Telecom News - פתרון לגילוי ומניעת הונאות בטלפוניית IP מפוקוס טלקום. מה החידוש?

פתרון לגילוי ומניעת הונאות בטלפוניית IP מפוקוס טלקום. מה החידוש?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> פתרון לגילוי ומניעת הונאות בטלפוניית IP מפוקוס טלקום. מה החידוש?
פתרון לגילוי ומניעת הונאות בטלפוניית IP מפוקוס טלקום. מה החידוש?
מאת: מיכאל פנחס, 4.11.15, 11:10מיכאל פנחס
 
הטלפוניה העסקית, בעצם היותה שירות ,IP חשופה למתקפות סייבר ולהונאות. פוקוס טלקום (Focus Telecom) מציגה פתרון חדש מבית TransNexus. למי זה מיועד והאם זה כדאי?
 
חברת פוקוס טלקום, אחת הספקיות המובילות בתחום פתרונות המחשוב והטלפוניה העסקית בישראל, מציגה לשוק פתרון חדש בתחום גילוי ומניעת הונאות בטלפוניית IP. בעבר, מניעת התקפות סייבר, איתור גנבת שיחות וחסימת הונאות נחשבו למשימה כמעט בלתי אפשרית.

בעסקים ובארגונים רבים מתקינים עד כ-20 מערכות הגנה לתחומי האבטחה והסייבר, אבל התקינו אפס מערכות להגנה על המרכזיה. העידן הזה נגמר. אגב, כל סוגי המרכזיות נפרצים. רבים סבורים בטעות, שזו "מחלה" של מרכזיות בקוד פתוח דוגמת אסטריסק, מה שאינו נכון עובדתית.
 
TransNexus (חברת פתרונות תקשורת וטלפוניה אמריקאית המבוססת על פיתוח פתרונות תוכנה מתקדמים) מספקת פתרון לגילוי ומניעת הונאה Fraud Detection)) במערכות טלפוניה (דוגמת BroadSoft, מערכת המצויה בכמעט כל ספקי התקשורת בישראל) ומרכזיות IP מכל סוג. הפתרון כולל מספר מערכות לגילוי ומניעת הונאה במתגי טלפוניה, שמבוססות על איסוף וניתוח תעבורת רשומות שיחה CDR או ניתוחי זמן אמת של שיחות בפרוטוקול SIP.
 
המערכות של TransNexus מגלות הונאה ואף מבצעות פעולות למניעת ההונאה בהתאם לקריטריונים, שהוגדרו במערכת לפי מכשיר טלפון היוזם/מספר המתקשר/ ספק השירות/זיהוי משתמש/מספר יעד/כמות שיחות/משך שיחות/רשימה שחורה וכו'.
 
עם גילוי ההונאה מפעילות המערכות טריגר למניעת Fraud וביצוע פעולות כגון חסימת שיחה ושליחת התראה בדוא"ל או SNMP. לכל אחת מהמערכות קיים ממשק Web ידידותי למשתמש לצורך ניהול וקבלת התראות.
 
הפתרונות של TransNexus מתחרים "ראש בראש", בפתרונות של Gama Operations מפתח-תקווה. פתרונות אחרים ובמיוחד הפתרון של בזק (בשם Call Protect), שאינו נמצא ברמה הזו ואינו מספק בכלל הגנה כוללת על המרכזיות. 
 
שורה תחתונה: הגנה על מרכזיות IP מפני פריצות, גניבות והונאות היא חובה לכל בעל מרכזיה מכל סדר גודל. כאמור, יש תחרות אך היא עדיין לא משמעותית בעולם שירותי אבטחת התקשורת הטלפונית הנייחת והניידת. בנוסף, המחירים עדיין לא זולים.
 
אולם, הנגישות לשירותים בענן מאוד קלה והביצועים משתפרים כל הזמן, במיוחד לנוכח העלייה התלולה בהתקפות הסייבר המתבצעות על המערכות בעסקים ובארגונים. לכן, מומלץ לבדוק בקפדנות כל הצעה לאבטחת הטלפוניה בזהירות, אם היא עונה על הצרכים של העסק. זה אמור להיעשות כחלק מניתוח רמת הסיכונים של העסק ופעילותו וקביעת מדיניות אבטחה לעסק גם בתחום הטלפוניה.
 
מומלץ קודם להחלטה על בחירת פתרון אבטחה למערכות הטלפוניה, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, ולבדוק המלצות של חברות שהתנסו בהפעלת מערכות כאלו. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, נובמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

 
מתקפת סייבר

 



 
 
Bookmark and Share