Telecom News - האקסלרטור הגדול בעולם MassChallenge יקים מרכז בינלאומי בירושלים

האקסלרטור הגדול בעולם MassChallenge יקים מרכז בינלאומי בירושלים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> האקסלרטור הגדול בעולם MassChallenge יקים מרכז בינלאומי בירושלים
האקסלרטור הגדול בעולם MassChallenge יקים את המרכז הבינלאומי השלישי שלו בירושלים
מאת: מערכת Telecom News, 28.10.15, 20:25אקסלרטור
 
המאיץ, שפועל בבוסטון ובלונדון ומסייע לסטארטאפים לפרוץ לשוק הבינלאומי, יקים את המרכז העולמי השלישי שלו בירושלים. הוא מקבל לכל מחזור כ-200 סטארטאפים בשלב מוקדם מכל תחום ואינו דורש מהחברות תמורה, אופציות או מניות.
 
מאיץ הסטארטאפים הגדול בעולם - MassChallenge הודיע היום, שיקים את המרכז הבא שלו בירושלים. יהיה זה מוקד הפעילות העולמי השלישי של הארגון, לצד המאיצים הפעילים כיום בבוסטון ובלונדון. MassChallenge התחייב לשאת בעלות ההקמה והתפעול ב-5 השנים הראשונות, ולגייס סכום הנאמד במיליוני דולרים. המאיץ יוקם כחלק מתוכנית Jnext לעידוד יזמות טכנולוגית בירושלים, בסיוע משרד ירושלים ומורשת, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, שנרתמו יחד לגייס את המשאבים הנוספים הדרושים לקידום היוזמה.
 
תוכנית המאיץ הייחודית של MassChallenge מעניקה לסטארטאפים נבחרים 4 חודשי ליווי, הדרכה וסיוע בפריצה לשוק הבינלאומי ללא תמורה. בשונה מאקסלרטורים אחרים, MassChallenge מקבל לכל מחזור כ-200 חברות, והתוכנית פתוחה לכל סטארטאפ בשלב מוקדם, מכל תחום. העדיפות היא לחברות או יוזמות בעלות פוטנציאל לחולל שינוי משמעותי במציאות חיינו, שפונות לשווקים חדשים או מציעות לעולם חדשנות פורצת גבולות. MassChallenge פעיל כבר 6 שנים ו-835 החברות בוגרות התוכנית גייסו יחד יותר ממיליארד דולרים, ייצרו כ-6,500 מקומות עבודה והכנסות של 520 מיליון דולרים.
 
MassChallenge אינו דורש מהחברות תמורה, אופציות או מניות (No Equity) ואף מעניק לחברות המצטיינות בכל מחזור פרסים בהיקף כולל של כ-2 מיליון דולרים במזומן, ושירותי מגוונים נוספים בשווי כ-10 מיליון דולרים. עד היום נבחרו 32 חברות ישראליות להשתתף בתוכנית בארה"ב או בבריטניה. החל מ-2016, עם הקמת המרכז בירושלים, תוכל כל חברה, שתתקבל למאיץ, לבחור היכן להשתתף בתוכנית - בבוסטון, לונדון או ירושלים.
 
במסגרת מהלך ההתרחבות העולמי של הארגון, בחרו ב-MassChallenge להקים מרכז בישראל על רקע העוצמה והמוניטין של זירת הסטארטאפים המקומית וההתלהבות מכושר היזמות הישראלי והנוכחות של מרכזי מו"פ של תאגידים רב-לאומיים. ירושלים נבחרה בזכות קהילת היזמים התוססת, שמתוכה צמחו תוך שנים ספורות כ-500 חברות, והודות לקרבה למוסדות אקדמיים מהבולטים בעולם, והגישה לשורה של חברות הייטק וביוטק מובילות. בנק הפועלים וזרוע ההייטק שלו "פועלים הייטק" ילוו את הקמת המרכז ואת החברות המשתתפות בתכנית ויהיו שותפים בפעילויות השונות.
 
ג'ון הארת'ורן, מייסד ומנכ"ל MassChallenge: "ישראל היא מוקד יוצא דופן של יזמות, הצומח וצובר תאוצה. השקת מאיץ חדש בירושלים, שפועל בתיאום עם המוקדים הנוספים שלנו בבוסטון ובלונדון ובשותפות עם ממשלת ישראל, הרשות לפיתוח ירושלים ועיריית ירושלים, מרחיבים באופן משמעותי את הקהילה שלנו, שתעניק ליזמים בישראל ובכל העולם גישה טובה יותר למשאבים חוצי-גבולות".
 
ח"כ זאב אלקין, השר לירושלים ומורשת: "זהו צעד מבורך, שיתרום רבות למיצובה של הבירה כמוקד בין לאומי ליזמות טכנולוגית ולפיתוח תעשייה מתקדמת. לבירת ישראל, ולאחת הערים העתיקות והמרתקות בתולדות הציוויליזציה האנושית, יש גם פוטנציאל להפוך לבירת המחר ולאחד ממרכזי ההייטק העולמי".
 
ניר ברקת, ראש העיר ירושלים: "אנו נרגשים לקבל אלינו לירושלים את MassChallenge, וליצור יחד עמדת זינוק בינלאומית עבור היזמים הישראלים והחדשנות הירושלמית. הקהילה התוססת והיצירתית בעיר הצמיחה כבר כ-500 סטארטאפים, שמגייסים מאות מיליוני דולרים בכל שנה. כך, שאין פלא, שירושלים הוכתרה כאחד ממוקדי היזמות הטכנולוגית החדשים והמבטיחים בעולם".
 
ישראל גנות, מנהל MassChallenge ישראל: "תוכנית המאיץ שלנו בישראל תחבר בין המודל הייחודי שלנו ללב הפועם של זירת הסטארטאפים הישראלית, הדינאמית והמשגשגת. רשת הקשרים הענפה שלנו כבר היטיבה עם שורה של יזמים ישראלים. הבחירה בירושלים תעודד צמיחה של סטארטאפים צעירים, ותאפשר ליזמים מכל העולם לחוות בעצמם את התופעה הגלובלית הקרויה 'סצינת הסטארטאפים הישראלית'".
 
יוסי ויניצקי, הממונה על ההייטק בבנק הפועלים: "אנו שמחים להיות חלק מפעילותו של MassChallenge, מהמאיצים המובילים בעולם ובישראל, ורואים חשיבות לבחירה בירושלים כבסיס הפעילות. זאת, כחלק מהגדלת פעילות הבנק בהייטק באמצעות 'פועלים הייטק'״.
 
סטארטאפ



 
 
Bookmark and Share