Telecom News - גם AT&T עוברת ל-SDN/NFV. בחרה בסיסקו, ג'וניפר וברוקייד כספקיות

גם AT&T עוברת ל-SDN/NFV. בחרה בסיסקו, ג'וניפר וברוקייד כספקיות

דף הבית >> חידושים הכרזות >> גם AT&T עוברת ל-SDN/NFV. בחרה בסיסקו, ג'וניפר וברוקייד כספקיות
לאחר שחברת הבזק האמריקאית ורייזון (Verizon) הכריזה על כניסתה ל-SDN/NFV, מתחרתה: חברת הבזק AT&T, הודיעה, שבחרה בסיסקו, ג'וניפר וברוקייד כספקיות שלה, כדי לעבור למתן שירותים ללקוחותיה במערכות תקשורת וירטואליות. מתי זה יתרחש בישראל?
מאת: מערכת Telecom News, 2.10.15, 13:45AT&T LOGO

בחודש מאי 2015, חברת הבזק האמריקאית הענקית ורייזון הכריזה, שהיא מתכננת לעבור ל-SDN/NFV עד סוף 2015. זאת, בסיוע של ספקיות הציוד: אלקטל-לוסנט, סיסקו, אריקסון, ג'וניפר ונוקיה. המתחרה הגדולה של ורייזון בשוק האמריקאי לא יכלה לפגר אחריה והכריזה על בחירת סיסקו, ג'וניפר וברוקייד כספקיות הציוד, שתסייענה בידה לעבור לאספקת שירותי SDN/NFV.

בעוד שבוורייזון הראשונים, שיקבלו את השירותים הווירטואליים החדשים, הם הלקוחות הפרטיים, ב-AT&T השירותים הראשונים יהיו מכוונים קודם כל ללקוחות העסקיים.

יצויין, שוורייזון מקדימה את AT&T בתחומים נוספים בעולמות השירותים למגזר הפרטי. למשל: 1) ורייזון תחל לספק בקרוב חיבורי פס רחב של 10 ג'יגה. 2) ורייזון החלה לספק שירותי OTT מתקדמים ובתפיסת הפעלה חדשנית לצעירים תחת שם המותג Go90

הפתרון של AT&T יהיה מבוסס (מנקודת המבט של הלקוחות) על נתבי קצה חדשים (CPE) מסוג VNF (ר"ת: Virtualized Network Function) בגישה של: Network On Demand, ששם המותג שלה הוא Domain 2.0. אלה נתבים יחסית קטנים, שיכילו מערכות תוכנה מבוססות קוד פתוח של AT&T. הנתבים הללו יאפשרו להוסיף ולהוריד רוחבי פס ושירותים מכל סוג, בלחיצת עכבר (מה שלקוחות עסקיים לא יכולים לבצע כיום במערכות התקשורת הישנות). גם לא יהיה צורך בהחלפות חומרה או תוספות חומרה בכל פעם שהלקוחות רוצים להוסיף רוחבי סרט ושירותים חדשים ברשת שלהם. 

אחד השירותים הראשונים, שירוץ במערכת החדשה, הוא: Virtualized IP PBX. דהיינו: מרכזיית הטלפוניה תהפוך לווירטואלית, כמו כל שירות וירטואלי הקיים בענן. בשלב הבא יסופקו השירותים הללו גם למגזר הפרטי, ללקוחות AT&T המחוברים אליה בסיבים (בגישת ה-GPON)

חברת AT&T בחרה ב-6 ספקים כדי שיספקו את הפתרון הנקרא Domain 2.0, שהוא הפתרון הראשון שהיא תשווק (כרגע בבטא) בעולם ה-SDN/NFV ואלה הם: אריקסון, Metaswitch Networks, ג'וניפר, Affirmed Networks, אמדוקס, ו-Tail-f Systems, שנרכשה לאחרונה ע"י סיסקו. 

יצויין, שבאירופה, חברת דיוטש'ה טלקום הגרמנית צועדת באותו כיוון של AT&T בפתרונות של SDN/NFV. כך, גם חברות תקשורת מובילות נוספות ברחבי העולם.

ישראל היא מרכז פיתוח עולמי של פתרונות NFV, אבל, לא לתושבי מדינת ישראל. מצבה העגום של התקשורת הקווית (וגם הסלולרית) בישראל (בהשוואה לעולם) הוא בלתי נתפס, עם "איכות שירות" ברשת ברמה נמוכה ביותר ובלתי מדידה בתשתיות מתפרקות

מתי בישראל ספק תקשורת כלשהו יעבור ל-SDN בשילוב NFV (שכבת השירותים והאפליקציות הווירטואליות בענן)? אין מועד ברור. בטוח שלא השנה וכנראה גם לא בשנה הקרובה. בינתיים, בישראל מתעסקים באובססיביות עם רגולציית "השוק הסיטונאי" בטכנולוגיות, שהומצאו לפני כ-25 שנה (BSA\LLU\SLU) וכבר עברו מהעולם בכל מקום בעולם. טכנולוגיות ענן ו-SDN? במשרד התקשורת הישראלי לא שמעו שיש בכלל דבר כזה (וגם לא בחברות התקשורת הישראליות, שנאלצות להתמודד עם רגולציה, הנחיות, תנאים, מפרטים טכניים ותקנים מהמאות הקודמת)... 

כבר ניתחנו כאן למה דברים כאלה לא קורים ולא יקרו בישראל. יתרה מכך: בדו"ח מקיף של ה-OECD (כאן), מצבה של ישראל בכל הפרמטרים ההשוואתיים של הפס הרחב הקווי והסלולרי הידרדר קשות בשנים האחרונות, ובמיוחד בשנתיים האחרונות. רק בפלח טכנולוגי אחד אנו מובילים בדו"ח של ה-OECD: בהשקעות במו"פ וביזמות. מזל שהתחומים הללו לא מטופלים ע"י משרד התקשורת הישראלי, אלא ע"י המדען הראשי במשרד הכלכלה (וכן נדחפים ונתמכים ע"י משרדי ממשלה נוספים דוגמת משרד המדע והחלל ומשרד ראש הממשלה - תחום הסייבר). 
 
SDN



 
 
Bookmark and Share