Telecom News - אין כל סתירה בין מיזם טכנולוגי והשפעה ותרומה לחברה (סושיאל-טק).

אין כל סתירה בין מיזם טכנולוגי והשפעה ותרומה לחברה (סושיאל-טק).

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> אין כל סתירה בין מיזם טכנולוגי והשפעה ותרומה לחברה (סושיאל-טק).
ניתן להירשם עד 30.9.15 לאקסלרטור הייחודי שיש בישראל (TechForGood Rally) לסטארטאפים טכנולגיים מתקדמים, עם השפעה חברתית ושימוש בפתרונות טכנולוגיים חדשים כדי להשפיע חברתית ולקדם פתרונות של בעיות חברתיות ובריאותיות גלובליות.
מאת: אבי וייס, 27.9.15, 11:20עומרי בורל

בין האקסלרטורים הייחודיים הקיימים בישראל, תופס מקום חשוב האקסלרטור הטכנולוגי-חברתי TechForGood Rally השוכן בתל-אביב, שפתח את עצמו להרשמה למחזור השני של מיזמים (הרשמה כאן, עד 30.9.15), ובמפגש של קרוב ל-200 יזמים, שנערך ב-24.9.15, פרסו יזמי האקסלרטור את הגישה, היתרונות והשיטה, שבה פועל האקסלרטור הייחודי הזה.

 עומרי בורל (בתמונה משמאל), מנהלת שותפה, The Rally: "אני יחד עם השותפים שלי מנהלים קהילה מאוד ייחודית ואנו עומדים בפני פתיחת המחזור השני של היוזמה שלנו, אחרי שהמחזור הראשון סיים בהצלחה. אחד המיזמים, שהיו במחזור זה זכה בפרס ובהכרה בינלאומית ונציג כאן הצלחות נוספות, למרות שאנו ממש בתחילת הדרך. 

אנו אקסלרטור המבצע שת"פ הדוק בין ארגונים קטנים וגדולים, לרבות ארגונים גדולים מאוד בישראל ובעולם, כדי לשלב טכנולוגיה, עסקים והשפעה חברתית. הבסיס, שעליו הוקם האקסלרטור, היה 'מרחב עבודה' (Hub), שפעל בתל-אביב במשך 9 שנים כחלק מארגון Impact Hub, וחלל עבודה המושכר ליזמים ועסקים קטנים שיש להם מטרות חברתיות. 

אנו חשבנו, שהגיעה העת לקחת את הנושא הזה צעד אחד קדימה. ישראל ידועה כמובילה עולמית בחדשנות טכנולוגית וכמות היזמים הקיימים כאן היא מדהימה. האקסלרטור TechForGood Rally שם לו למטרה לרתום את היכולות הללו כדי להפוך את ישראל למובילה בחדשנות טכנולוגית, שתייצר פתרונות לסוגיות החברתיות הבוערות בעולם. המטרה שלנו היא לסייע ליזמים טכנולוגיים לקדם את הפתרון שלהם לפתרון אפקטיבי ומוביל לסוגיות חברתיות, בפתרון חוצה גבולות, תרבויות ועמים. 

הגעתי לרעיון הזה דרך ארגון, שאני הקמתי, בשם Minga, וביחד עם 'האב תל אביב' ו-TechforGood התחברנו יחד כמה שותפים ליוזמה להקמת האקסלרטור. צרפנו לאקסלרטור ארגונים וגופים רבים, שבלעדיהם הפרויקט הזה לא היה יכול להתקיים. קיימת בשנים האחרונות התקדמות יפה בישראל בתחום רתימת הטכנולוגיה לפתרון בעיות חברתיות. אולם, אנו עדיין נמצאים ממש בתחילת הדרך כשיש מדינות, שבהן הנושא הזה מאוד מפותח. 

