Telecom News - היעד: סין. סטארטאפים ישראליים בדרכם לסין: Chendu Pitch Night

היעד: סין. סטארטאפים ישראליים בדרכם לסין: Chendu Pitch Night

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> היעד: סין. סטארטאפים ישראליים בדרכם לסין: Chendu Pitch Night
העיר החמישית בגודלה בסין  Chendu החליטה לערוך תחרות סטארטאפים בישראל והזוכה יוזמן לאירוע הגדול ביותר בסין בעולם היזמות, שייערך בחודש הבא. 10 סטארטאפים נבחרו מבין המאות, שביקשו להשתתף בתחרות. מי זכה במקום הראשון ויצא לסין על חשבון עיריית Chendu?
מאת: אבי וייס, 31.10.15, 20:30

ביום 28.10.15 נערכה בבית גוגל בת"א תחרות סטארטאפים יוצאת דופן. ראש העיר Chendu, העיר החמישית בגודלה בסין (כ-15 מיליון תושבים), שהיא גם בירת דובי הפנדה בסין, החליט להזמין סטארטאפ ישראלי על חשבון העיר, לאירוע הטכנולוגי הגדול ביותר בסין, שייערך בעיר בין 9 ל-11 לנובמבר 2015. מלבד הדגש החזק של העירייה על פיתוח הטכנולוגי של כלכלת תושבי העיר וסביבתה, העיר הזו היא גם מרכז תיירות עולמי בגלל דובי הפנדה שכה חשובים בסין, כש-Chendu נחשבת כבירת דובי הפנדה בסין. 

כדי לקבוע מי יוזמן נפתחה תחרות, ששיאה היה ב-Chendu Pitch Night עם צוות שיפוט בכיר בישראל.

עמוס אעמוס אבנרבנר, (בתמונה משמאל), מייסד StartupEast: "אנו מבצעים בשת"פ גוגל קמפוס תל-אביב אירוע יוצא דופן, שנולד בחבירה ביננו לבין Samurai Incubate בתל אביב בניהולו של יוני גולן, שהוא גם חלק מצוות השופטים בתחרות זו, KSP (ר"ת: KOISRA Seed Partners), הנציגים הישראליים של HKTDC (ר"ת: Hong Kong Trade Development Council) ומשקיעים ישראליים וסיניים הנמצאים בצוות השיפוט הבכיר, שישפוט בתחרות הזו. 

StartupEast היא חברה ישראלית-אסיאתית, שכוללת אקסלרטור להאצת חברות ישראליות לאסיה. יש לנו כבר כמה אקזיטים יפים של סטארטאפים ישראליים, שנרכשו ע"י ענקים סיניים, יפנים ודרום-קוריאנים.

אני רואה כיום מגמה ברורה בעקבות הפעילות המשותפת שלנו ושל השותפים שלנו, שמשקיעים מרכזיים מדרום מזרח אסיה החלו נוהרים לישראל כדי לחפש טכנולוגיות מעניינות להשקעה. גם סטארטאפים ישראליים מתחילים לגלות את היתרונות של הפניית המבט העסקי שלהם לכוון המזרח, שם יש הזדמנויות עסקיות ענקיות. 

האקסלרטור שלנו מיועד לסטארטאפים, שיש להם כבר MVP (ר"ת: Minimum Viable Product) וכבר גייסו Seed. המיקום שלנו בתל-אביב הוא בתוך בית סמוראי ויש לנו שלוחות בסינגפור ובמקומות נוספים באסיה. המחזור הבא של האקסלרטור יצא לדרך בתחילת 2016 וניתן להירשם אליו.

האירוע היום הוא יוזמה של עיריית Chendu, עיר ממש ענקית במזרח סין, ששמה דגש חזק על תחום החדשנות הטכנולוגית ומתחרה בכך בערים אחרות בסין. העירייה החליטה לערוך תחרות של סטארטאפים ב-3 מקומות בעולם: בסיליקון ואלי בארה"ב, בדרום-קוריאה ובישראל. זאת, כדי להביא סטארטאפים זרים ולחשוף אותם על הבמות לקהילת ההייטק והיזמות, שמתכנסת בעיר בחודש הקרוב. כדי לקיים את השיפוט כאן בישראל, הם ביקשו מאתנו לארגן זאת עבורם. 

המקום הראשון מקבל כיסוי מלא לכל הוצאותיו ברמה של 5 כוכבים עם חשיפה מירבית למשקיעים ושותפים בסין, ושני הזוכים במקום שני ושלישי יכולים להשתתף ללא עלות באירוע אבל הטיסות לא ימומנו על ידם. כל סטארטאפ מקבל 3 דקות להציג את המיזם שלו ועוד 2 דקות למענה לשאלות השופטים". 

עשרת הסטארטאפים שהתחרו על היציאה לסין:

א. WinkApp
הופכים כל מוצר הנמצא ב-Offline למוצר Online. כך, מחברים מוצרים מהעולם הממשי, שאין להם כל קשר לעולם הדיגיטלי, החל מנייר וכלה באוכל, למוצר בעולם המקוון באמצעות הסמארטפון. 

