Telecom News - פורטל אינטרנט חדש לשירותי הממשלה מבוסס קוד פתוח (Gov.il)

פורטל אינטרנט חדש לשירותי הממשלה מבוסס קוד פתוח (Gov.il)

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> פורטל אינטרנט חדש לשירותי הממשלה מבוסס קוד פתוח (Gov.il)
מערך ממשל זמין, שהוא יחידה בתוך רשות התקשוב הממשלתית וכפוף למשרד ראש הממשלה, החל להפעיל אתר חדש בגישה הרספונסיבית (האתר מתאים את עצמו לגודל המסך של המכשיר שבידי הגולש) ונבנה על בסיס קוד פתוח מממשלת בריטניה.
מאת: מערכת Telecom News, 10.10.15, 18:50GOV.IL

פורטל שירותי הממשלה gov.il עובר שדרוג משמעותי והוא כבר זמין לגולשים בגרסת הרצה, לאחר הרשמה קצרה בה צריך לספק דוא"ל אליו נשלח לינק לאתר החדש

להלן ההסבר המלא לשדרוג האתר כפי שמופיע באתר gov.il:

"החזון:
אתר Gov.il החדש הוקם במטרה להנגיש לציבור מידע ושירותים ממשלתיים בצורה פשוטה, קלה ומהירה. האתר פותח ערוץ דיגיטלי חדש, שבאמצעותו יוכל הציבור ליהנות משירותי מהממשלה באופן מקוון.
 
מה?
אתר Gov.il החדש מרכז שירותים ומידע מכלל משרדי הממשלה, בממשק אחד חדשני ונגיש, המותאם למכשירים הניידים*. האתר נמצא בשלבי הקמה והגרסה הנוכחית הינה גרסת הרצה. בשלב ראשוני זה, המידע המוצג באתר הינו חלקי בלבד וכולל מידע מרשות האוכלוסין וההגירה ומהמשרד לתרבות וספורט. זאת לצד שירותים מכלל משרדי הממשלה, אשר הנפוצים שבהם נכתבו מחדש, בהתאם לצביון האתר, והאחרים יתווספו במרוצת הזמן.

באתר תוכלו לעיין במידע ממשלתי, לצפות במידע אישי ולצרוך שירותי ממשלה מכל מקום ובכל עת, מבלי לחוות את הנטל הבירוקרטי שהכרתם בעבר. האתר נועד לשמש את כלל האוכלוסייה בישראל ודעתכם תסייע לנו להתאימו לצורכי הציבור. אנו מזמינים אתכם לשלוח לנו הצעות לשיפור האתר ולכתוב לנו האם המידע מוגש באופן ברור ומעשי, האם איתרתם אותו בקלות וכיצד אתם מסכמים את חוויית הגלישה שלכם באתר זה. המידע באתר זה הינו מידע רשמי, עדכני ותקף, אך כאמור, לא שלם. אנו עושים כל שביכולתנו על מנת להביא לכם את מלוא המידע בהקדם האפשרי.
 
איך?
אתר Gov.il החדש הוקם ומנוהל על ידי מערך ממשל זמין, שהינו יחידה בתוך רשות התקשוב הממשלתי וכפוף למשרד ראש הממשלה. על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר, ערכנו מחקרים מקיפים על אתרי ממשלות מסביב לעולם ונעזרנו בידע ובקוד הפתוח של אתר Gov.uk של ממשלת בריטניה. עשינו שימוש בטכנולוגיות Web המתקדמות בעולם, ולמלאכת הכתיבה קדמו בדיקות משתמשים, קבוצות מיקוד וסקרים אינטרנטיים, אשר ימשיכו ללוות אותנו לאורך כל הדרך ולסייע לנו בבחירת המידע שהציבור באמת מחפש, ובהנגשתו בהתאם להרגלי הגלישה המשתנים של הציבור.
צוות האתר עומד לרשותכם וישמח לענות לפניותיכם לגבי האתר באמצעות טופס צור קשר.

*האתר נתמך על ידי הדפדפנים Internet Explorer מגרסאות 10 ומעלה, ,Google Chrome, Safari, Firefox, Microsoft Edge.
האתר מותאם למכשירים ניידים מבוססי מערכות הפעלה iOS מגרסה 7 ומעלה, אנדרואיד מגרסה 4.3 ומעלה".

מה קורה עם אתר משרד התקשורת?
בתוך האתר החדש (שחלק מדף הבית שלו מצוי כאן למטה) יש קישורים לשירותים מקוונים של כל משרדי הממשלה. הקישור היחיד שיש באתר זה בדף של משרד התקשורת הוא קישור לטפסים הנמצאים באתר הישן מאוד, הלא מעודכן והרדוד של משרד התקשורת (שאין כל תכנית לשדרג אותו). יש שם קישורים בנוגע לטפסי ייבוא ציוד אלחוטי וסלולרי.

כנראה מדובר באיזו בדיחה צינית על חשבון הציבור. שכן, הייבוא של ציוד אלחוטי וסלולרי לישראל המבוצע ע"י יחידה באגף הספקטרום של משרד התקשורת, הוא הדוגמה הכי טובה ומזעזעת לחוסר שירות ולהפקרות מהמעלה הראשונה במתן שירות לציבור.

בדיוק ההפך מכל מה ששירות gov.il רוצה לספק לציבור בישראל. 
 
Gov.il Portal



 
 
Bookmark and Share