Telecom News - בקרוב בישראל: העברה של 448,000 סרטי DVD מלאים בדקה

בקרוב בישראל: העברה של 448,000 סרטי DVD מלאים בדקה

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> בקרוב בישראל: העברה של 448,000 סרטי DVD מלאים בדקה
בקרוב בישראל: העברה של 448,000 סרטי DVD מלאים בדקה
מאת: מערכת Telecom News, 30.9.15, 21:48סיבים אופטיים

שיא ישראלי להעברת מידע על סיבים אופטיים במהירות של 1 טרה-ביט לשנייה. בתום 5 שנות מחקר ופיתוח הצליח מאגד החברות "טרה סנטה" להעביר מידע בנפח 1 טרה-ביט לשנייה ע"ג הכבל האופטי היוצא מישראל של חב' בזק בינלאומי.
 
מאגד "טרה סנטה" בו חברות בזק בינלאומי, ECI, Finisar, MultiPhy, Tower ו-Cello  ונציגות מהאקדמיה - הטכניון, אוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בר-אילן, השקיע כ-100 מיליון ₪ בפיתוח משותף, שיאפשר העברת מידע עצום בגודלו של 1 טרה ביט לשנייה על גבי הרשת.  
 
מדובר באחד מהישגיו המרשימים של המאגד, שביצע ניסוי שדה מוצלח למעבר תעבורת מקמ"ש של 1 טרה-ביט לשנייה דרך סיב אופטי בכבל התת ימי של חברת "בזק בינלאומי" למרחק של 4,600 ק"מ (סיב תת ימי הלוך וחזור בין ישראל לאיטליה), מרחק הגדול מפי 2 מהיעד המקורי של מאגד טרה סנטה (מרחק של 2,000 ק"מ) בתחילת דרכו. מרחק זה אינו טריוויאלי ומהווה הישג משמעותי נוכח הצורך בהתמודדות עם התנאים הקשים והעיוותים האפשריים הנוצרים בשל אורכו.
  
חברת "בזק בינלאומי", ששותפה במאגד טרה סנטה, היא חברת התקשורת הראשונה בישראל ובין הבודדות בעולם, שאפשרה העברת שידור ממקמ"ש של 1 טרה-ביט לשנייה על גבי הכבל התת ימי שלה ובכך היא ממשיכה לפתח יכולות מתקדמות לשיפור תקשורת הנתונים והאינטרנט בין ישראל לעולם ומחזקת את מעמדה וקדמתה הטכנולוגית.
 
הניסוי המוצלח מאפשר לבזק בינלאומי יכולת להרחיב בעתיד את הקיבולת הסופית של הכבל התת ימי שלה המיועד להעביר תקשורת נתונים, טלפוניה ואינטרנט בין ישראל לעולם לעד 32 טרה-ביט לשנייה. לשם המחשה, לכשיושלם המוצר הסופי על ידי חברות המאגד (כעת הושלמו אבי הטיפוס הטכנולוגיים) ניתן יהיה להעביר בכבל של בזק בינלאומי כ-448,000 סרטי DVD מלאים בדקה.
 
מאגד טרה סנטה, שהוקם ב-2010 והובל ע"י חברת ECI  הדגים בפני ועדת מגנ"ט את הישגיו הכוללים לאורך 5 שנות פעילותו:
העברת תעבורה בקצב 1 טרה-ביט לשניה בשיטת OFDM למרחק רב תוך יישום ארכיטקטורה חדשנית לערוץ האופטי הכוללת יישום אלגוריתמי עיבוד אות OFDM מתוחכמים בשיטת Filter Banks,
יישום טכנולוגיות Silicon Photonics מתקדמות עם ביצועים מעולים,
יישום טרנספונדר מסתגל בקצב של 400 גיגה-ביט לשניה מוביל מסוגו בעולם,
יישום אלגוריתמים לתיקון שגיאות - FEC יעילים ופורצי דרך,
יישום טכנולוגיה אופטית בשיטת Wavelet חדשנית.
 
מספר טכנולוגיות אשר פותחו במסגרת המאגד כבר מוטמעות כיום במוצרים של חברות המאגד. בכוונת חברות המאגד להמשיך ליישם ולהטמיע את הטכנולוגיות שפותחו במוצריהן
 
אבי חסון, (בתאבי חסוןמונה משמאל), המדען הראשי במשרד הכלכלה: "על רקע הביקושים ההולכים וגוברים בעולם לרוחבי פס בעלי נפח העברת מידע גדולים והעלייה העצומה בנפחי תעבורה דיגיטלית, ובעקבות הצורך בניצול אופטימלי של רוחב פס המועבר ברשתות אופטיות, היה חשוב למדען הראשי לקחת חלק בפיתוח סיב אופטי, שיוכל להעביר כמויות גדולות של מידע.

התוצר של מאגד "טרה סנטה" הוא חלק מתוכנית מגנ"ט של המדען הראשי ומטרתו לחקור ולפתח טכנולוגיות חדשניות עבור מערכות הדור הבא בתקשורת האופטית ובקיבולת מוגדלת ליישומים מרובי שירותים. אנו גאים בתוצר הזה ובתרומתו האדירה לזרימה המידע המהירה והשוטפת".
 
מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי: "הצלחת הניסוי והשותפות הפעילה של בזק בינלאומי במאגד המחקרי מציבים את בזק בינלאומי בקדמת הידע והטכנולוגיה העולמית בתחום הרשתות האופטיות. זו נקודת ציון משמעותית וחלק מהאבולוציה של בזק בינלאומי כחברה החותרת לחדשנות ולמתן מענה אופטימאלי לצרכים המשתנים העכשוויים והעתידיים של לקוחותיה. אנו גאים להיות החלוצים בישראל לאפשר העברת מידע בקצב של 1 טרה-ביט לשנייה על הכבל התת ימי המתקדם של החברה לרווחת לקוחותינו".
 
אילן פלד, מנהל מגנ"ט: "המאגד השלים את חזון מגנ"ט בצורה המיטבית, עת הציב לפני 5 שנים רף גבוה מאוד של העברת 1 טרה-ביט, כאשר עד לתחילת הפעילות היו החברות בטכנולוגיה של 40 ג'יגהביט והעולם כבר היה ב-100 ג'יגה ביט, ואכן בסיום הפעילות לא רק שנסגר הפער אלא ישראל היא מהחלוצות בתחום. אבני הבנין הטכנולוגיות, שפותחו במאגד, ייתנו לחברות הישראליות השותפות את היתרון היחסי המצופה בתחרות הקשה בשווקים הבינלאומיים".
 
 סיבים אופטיים



 
 
Bookmark and Share