Telecom News - פתרונות סייבר לעסקים ולארגונים מתדיראן טלקום. מה החידוש?

פתרונות סייבר לעסקים ולארגונים מתדיראן טלקום. מה החידוש?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> פתרונות סייבר לעסקים ולארגונים מתדיראן טלקום. מה החידוש?
פתרונות Networking, Cyber & Security לעסקים ולארגונים מתדיראן טלקום. מה החידוש?
 מאת: מיכאל פנחס, 31.10.15, 17:30מיכאל פנחס
 
ההתקדמות של עולם התקשורת יצרה שלל פתרונות חדשים המשולבים בעולמות ה-IT. תדיראן טלקום החלה לספק שירותי רשת ואבטחת הרשת (סייבר) ללקוחותיה. מה כוללת הגישה החדשה?
 
ההתקדמות המהירה של השוק לפתרונות, שאינם מבוססי חומרה, אילצה את תדיראן טלקום (היצרנית) להפוך מחברת פתרונות חומרה לחברת פתרונות תוכנה (כשבמרכזם פתרון ה-Aeonix), ולנסות לשמור על מקומה המוביל בשוק ע"י התבזרות לפתרונות בכל הכיוונים ובכל התחומים. תדיראן טלקום לא יכולה להסתפק במתן שירות למרכזיות קיימות מסוג קורל, כי אין בזה עתיד.
 
זו הסיבה מדוע תדיראן טלקום החלה לספק פתרון של Networking, Cyber & Security לעסקים ולארגונים. למעשה, תדיראן טלקום משמשת כאינטגרטור של פתרונות סייבר והיא מתאימה את הפתרון לצרכי הלקוח רק מבין מבחר של פתרונות, שתדיראן טלקום מייצגת בישראל: Cisco, Alcatel Lucent Enterprises, HP, Juniper, Oracle/Acme Packet, Ingate, Cronus, Fortinet.
 
תדיראן מתכננת ומספקת פתרונות תקשורת נתונים LAN/WAN/WiFi, מקצה לקצה, כולל אבטחת הרשתות, הצפנת מידע, הגנה על שרתים, בסיסי נתונים ועוד.
 
הטמעת פתרונות תקשורת ואבטחת סייבר כרוכים בשילוב כלל גורמים בעסק \ בארגון, והפתרונות הללו כוללים:
• ניהול אחיד של רשתות התקשורת הארגוניות.
• אבטחה לפי סטנדרטים ויישום מדיניות Cyber בארגונים. ביצוע בדיקות חוסן וחדירה.
• הקשחה של כל מרכיב במערכת בנפרד.
• אבטחת גישה, שאינה ניתנת לביטול עם התראות על ניסיונות פריצה.
• הצפנה של כל פרוטוקולי האיתותים ותעבורת המדיה.
• הצפנה והסתרה של קובצי מידע בשרת.
• שימוש בפתרונות מובילים לאבטחת הרשת הארגונית.
• קשר מתמיד עם מפתחי התוכנה המאפשר עדכוני תוכנה מהירים.
 
לטענת תדיראן טלקום, יש לה ניסיון עשיר בתכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של רשתות ואבטחתן בפריסה ארצית וגלובלית, במספר רב של ארגונים, תוך שילוב שכבות אבטחת מידע בכל מקטעי הרשת. תדיראן מהווה Single point of contact לפתרונות רשת, מספקת שירותי ייעוץ, תכנון, מכירה, התקנה, הטמעה ושירות כולל.
 
בתחום "בדיקות החוסן" יש לתדיראן טלקום מסלול ייחודי של בדיקות חוסן למערכות התקשורת והטלפוניה, בגלל שסביבת ה- UC("תקשורת אחודה") עלולה להוות נקודת פריצה לכלל תשתיות ה-IT בארגון.
 
במשך שנים חיו להם עולמות ה-IT והתקשורת הארגונית בנפרד, נעו בקווים מקבילים ובמקרה הצורך שיתפו פעולה זה עם זה. מזה מספר שנים מסתמנת מהפכה, שהתוצר הבולט שלה הוא איחוד בין עולם התקשורת האחודה – Unified Communications & Collaborations – לעולם ה-IT ושילוב ל-Data Center הארגוני. החיבור הזה משתלב בצרכי הארגון והניהול של העסקים, אך אינו מטפל בד"כ בפרצת האבטחה הגדולה: בפלטפורמת ה-UC&C.
 
"בדיקות חוסן" לעולם ה-UC&C מטפלות בתחומים הבאים:
 
• זיהוי פגיעויות המאפשרות חדירה מרשת הטלפוניה לרשת המחשבים.
• זיהוי תרחישים המאפשרים חדירה לרשת הטלפוניה: לטלפונים עצמם (טלפוני IP) ולשרתי UC.
• איתור פגיעויות בזמן אמת, פגיעויות שתאפשרנה איתור שמות משתמשים של Active Directory דרך מערכת הטלפוניה.
• ניטור שוטף של מערכות הטלפוניה בארגון: טלפונים, מרכזית טלפונים.
• איתור פגיעויות במערכת ההפעלה של הטלפון, שעלולות להוביל לגנבת שיחות.
 
תדיראן טלקום משווקת את פתרון Cybot מבית חברת Cronus, שעוסקת בתחום בדיקות החוסן לארגונים. Cybot הינו כלי אוטונומי המחקה פעילות Hacking ומבצע בדיקות חדירה לארגונים באופן רציף, על מנת לזהות פגיעויות שונות ונקודות כשל פוטנציאליות. המוצר מבצע בדיקות חוסן אוטומטיות "מסביב לשעון" בסביבות IP מורכבות, נועד למזער סיכונים ופרצות, שישפיעו על הפעילות ה-IT השוטפת, ומספק המלצות לתיקון פרצות פוטנציאליות בארגונים.
 
שורה תחתונה: עולם התקשורת נע מהר קדימה, ומתחילה להיות חפיפה בין שירותי התקשורת וה-IT, כאשר תחום הסייבר הפך לאיום על כל המערכות ומחייב מענה גם בפתרונות התקשורת והטלפוניה וגם בשירותי ה-IT. מומלץ קודם להחלטה על בחירת תדיראן טלקום כספק שירותי האבטחה והסייבר של העסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אוקטובר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 

הגנת סייבר



 
 
Bookmark and Share