Telecom News - גיל שרון - מנכ"ל כושל שעוזב את כיסאו בעיתוי גרוע ומדלג חופשי לדסק"ש

גיל שרון - מנכ"ל כושל שעוזב את כיסאו בעיתוי גרוע ומדלג חופשי לדסק"ש

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> גיל שרון - מנכ"ל כושל שעוזב את כיסאו בעיתוי גרוע ומדלג חופשי לדסק"ש
בסוף אפריל 2015 חזינו, שימיו של גיל שרון כמנכ"ל פלאפון מתקצרים, בגלל האוסף המדהים של החלטות כושלות שקיבל באופן אישי. הליכתו היא רווח נקי לקבוצת בזק והצינון הקצר (3 חודשים) היא בדיחה נוספת של אדם, שחי בעננים ולא מבין מהן דוגמה אישית ומנהיגות.

עדכון מיום 3.8.20 בתחתית הכתבה.
מאת: מאת: אבי וייס, 26.10.15, 07:30גיל שרון

עמדה: גיל שרון, המנכ"ל הפורש של פלאפון, הוא ההפך הגמור של חיים רומנו, המנכ"ל הפורש של פרטנר, שפרש בשיא ולפי התכנית והיה כל הקדנציה שלו: מנהיג, אדם שמבין את המושגים של קבלת החלטות, אמירת אמת, מתן דוגמה אישית, צניעות בהליכותיו, שירות עם לב שלם לטובת הבעלים, הלקוחות והעובדים. את גיל שרון כנראה עניינו בעיקר המשכורת והבונוסים (עלה לקבוצת בזק כ-52 מיליון ש"ח ב-7 השנים האחרונות, ועוד כמה עשרות מיליונים טובים בשנים, שקדמו לכך), בנוסף ליחסי הציבור האישיים שלו. דוגמה אישית, צניעות ומנהיגות? הצחקתם אותי.

בסוף חודש אפריל 2015 חזינו בברור, שימיהם של מנכ"לי פלאפון וסלקום מתקצרים, בגלל מערכת קבלת החלטות מוטעות, בכל הנוגע לעתיד הרשתות הסלולריות של החברות פלאפון וסלקום בדור רביעי - LTE.

הם קיבלו 3 החלטות אסטרטגיות כושלות ברמה מחרידה:
1) החליטו לא לרכוש 20 מגהרץ במכרז התדרים (ולהסתפק ב-15 מגהרץ, למרות שלא הייתה כל מניעה לרכישת התדרים, עד 20 מגהרץ). 
2) החליטו להסתמך על אפשרות ההשלמה ל-20 מגהרץ בשיטת "שיתוף אנטנות" עם חברות וירטואליות המתחזות להיות חברות סלולר, בניגוד לכל חוק והיגיון כלכלי ומעשי (הכוונה כמובן למרתון ולגולן טלקום).
3) החליטו לבצע שת"פ אנטנות דמיוני זו עם זו (סלקום עם פלאפון), בנוסף לשת"פ הדמיוני עם חברות הסלולר הדמיוניות (מרתון וגולן טלקום). זה חלק מתהליך הריסת תשתיות הסלולר בישראל ותהליך של "התאבדות עצמית". 

בנוסף, גיל שרון במשך הקדנציה שלו כשל בכמה נושאים מאוד מרכזיים למנכ"ל של חברה גדולה:

א. גילה חוסר הבנה מוחלט איך מטפלים במאה ה-21 בכוח אדם. הכישלון שלו בטיפול בהקמת ועד עובדים בחברה הוא נושא לקורס אקדמי שלם של: איך אסור למנכ"ל להתנהג. 

ב. גילה חוסר הבנה, שהמשימה של מנכ"ל, מעבר להבאת ערך לבעלים, היא לשרת את הלקוחות בנאמנות וביושר. לגיל שרון לא הייתה כל בעיה לומר דברים בעלי קשר קלוש למציאות, ולספר סיפורים, שפלאפון היא הרשת הכי מהירה והכי טובה בישראל (מה שההפך הוא האמת), ולא היה לו שום קושי לא לומר את האמת המרה לעובדיו, שאם שת"פ האנטנות הכפול והדמיוני, שהוא יזם, יצא לדרך, כמעט כולם יהפכו לעובדי קבלן או שילכו הביתה.

בדרך, היו לו אין ספור החלטת כושלות. אפילו ההחלטה להיות הראשון לחתום עם רמי לוי תקשורת על הסכם MVNO הראשון בישראל, היתה טעות, מפני שרמי לוי (אז וגם היום) לא היה ספק MVNO כמוגדר בחוק ובתקנות, אלא רק משווק של פלאפון, וזו לא תחרות, אלא עבודה בעיניים על הלקוחות.

כך נזרע הזרע לתהליכי קריסת המודל העסקי של ה-MVNO, כתחרות לחברות הסלולר הוותיקות (את המהלומה האחרונה למודל ה-MVNO נתנה גולן טלקום, שהיא MVNO בתחפושת של ספק סלולר). אולם, אי אפשר להתעלם מממציא שיטת הישראבלוף הסלולרית: גיל שרון. זו שיטה, שהשתכללה מאוד בשנתיים האחרונות, גם בהחלטות שלו בעניין הסכמי שת"פ אנטנות והתייחסותו לעובדיו, עד כי נדמה שהישראבלוף הפך כמעט "לחזות הכל" בפלאפון. ההתעסקות של פלאפון ממש לאחרונה באפשרות רכישת גולן טלקום, היא חלק מאותה שיטה של שיוט בחלל החיצון, שגיל שרון אימץ לעצמו. 

הצינון הקצר של 3 חודשים בין עזיבתו את פלאפון והקפיצה שלו לניהול דיסקונט השקעות היא בדיחה נוספת המתאימה למנכ"ל הגרוע ביותר בתולדות פלאפון. בעלי קבוצת אדוארדו אלשטיין, הושפעו כנראה ממערכת יחסי הציבור המופרכת של גיל שרון ונתנו לו תפקיד, שבו הוא עלול להרוס בלי בעיה את כל מה שהם חושבים לקדם. 

קרדיט צילום תמונה עליונה: יונתן בלום, יח"צ דוברות בזק.

עדכון 3.8.20, 21:10: דירקטוריון בזק אישר היום את מינויו של גיל שרון, (56), לתפקיד יו"ר בזק, וכן יו"ר החברות הבנות: פלאפון, Yes, בזק בינלאומי, וואלה ובזק אונליין. הוא יכנס לתפקידו במהלך החודש הקרוב.
כאמור, הוא כיהן כמנכ"ל פלאפון במשך 10 שנים, וכן עד לאחרונה כיו"ר ומנכ"ל גולן טלקום. הוא בעל תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב, ותואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית.
שרון: "זוהי סגירת מעגל עבורי לחזור לקבוצת בזק ולעמוד בראשה, לאחר שהייתי במשך כ-14 שנים חלק מהקבוצה מתוכן 10 שנים כמנכ"ל פלאפון". 

 
כישלון



 
 
Bookmark and Share