יש כבר גיוסים וקרנות הון סיכון המתמחות בהשקעות בתחום הספציפי הזה ויש לנו תומכים רבים בארץ ובעולם לכיוון בו אנו הולכים. גם המדינה מתחילה לפעול: יש כבר 2 קרנות של המדען המשקיעות ביוזמות חברתיות ויש כבר חממת מדען אחת ראשונה בחיפה לתחום ה-eHealth, שהוא אחד התחומים של יוזמות לפתרון בעיות חברתיות. 

כדי שלא יהיה ספק, הסטארטאפים שאנו מקבלים לאקסלרטור קודם כל נמדדים בתחום הכלכלי. הם צריכים להראות ROI. לא מדובר במיזמים של איסוף תרומות מהציבור לצרכים חברתיים. זו לא המשבצת שלנו. אנו מצפים מהמיזמים, שיביאו ערך לעצמם, למשקיעים בהם ולחברה. אנו מצפים לראות מיזמים, שיהיה להם ערך שוק מדיד. 10 סטארטאפים סיימו ממש לאחרונה את המחזור הראשון וזו דוגמה להמחשה, שיש בישראל מיזמים העונים על הקריטריונים הללו. 

מה אנו נותנים למיזמים המצטרפים אלינו? התכנית שלנו היא בת 4 חודשים מאוד אינטנסיביים. היזמים מקבלים 'מרחב עבודה' עם פעילות יזומה של יומיים בשבוע מצידנו, כולל סדנאות תוכן עם היזמים. אנו עובדים עם היזמים לפי הצרכים שלהם. לכל יזם מותאמת תכנית אישית ומנטור אישי. יש לנו מעטפת שלמה של מנטורים. סך הכל יש לנו מעל ל-60 מנטורים, מומחי תוכן בכל תחום, שבו היזם יזדקק לסיוע. לכל מנטור יש שעות פעילות קבועות וידועות באקסלרטור. 

אנו מעדיפים לקבל מיזמים בשלבים מוקדמים, אבל מוכנים לקבל מיזם בכל שלב, החל משלב הרעיון ועד שלב מוצר מוכן לשיווק. אנו נתאים את התכנית למצב של של המיזם בעת שהוא מתקבל אצלנו. אנו מעמידים אמצעים רבים לטובת היזמים, בהתאם ליוזמה שלהם. הסוגיות החברתיות, שאנו עוסקים בהם הן די משותפות לכל העולם המערבי, דוגמת אוכלוסיות הקשישים, אוכלוסיות בעלי המוגבלויות, בעלי צרכנים מיוחדים ועוד.

לכן, יש לנו שותפים רבים, שהם דבר די ייחודי ונותן ערך ליזמים הנמצאים אצלנו. הארגונים הללו שותפים למיזמים ברמה היום יומית ובכלים שיש להם ושהם מעמידים לטובת המיזמים. לדוגמה: תנובה, בנק לאומי ומגדל. כל חברה תתמוך בתחומים, שבה היא מתמחה ומוצאת לנכון. למשל: תנובה תומכת במיזמים בעולם המזון. בנק לאומי תומך במיזמים בעולם הפיננסי - במסלול של 'כלכלה שיתופית', מגדל ביחד עם ג'וינט-אשל תומכים בפתרונות לאוכלוסיות המבוגרות. יש לנו מסלול נוסף של עמותת 'כתף אל כתף' המפעילה אצלנו תמיכה במסלול של 'צמצום פערים חברתיים וכלכליים'. זה תחום חדש אצלנו ואנו מצפים למצוא יזמים גם בתחום הזה.

מלבד החברות הגדולת, יש לנו שת"פים עם משרדי עורכי-דין, רואי חשבון,  גוגל, שגרירות בריטניה ו-Hub בריטי. כך, שהיזמים מקבלים מעטפת מלאה לפעילותם, עם הכנה מתאימה לחשיפה לעולם הגדול. אנו חושפים את היזמים לעולם הפיתוחים החברתיים בבריטניה, תחום שמאוד מפותח בבריטניה ויש בו לא מעט משקיעים. יש לנו גם שותפים בעולם ההון-סיכון: Impact First, שזה VC, שהוא חלק מפיטנגו ומשקיע רק ב-Social-Tech. 

