Telecom News - השלב הראשון של מהפכת ה-IoT של בזק, הייסנס ושותפים נוספים יצא לדרך

השלב הראשון של מהפכת ה-IoT של בזק, הייסנס ושותפים נוספים יצא לדרך

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> השלב הראשון של מהפכת ה-IoT של בזק, הייסנס ושותפים נוספים יצא לדרך
באירוע יוצא דופן, שבו יזמים וסטארטאפים נפגשו סביב שולחנות עגולים פנים אל פנים עם מנהלי התכנית החדשה להאצת סטארטאפים בעולם ה-IoT, יצא האקסלרטור Vertical Engine לדרך. נשארו 5 ימים להרשמה לאקסלרטור המיוחד הזה באוניברסיטת ת"א.
מאת: אבי וייס, 23.9.15, 19:30אורי גפני

האקסלרטור החדש Vertical Engine נחשף כאן לראשונה במפגש אקסלרטורים, שהתקיים במחצית אוגוסט 2015 בת"א. מיד לאחר חשיפה זו, פרסמה בזק הודעה על כך, שהיא משיקה "חממה טכנולוגית לפיתוחי IoT" בשת"פ עם הענקית הסינית הייסנס (Hisense) ומרכז היזמות StarTau של אוניברסיטת תל-אביב.

ביום 17.9.15 בהשתתפות מאות יזמים, משקיעים ומנטורים, בנוכחות מנהלי המיזם הזה מכל החברות, התקיים מפגש של השקת האקסלרטור בצורה מאוד ייחודית. אחרי נאומי הברכות, מנהלי הגופים, שנוטלים חלק באקסלרטור, התיישבו בשולחנות עגולים וסביבם התקבצו  יזמים בסבבים של 10 דקות, שכללו פגישות פנים אל פנים בין היזמים למנהלים הללו, כדי שיוכלו להתרשם זה מזה והיזמים יוכלו לקבל החלטות אם להצטרף לאקסלרטור. עדיין אפשר להירשם לאקסלרטור כאן (עד 27.9.15 שעה 23:00). 

אורי גפני, (בתמונה משמאל), מנהל Vertical Engine: "אנו אקסלרטור יוצא דופן, שלא לוקח אחזקות מהיזמים, וכל מטרתו היא להוביל את היזמים להצלחה, במסלול מואץ של 3 חודשים.

היום אנו מאפשרים ליזמים להיפגש פנים אל פנים מול כל המנהלים הקשורים בתכנית וכן עם כמה מנטורים, שילוו אותנו מבזק והייסנס, שעומדים מאחורי התכנית והחליטו ,שהיא תמוקם באוניברסיטת ת"א בשת"פ עם האוניברסיטה, וכן מהחברות השותפות הנוספות: אינטל, ג'מיני פרטנרסEli Jacobson ו-Gemsense.  

Vertical Engine היא תכנית האצה ליזמים בעולם ה-IoT, תכנית המשלבת בין האקדמיה (אוניברסיטת תל-אביב), לעולם היזמות הישראלי ולעולם התעשייה המעשי, שמובילות אותו חברות ענק בישראל ובסין.

אחרי תהליך המיון, אנו נגיש בשבועות הקרובים לכל היזמים את כל הכלים, שבנינו עבורם במרכז היזמות באוניברסיטת תל-אביב, והחברות בזק והייסנס תסייענה ליזמים לפרוץ לעולם הרחב, כולל מפגשים בסין עם ראשי התעשייה שם. אני קורא לכל מי שרוצה להצטרף לתכנית הייחודית הזו למהר ולהירשם, כי ההרשמה עומדת בפני סגירה ב-27.9.15". 

אילן סגל (בתאילן סגלמונה משמאל), מנהל אגף השיווק, בזק: "ה-IoT מבחינתו הוא עולם חשוב של צמיחה, שבזק נכנסה אליו כדי לתפוס חלק מרכזי בהתפתחות של התחום הזה בישראל.

מיזם הבית החכם (Bhome) הוא רק 'סנונית ראשונה' במהלך של בזק לעולםה-IoT.

בתכנית החדשה אנו משתפים פעולה עם הייסנס ועם גופים חשובים נוספים דוגמת: אינטל, ג'מיני פרטנרס ואוניברסיטת ת"א, ואני בטוח, שנוכל להפעיל את כולם בתיאום מלא כדי לקדם את היזמים להצלחה בשווקים העולמיים וגם כאן בישראל. 

בזק מעוניינת להיות ב'חוד החנית' הטכנולוגית. לכן, אנו בוחנים כל הזמן פתרונות חדשים ואני מאמין, שנוכל למצוא פתרונות ושירותים חדשים, שנוכל לקחת אותם מהאקסלרטור לתוך הפעילות שלנו.

אנו מתעניינים לא רק בבית החכם. זו רק ההתחלה. אנו מתעניינים גם בפתרונות של Data, מדיה, שיפור רמת השירות, סייבר, פתרונות ענן וכל מה שיכול לתת ערך מוסף לשירותי הליבה של בזק.

האקסלרטור החדש הוא צעד ראשון וחשוב בדרך הזו של שילוב יזמים ומיזמים מלהיבים בפעילות של קבוצת בזק". 

גיא אדרי, (בתמונה משמאל), הבעלים גיא אדריוהמנכ"ל, אקזיט אלקטרוניקס, הייסנס ישראל: "אנו מרכז המו"פ של הייסנס בישראל וגם משמשים כנציגים של הייסנס בישראל. הייסנס היא חברה סינית ענקית של 100 אלף עובדים הפרוסה עם שלוחות בכל העולם.

הייסנס היא כיום מותג מוביל בעולם מוצרי האלקטרוניקה ולכן החברה מאוד מעוניינת בפתרונות IoT ומוצרים לבישים. בהייסנס רואים את התחומים הללו כנדבכים מרכזיים וחשובים להתקדמות של החברה.

המחשבה של הייסנס היא לחבר את כל מה שנעשה בבית עם כל מוצרי האלקטרוניקה, למערכת של הייסנס ולספק שירותים בענן לכל בני הבית ולכל צרכי הבית. 

סין היא שוק ענק, שלא כולם מכירים אותו ולא כולם יודעים איך עושים שם עסקים. לכן, אנו נשמש כגשר בין המיזמים הישראליים לתעשייה הסינית ובראשה הייסנס. הפכנו להיות השותפים של הייסנס תוך בניית קשר אישי חזק בן 10 שנים, שנבנה בין הייסנס לישראל. חלק מהחידושים המשמעותיים ביותר של הייסנס נולדו כאן בישראל.

הייסנס תופסת את עצמה כענק צומח והיא שמה לעצמה למטרה לעקוף את סמסומנג ו-LG בעולם מוצרי האלקטרוניקה. לכן, ה-IoT יהיה חלק מהגידול המהיר של הייסנס. 

לפי מה שאני רואה, יש לנו פוטנציאל גידול שכבר מתחיל להתממש. ישראל מאוד מעניינת את הייסנס בגלל מה שמתפתח כאן. לכן, החלטנו לחבור עם בזק ועם האקדמיה בת"א, כדי לקדם את תחום ה-IoT ביחד".  
 
בתמונה: מנהלי Vertical Engine באירוע השקת התכנית:
Vertical Engine accelerator



 
 
Bookmark and Share