Telecom News - שדולה חדשה בכנסת תקדם את תעשיית הסטארטאפ בישראל

שדולה חדשה בכנסת תקדם את תעשיית הסטארטאפ בישראל

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> שדולה חדשה בכנסת תקדם את תעשיית הסטארטאפ בישראל
שדולה חדשה בכנסת תקדם את תעשיית הסטארטאפ בישראל
מאת: חיים חביב, 21.10.15, 16:59גל קלקשטיין

שני ח"כ, יואל חסון (המחנה הציוני) ויואב קיש (הליכוד), יעמדו בראש השדולה החדשה, שתפעל לטובת קהילת היזמים והסטארטאפים הישראלית. גל קלקשטיין מבעלי קבוצת GKI ישמש כמנכ"ל השדולה.

גל קלקשטיין, (בתמונה), יזם ואנג'ל, סבור, שנכון לבדל את צרכי קהילת הסטארטאפים המקומית מזו של קהילת ההייטק. הבידול צריך להגיע, לשיטתו, מתוך ההבנה, שמיזם, שמפותח ע"י 2 חברים בוגרי צבא, מהסלון הביתי, שונה בתכלית מהקמה של חברת הייטק ומחייב דגשים ותשומת לב ייחודיים.

קלקשטיין: "בישראל אין כיום מדיניות ממשלתית סדורה ומגובשת. המדינה תומכת במיזמים אבל לא באופן מתודי ועקבי מספיק. לאט לאט אנו רואים פיחות במעמדה של ישראל כמדינת סטארטאפ לעומת מדינות כמו אירלנד וסינגפור. גם לא הגיוני, שנתייחס לישראל כמדינת סטארטאפ בעוד בפועל בערי הפריפריה כמעט ולא מתקיימת אף פעילות יזמית-חדשנית".

ח"כ חסון וקיש, שניהם עם רקורד חברתי-כלכליף ישמשו אוזן קשבת לצרכי הקהילה, יפעלו לעידוד ולהנגשת עולם היזמות גם בפריפריה, יסייעו באופן אקטיבי לפתח קשרי עבודה ומסחר עם קהילות שונות ברחבי העולם ויפעלו מול המדען הראשי בשאלות השקעות וסבסוד ממשלתי כמו גם בקביעת מדיניות ורגולציה, שתסדיר את פעילות היזמות בארץ ותאפשר לה לשגשג במינימום חסמים בירוקרטיים.
בנוסף, תפעל השדולה לקדם תמיכה במהלכי משרד החינוך לעידוד והכוונת בני נוער ללימודי המדעים ולהנגשת עולם היזמות לכל המתעניין בנושא, בכל גיל.

ח״כ יואב קיש: ״החדשנות והיזמות, שבטבעם של הישראלים, קידמו את ישראל מהקמתה עד למעמדה היום כמעצמת היי ק אזורית. היזמים הצעירים יתקשו לממש את הפוטנציאל הגלום בהם במידה ולא תהיה אוזן קשבת ותמיכה מהממשלה והרגולטור. זו האחריות שלנו וזו מטרת שדולת הסטארטאפ".

ח"כ יואל חסון: "אני שמח וגאה לעמוד בראש השדולה יחד עם ח"כ קיש. הסטארטאפ הישראלי הוא משאב כלכלי אדיר, שיש לסייע לו בכל דרך אפשרית. זו הפעם הראשונה, שהשדולה קמה וזו בדיוק הנקודה - הסטארטאפ הישראלי מצליח כיום בזכות עצמו והגענו לרגע, שבו המדינה חייבת להיכנס לתמונה ולסייע לו להפוך לתחום יציב ומוצלח יותר. אני מזמין יזמים להגיע לשדולה, לפנות אלינו עם הצעות ורעיונות וביחד נעזור לעולם היזמי החשוב הזה לשגשג".

האם מדובר בשדולה חיונית, שאין לה תחליף ובעלת מטרות ממשיות או בניסיון פוליטי 'לרכב על הגל' עם דגל אטרקטיבי? ימים יגידו.

דיוני שדולה



 
 
Bookmark and Share