במהלך כל מחזור אנו מייצרים 3-4 אירועי Pitch כדי לחבר את היזמים עם משקיעים ושותפים פוטנציאליים וכן היזמים מבלים שבוע ב-Google Launchpad, בבית גוגל בת"א. אנו מספקים ליזמים שירותי יח"צ (יחסי ציבור) עם חשיפה עצומה של הסטארטאפים שלנו במדיה בארץ ובחו"ל. כך, שמעטפת השירותים היא מקצה לקצה. 

אנו לא לוקחים אקוויטי מהיזמים. בסך הכל אנו לוקחים תשלום בסיסי מאוד של 'דמי רצינות', של 3,000 ש"ח לכל התקופה למיזם.

שיטת העבודה שלנו היא במתודולוגיה של Lean Startup עם דגש רב להתנסות בשטח, התנסות ב-MVP אחד או שניים במהלך המחזור ואנו עובדים עם Lean Canvas.

נקלוט במחזור הקרוב 10 עד 12 חברות ונמשיך במסלול הזה של 2 מחזורים בשנה. כך, שיזם שלא הצליח להתברג במחזור מסוים יכול לנסות להתקבל למחזור הבא". 

ניר שמעוני, שותף מייסד ומנכ"ל, TechForGood: "הרעיון מאחורי היוזמה להקמת פעילות כמו זו הקיימת כעת באקסלרטור היא: ראינו, שיש פער במדינת ישראל, יותר מהפער הקיים בעולם, בין עולם הסטארטאפים הרוצים לייצר אימפקט גדול לבין הצרכים של החברות בהן הסטארטאפים הללו פועלים.

ראינו, שאין אקוסיסטם של יצירה חברתית, מעטפת היכולה לתמוך בסטארטאפים בישראל. ראינו, שעולם היזמות הישראלי לא יודע לספק פתרונות של מיזמים חברתיים כי אין מי שיכווין אותם לכך. בישראל, בשונה ממדינות רבות בעולם, המושג Social-Tech לא היה מוכר.

ראינו, שבחו"ל יש הרבה כסף לנושא הזה. לא הבנו איך אנו כ-StartUp Nation מפספסים את התחרות, הכסף והפוטנציאל הקיימים בתחומים הללו. ראינו, שיש לפתרונות הללו ביקוש, יש משקיעים, יש דרישה מצד הגופים הגדולים ביותר במשק העולמי וגם הישראלי. לכן, באנו ביוזמה לגשר על הפער הזה באמצעות תכנית האצה לסטארטאפים.

אנו פועלים לקרב בין קרנות הון-סיכון המתמחות במיזמים חברתיים, ואנג'לים רבים המוכנים להשקיע רק במיזמים חברתיים וארגונים בכל העולם התומכים ביזמים חברתיים, לבין עולם היזמים הישראלי. The Rally זו תכנית האצה ליזמים והיא פלטפורמה, שבנינו בעזרת כל שותפינו כדי לממש את החלום שלנו, שנהיה מובילים גם בעולם ה-Social-Tech. 

כדי להציע את הפתרונות הנדרשים לצרכים החברתיים בכל רחבי העולם, צריך שיתפתח אקוסיסטם הכולל סטארטאפיסטים צעירים, משקיעים, ומדיה. אנו כמאיץ רואים עצמנו כקטליזטור מרכזי להנעת התהליך הזה קדימה. אנו לא נקבל אצלנו יזמים, שאין להם מרכיב טכנולוגי ברור בפתרון ושאין להם פוטנציאל כלכלי. אין כל סתירה בין מיזם טכנולוגי מצליח לבין תרומתו לפתרון בעיות חברתיות". 
 
בתמונה: שלשות המובילים את האקסלרטור TechForGood Rally. מימין: רוני אורנשטיין, ניר שמעוני ועומרי בורל
TechForGood rally



 
 
Bookmark and Share