Telecom News - סקייפ יצאה במבצע של שיחות בינלאומיות בחינם ליעדים קוויים וסלולריים

סקייפ יצאה במבצע של שיחות בינלאומיות בחינם ליעדים קוויים וסלולריים

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> סקייפ יצאה במבצע של שיחות בינלאומיות בחינם ליעדים קוויים וסלולריים
ככל הנראה, הכניסה של Hangouts של גוגל לתחרות בעולם שיחות ה-VoIP הביאה את מיקרוסופט לצאת במבצע של חודש שיחות בחינם וללא הגבלה ל-68 מדינות בעולם לכל יעד קווי ול-8 מדינות בעולם לכל יעד סלולרי. זאת, ללא כל התחייבות. במקביל, סקייפ השיקה גרסת דפדפן ללא צורך בתוכנה (WebRTC), לאחר שכבר שילבה את סקייפ באאוטלוק.
מאת: מערכת Telecom News, 3.10.15, 19:16סקייפ

מיקרוסופט - סקייפ יצאה אמש במבצע של חודש שיחות בחינם באמצעות פלטפורמת סקייפ ליעדים קווים ב-68 מדינות ברחבי העולם וליעדים סלולריים ב-8 מדינות בעולם (שווי ההטבה: 10.49 יורו).

קבלת ההטבה נעשית באתר סקייפ (נדרשת הרשמה כולל פרטי כרטיס אשראי או פייפאל, למי שלא רשום כבר בסקייפ. אחרי חודש, אם לא מבטלים את ההרשמה, מתחילים לשלם דמי מנוי חודשיים).

לסקייפ יש גרסאות של אפליקציות לכל מערכות ההפעלה הנייחות והניידות (כולל לטלוויזיות חכמות דוגמת הטלוויזיות החכמות של סמסונג).

ישראל מצויה ברשימת 68 המדינות, שניתן להתקשר אליהן ליעדים קוויים, דהינו: ניתן להתקשר מסקייפ בחינם למשך חודש לכל יעד קווי בישראל (במסגרת כללי "שימוש הוגן", שהוגדרו בסקייפ).

רשימת 8 המדינות, שניתן להתקשר אליהן גם ליעדים סלולריים: ארה"ב, גואם, הונג קונג SAR, סין, סינגפור, פורטו ריקו, קנדה, תאילנד.

רשימת 68 המדינות שניתן להתקשר אליהן ליעדים קוויים: אוסטריה, אוסטרליה, איטליה, אינדונזיה (ג'קרטה), איסלנד, אירלנד, אנדורה, אסטוניה, ארגנטינה, בולגריה, בלגיה, ברוניי, ברזיל, בריטניה, גואדלופה, גרמניה, דנמרק, דרום אפריקה, הולנד, הונגריה, הרפובליקה הצ'כית, ונצואלה, טורקיה, טייוואן, יוון, יפן, ישראל, לוקסמבורג, לטביה, ליטא, מלזיה, מלטה, מקסיקו, מרוקו, נורווגיה, ניו זילנד, סלובניה, סלובקיה, ספרד, פולין, פורטוגל, פינלנד, פנמה, פרגוואי, פרו, צ'ילה, צרפת, קולומביה, קוסטה ריקה, קוריאה, קרואטיה, רומניה, רוסיה, שבדיה, שווייץ.

במקביל, סקייפ יצא בגרסת בטא פתוחה (אפשרית להורדה כרגע רק בגרסה האנגלית) של "סקייפ לדפדפן" (דהיינו: יישום של WebRTC ללא צורך בתכנת לקוח, אלא באמצעות Plug-in לדפדפן, תוסף, שפועל על כל דפדפן התומך ב-WebRTC, לרבות דפדפנים מתחרים במיקרוסופט דוגמת: כרום ופיירפוקס). ניתן לבצע שיחות קול, שיחות וידיאו וצ'אטים עם מסרונים (לרבות שיתוף קבצים ותמונות), ישירות מתוך הדפדפן לכל יעד בעולם, עם אותו חשבון של סקייפ. בשלב הבטא, החיוג למספרים חיצוניים לא נתמך בחיוג מהדפדפן, כך שלא ניתן לנצל כרגע את ההטבה של חודש בחינם לשיחות ליעדים קוויים וסלולריים.

ביצוע תקשורת ישירות מהדפדפן נעשית אחרי שפותחים פורטים ב"חומת האש" עבור Skype Web Pugin (אם הפורטים הללו חסומים), ומתקשרים ישירות עם "רשימת אנשי הקשר" הנמצאת (או טוענים אותה) בפורטל של סקייפ. רואים את הזמינות של כל חבר לפי הצבע של הסימון "זמין" או "לא זמין" (או: "נוכחות לא ידועה"). אם לחבר אין סקייפ, אפשר לשלוח אליו הודעה (במסרון או במייל) ישירות מהדפדפן כדי שיטען את סקייפ. ניתן לבצע שיחות קבוצתיות (קול ווידיאו) עם קבוצת חברים, עד 10 חברים במקביל בווידיאו או 25 חברים בקול. תזכורת: בין משתמשי סקייפ - השיחות (קול ווידיאו) והמסרונים הם בחינם.

טכנולוגיית WebRTC, שמופעלת אצל כמעט כל ספקי התקשורת בעולם המערבי, לא מוכרת לתושבי ישראל, בגלל שמשרד התקשורת הישראלי מתעסק עם טכנולוגיות העבר, במקום עם טכנולוגיות ההווה והעתיד. המובילה בתחום זה בעולם, ללא ספק, היא היא טלפוניקה, ענקית תקשורת, שבסיסה בספרד ומספקת שירותים ב-26 מדינות בעולם עם כ-350 מיליון לקוחות, שלה יש כבר 2 שירותי WebRTC (האחד וידיאו-צ'אט והשני לשיחות קול ווידיאו, שניהם פתרונות גם לסלולר וגם על רשתות WiFi). אגב, השירותים הללו (של טלפוניקה) פותחו בישראל. בכלל, ברגולציה הישראלית זה בלתי אפשרי לספק שירותי VoC (כי השירות הזה הוגדר כשירות נייח, שדורש רישיון מפ"א יקר מאוד ומסובך, מה שהופך את כל השירות הזה לבלתי כדאי בישראל). כך, משרד התקשורת הישראלי דירדר בשנים האחרונות ובמיוחד בשנה האחרונה את ישראל לתחתית הרשימה של מדינות העולם, בתחומי התקשורת הקווית והסלולרית. 

גרסת ה-WebRTC של סקייפ מגיעה לשוק לאחר שסקייפ השלימה את השילוב של מערכת סקייפ עם אאוטלוק, בכל השפות כולל בגרסה העברית. דהיינו: ניתן לשתמש בסקייפ ישירות מתוך מערכת הדואר האלקטרוני. כ"כ, סקייפ השלימה ומספקת יכולות בכמה פיתוחים חדשים דוגמת:: Click to Call (חיוג שיכול להיות חינמי, לפי החלטת בעל העסק, למספר של העסק ישירות מהפורטל של העסק, בלחיצה אחת בלבד) ו-Skype for Business בעלות של החל מ-2 דולרים למשתמש לחודש, עם יכולת לקיים שיחות ועידה (קול ווידיאו) עד 250 איש במקביל ושילוב מלא באופיס
WEBRTC



 
 
Bookmark and Share