17%),
אובדן (10%),
גניבה (8%) של מידע אישי,
פרסומים לא מאושרים או 'לייקים' באתרים של רשתות חברתיות (9%),
פריצה של המצלמה במכשיר (6%).

יתרה מכך, 11% מהמשיבים ציינו, שנאלצו לשלם כופר לפושעי רשת כדי לבטל חסימה במכשיר ו-6% נאלצו לשם כופר כדי לפצח קבצים אישיים לאחר שנחסמו על ידי תוכנות כופר (ransomware) הדורשות תשלום עבור שחרור הקבצים.

באופן כללי, תקיפה אחת מתוך 3 מסתיימת בהפסד כספי: כל משתמש שלישי (33%) חווה הפסדים כספיים כתוצאה מתוכנות זדוניות. במקרי ransomware נדרשו הקורבנות להוציא כסף על שחזור מכשיר או מידע, על תוכנה שתבטל את תוצאות הפגיעה וחלק אף נאלצו לקנות מכשיר חדש. במקרים בהם נגרמו למשתמשים הפסדים כספיים, העלות הממוצעת של תקיפה שכזו הסתכמה ב-160 דולרים.

אלנה קהארצ'נקו, ראש צוות ניהול המוצרים לצרכן במעבדות קספרסקי: "ניתן להימנע מהעלויות ומההשפעות הלא נעימות של תוכנות זדוניות ע"י נקיטת זהירות. לדוגמא:

אל תחברו למכשירכם התקני USB שלא נבדקו,
השתמשו רק בחנויות אפליקציות רשמיות,
דאגו לעדכן את מערכת ההפעלה והאפליקציות, שאתם מורידים.
סרקו קבצים בעזרת תוכנות אבטחה לפני פתיחתם.

היכולת לצפות מראש בעיות פוטנציאליות ולנקוט באמצעי זהירות היא המפתח לבטיחות שלכם ושל מכשירכם". 
 
תרשים



 
 
Bookmark and Share