ב. GetGems, מערכת הסוגרת את הפער בין הבנקים לרשתות חברתיות. היא מאפשרת להעביר כסף ברשתות חברתיות. כיום, לרשתות חברתיות גדולות יש פרוטוקולים פרטיים לתשלומים. במערכת החדשה ניתן להשתמש במערכת בנקאית מוכרת להעביר כסף, אפילו ב-WhatsApp, מערכת שאין בה כיום כל יכולת תשלומים והעברת כספים. 

ג. GemSense, הופכים כל מוצר למוצר חכם ב-3D ע"י צ'יפ זעיר. כך, כל מוצר מכל סוג הופך למוצר ב-3D ונשלט מהסמארטפון. המערכת מיועדת למפתחים, שישתמשו בה על כל מוצר או שירות, שהם רוצים להפוך אותו לחכם ונשלט בסמארטפון ב-3D. 

ד. RevenueStream, פתרון לבעיית הונאות בתנועות כספיות מקוונות. המערכת פותרת בעיות של מרמה באתרי מסחר אלקטרוניים שלא מוגנים מפני תופעות כאלו. מדובר בפתרון API פשוט להתקנה, שמתחבר לכל עגלת קניות. יש לפיתוח הזה כבר מעל ל-160 לקוחות גדולים. 

ה. Lavlaron, מטפלים בהסרת משימות בירוקרטיות בארגונים ובעסקים. מדובר בפתרון למילוי טפסים רבים ובלתי מובנים, שזה כ-90% מהטפסים הקיימים בעולם, שהם עדיין ממולאים על גבי נייר בלבד. כך, הופכים כל טופס לטופס מקוון, דיגיטלי חכם וקל למילוי. ניתן להפוך אלפי טפסים של ארגון ציבורי או ממשלתי גדול בתהליך קצר ביותר לטפסים דיגיטליים. 

ו. ParkLife, פתרון למציאת חנייה וידיעת זמן חיפוש החנייה. לא נדרשת שום השקעה בתשתיות כדי למצא מקום חנייה פנוי. הפתרון מתבסס רק על נתונים קיימים וניתוחים סטטיסטיים. הפיתוח הוא בסיס לשיפור מערכות ניווט עירוניות. כך, שההגעה ליעד תהיה מדויקת, גם על בסיס הזמן הנדרש למציאת חנייה פנויה.

ז. Chiprix, משנים את הקשר בין הסועדים לבין המסעדה שהם נמצאים בה. הפתרון מבוסס על מערכת מעוצבת מגולפת בעץ המוצבת על השולחן, עם טכנולוגיות קישור קצרות טווח דוגמת NFC, מה שמספק קשר אישי לסועד באמצעות הסמארטפון שלו. זאת, ללא צורך בטעינת איזו אפליקציה. המפתחים החלו עם 100 מסעדות בישראל וכעת הם החלו בניסוי בדרום קוריאה.

ח. Trendi Guru, מספקים יכולת למשתמשי הסמארטפון לרכוש בלחיצת כפתור אחת פריטי אופנה שהם רואים על אנשים מפורסמים, שמופיעים באתרי חדשות ובכל מקום אחר באינטרנט. המערכת כוללת יכולת זיהוי מה אנשים מפורסמים לובשים בתמונות ומקשרים זאת לחנויות אמיתיות, שמציעות למשתמשים באפליקציה לרכוש את פריטי האופנה הללו ישירות מהסמארטפון. 

ט. CouponRoller, מחברים את עולם המשחקים עם עולם המסחר האלקטרוני, ע"י אספקת קופונים לזוכים במשחקים. יש כבר כ-10 אלף חנויות ברשת, שמפעילות מערכות של גימיפיקיישן, כדי למשוך קונים ולשמור על נאמנות קונים. 

י. SnapCredit, פיתחו מערכת למתן הלוואות בעיקר לשווקים מתעוררים, בעיקר דרך מקומות העבודה של הלווים. המערכת כבר מופעלת בהצלחה רבה בניגריה, ומבוססת בעיקר על הקשר בין העובדים לחברה בה הם עובדים. כך, שהמידע על העובדים מצוי במערכות של החברה והתשלומים נעשים בעיקר דרך המעביד (דרך מערכת תשלומי השכר לעובדים), מה שמוריד את רמת הסיכון במתן ההלוואות לעובדים. 

הזוכים בתחרות:
מקום שלישי: GetGems.
מקום שני: GemSense
מקום ראשון: Trendi Guru

תמונת המתמודדים עם השופטים:
המשתתפים בתחרות

צוות השיפוט בתחרות:
צוות השיפוט

מנכ"ל ומייסד Trendi Guru עם עמוס אבנר מייסד StartupEast:
הזוכה בתחרות: Trendi Guru



 
 
Bookmark and Share