Telecom News - מנכ"ל שלא יודע לעשות חשבון ומסתבך בלשונו - כך נקבע עתיד גולן טלקום

מנכ"ל שלא יודע לעשות חשבון ומסתבך בלשונו - כך נקבע עתיד גולן טלקום

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> מנכ"ל שלא יודע לעשות חשבון ומסתבך בלשונו - כך נקבע עתיד גולן טלקום
ניתוח: מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) כנראה לא שולט בלשונו ולא יודע לספור מאחד ועד 10 ולא למד לחשב איך ממירים יורו לשקלים. כך נקבע העתיד של גולן טלקום, כשיום אחד אומרים לבן ויום שני אומרים שחור. פארסה ישראלית במיטבה. עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 26.10.15, 18:00שלמה פילבר

קיבלתי היום משלמה פילבר (באמצעות דוברו) את ההודעה המוזרה והמבדחת הבאה (ציטוט מלא, לא נגעתי בשום מילה או פסיק): 

"הבהרה: בעקבות הפרסומים בנוגע למחירי הסלולר בישראל להלן עמדת משרד התקשורת. מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר: הדברים המיוחסים לי כביכול, אינם מדויקים! 
להלן התייחסותי למצב שוק הסלולר: "המחירים בארץ נמוכים מהדרוש. לשם השוואה: באירופה הם 20 יורו.
המחירים בשוק נקבעים בתחרות חופשית ואני לא קובע מה יהיה המחיר".

לא הבנתי מאיפה נפל הדבר הזה. האם מדיסנילנד, או סתם מהחלל החיצון, או אולי שלמה פילבר לא שם לב שהיום זה 26 באוקטובר ולא 1 באפריל.

בהודעה הזו יש שתי בעיות מרכזיות:

א. במחשבון שאני מחזיק בידי (בסמארטפון), 20 יורו הם 85.6 ש"ח. הסתכלתי מה ה-ARPU של רוב תושבי ישראל ומצאתי את הנתונים הבאים, מהדו"חות האחרונים של חברות הסלולר: 65.5 ש"ח בסלקום, 65 ש"ח בפלאפון ו-70 ש"ח בפרטנר. דהיינו: הפער לאירופה הוא לא כל כך גדול ולכן הטענה שהמחירים בארץ נמוכים מדי, היא חסרת בסיס עובדתי. 85% מלקוחות הסלולר בישראל נמצאים ברמת מחירים (ARPU) שאינה דורשת שום התערבות רגולטורית.

בהערת אגב נציין שגם באירופה יש ספקי שירותי סלולר שמציגים מחירים מאוד נמוכים (דוגמת Free בצרפת), בדיוק כמו שקורה בישראל, אבל הם נזהרים לקיים את חוקי הרגולציה המקומיים. אי אפשר להשוות ARPU עתידי בישראל, בלי להשוות אותו ל-ARPU עתידי באירופה. מה ששלמה פילבר עשה: הוא לקחת ARPU עתידי ודמיוני, של תחזית שהוא הכין כנראה בעצמו לשוק הישראלי (35 ש"ח) והשווה זאת ל-20 יורו ה-ARPU הנוכחי באירפה, ואז זה הוביל אותו לטענה שיש צורך להעלות את מחירי הסלולר בישראל ב-145%. פשוט בורות חשבונאית של בי"ס יסודי. 

ב. הטענה השנייה גם היא מוטעית: המחירים בישראל לא נקבעים בשוק חופשי. הם נקבעים חד-משמעית ע"י שלמה פילבר בעצמו ובכבודו, שמרשה, שחברה אחת תעשה Abuse לרשת של חברה שניה, תצפצף על החוק ותנאי הרישיון שלה, תעבוד בעיניים על כולם, תתחפש לחברת סלולר ותמכור קווי סלולר ב-10 ש"ח "הכל כלול" עם 10 ג'יגה לחודש.

היות ושלמה פילבר הוא כזה חסר אונים, חסר שליטה על מה שיוצא מפיו ומתעסק רק במיקרו רגולציה, אך ורק בגללו יש "מחירים טורפניים" כאלה בישראל, של 10 ש"ח ל-10 ג'יגה ו"הכל כלול", מגולן טלקום. אין לזה שום קשר ל"שוק חופשי". זה שוק של המערב הפרוע, לא שוק חופשי

יתרה מכך. לפני כמה ימים, שלמה פילבר אמר, כך פורסם היישר מפיו, שזה בסדר, שחברת סלולר גדולה תרכוש את גולן טלקום. היום הוא אומר בדיוק הפוך, בעקבות דיון שנערך בנושא. יש פתגם בערבית המתאר זאת בצורה יפה: "יום עסל יום בסל". בתרגום חופשי: "ככה לא בונים חומה". כשאין מדיניות, אין "תכניות אב", אין תוכניות עבודה שנתיות ואין תהליכי "הפקת לקחים", הכל זה אלתור אחד גדול. ישראבלוף

ככה זה בדיוק מתנהל. פארסה ישראלית במיטבה. 

עדכון 27.10.15, 14:00: הפיאסקו על שמו של שלמה פילבר נמשך. הבוס שלו מכריז על מדיניות הפוכה בדיוק ממה שהוא הכריז, אך אתמול. בעקבות הדברים שצוטטו כאן למעלה מפי של שלמה פילבר, פרסם משרד התקשורת הודעה מאת ראש הממשלה (ביבי נתניהו), ובה הוא כותב: "בעקבות פרסומים, משרד התקשורת מבהיר באופן הנחרץ והברור ביותר: ראש הממשלה פעל ודחף החל משנת 2011 להורדת מחירי הסלולר ונתן גיבוי ותמיכה מלאה למהפכת המחירים בסלולר ביחד עם שר התקשורת דאז כחלון". "מדיניות זו, שחסכה לכל משפחה מאות שקלים כל חודש, תימשך, ולא יחול בה שום שינוי. ראש הממשלה ומשרד התקשורת מחויבים לתחרותיות בענף הסלולר ולהמשך מגמת המחירים הנמוכים לאזרחי ישראל".
 
משבר



 
 
Bookmark and Share