Telecom News - חגיגת סטארטאפים ברמת-גן: העירייה תערוך ב-8.11.15 את תחרות 'עיר חכמה'

חגיגת סטארטאפים ברמת-גן: העירייה תערוך ב-8.11.15 את תחרות 'עיר חכמה'

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חגיגת סטארטאפים ברמת-גן: העירייה תערוך ב-8.11.15 את תחרות 'עיר חכמה'
חגיגת סטארטאפים ברמת-גן: העירייה תערוך ב-8.11.15 את תחרות 'עיר חכמה'
מאת: מערכת Telecom News, 1.11.15, 18:10עיר חכמה רמת גן

קודם לתחרות, תערוך עיריית רמת-גן בסוף השבוע 5-6.11.15 האקתון לבני נוער, תלמידים, חיילים וסטודנטים כדי לאתר את הסטארטאפיסטים הבאים של ישראל.

תזכורת: כפי שדיווחנו ראשונים ב-13.8.15- כאן, עיריית רמת-גן ופורום 'עיר חכמה' יקיימו בשבוע הבא (8.11.15) את תחרות 'עיר חכמה' כדי להוביל לשימוש עירוני נרחב בטכנולוגיה, שתנגיש את השירותים העירוניים לתושב ותהפוך את החיים האורבניים לנוחים ופשוטים יותר בכל התחומים, החל מחנייה חכמה ועד להפחתת זיהום האוויר בעיר.

תחרות 'עיר חכמה' מתקיימת כחלק מהחזון העירוני של עיריית רמת-גן, שהקימה לאחרונה את פורום הערים החכמות כפי שדיווחנו - כאן. התחרות מהווה את הסנונית הראשונה בדרכה של רמת-גן להפוך לעיר החכמה הראשונה בישראל.
 
 גופים קהילתיים וחברות טכנולוגיה חברו יחד עם עיריית רמת גן לקיום התחרות, ביניהם חברת CISCO, חברת מילגם המספקת שירותים לרשויות עירוניות בתחומים כגון: ניהול מערכת הכנסות, מים, תשתיות, חניה ומחשוב, עמותת בוגרי ממר"ם, עמותת על"ה לרווחת הילד הנוער והקהילה ברמת גן, משרד התשתיות הלאומיות, חברת מימון ההמונים אינדיגוגו, חברת Uber, אלווריון,  Gigya ומשרד רו"ח שנהב.

במסגרת הפרויקט, תקיים עיריית רמת-גן תחרות שתחולק ל-3 חלקים:

ההאקתון- 5-6.11.15-  האקתון בנושא ערים חכמות, ייערך בהשתתפות תלמידי תיכון מרמת-גן- בדגש על תלמידים במגמות טכנולוגיות, חיילים בשירות סדיר ביחידות הטכנולוגיות בצה"ל וסטודנטים הלומדים במכללות ואוניברסיטאות בעיר. ההאקתון יימשך 48 שעות, במהלכן יעבדו 10 צוותים על פיתוח פתרונות טכנולוגיים, שיסייעו לתושבי העיר. בכל צוות יעבדו יחד עד 5 חברים, ועבודתם לאורך ההאקתון תלווה מקצועית ע"י מנטורים מעמותת בוגרי ממר"ם ואישים מובילים מהתעשייה הטכנולוגית. את התוצרים יציגו הצוותים ביום התחרות עצמה (8.11.15), בפני חבר השפטים והקהל. הצוות המנצח יזכה בליווי מקצועי למשך שנה לטובת פיתוח המוצר. בנוסף, כל משתתף בתחרות יזכה בטאבלט או מחשב נייד לצרכי הפיתוח.

ב-17.9.15 חשפנו - כאן 6 מהסטארטאפים שיתחרו בהאקתון. זאת, במפגש ה-Smart City Elevator Pitch.

Expo מיצג ערים חכמות8.11.15  (תיאטרון היהלום(: מטרת המיצג היא להציג פתרונות וחידושים טכנולוגים בתחום ערים חכמות, והוא מיועד לאנשי עסקים, רשויות מקומיות, משרדי ממשלה ויזמים טכנולוגיים מקומיים ובינלאומיים.  המיצג ייפתח כ-5 שעות לפני שלב גמר התחרות, ובו יציגו כ-20 מציגים. ה-EXPO ייפתח בשעה 14:00 ויינעל לאחר תום התחרות, באוהל מיוחד, שיוקם בסמוך לתיאטרון היהלום.

תחרות 'עיר חכמה' 8.11.15 (תיאטרון היהלום(: מטרת התחרות היא לאתר רעיון חדשני פורץ דרך בעל ערך מוסף, שייתן מענה לשיפור איכות החיים לתושבי רמת-גן. בתחרות ישתתפו למעלה מ-35 חברות, מיזמים וסטארטאפים מרחבי הארץ,  שיציגו פתרונות טכנולוגיים מתקדמים בתחום הערים החכמות.

את ההחלטה על הפרויקט הזוכה, יקבל חבר השופטים בתחרות, שיורכב מאנשי הייטק ויזמים, נציגי ציבור ונציגי עיריית רמת-גן. לשלב הגמר בתחרות יעלו 5 מתחרים, שיציגו את הפרויקט שלהם בפני הקהל. היזם או החברה הזוכים יזכו לערוך פיילוט של הפרויקט ברמת-גן, ולצורך מימוש הפרויקט גם סכום של 100,000 ש"ח. סך הכל הפרסים בתחרות בשווי של כ-200,000 ש"ח יוענקו למשתתפים.
 
ישראל זינגר, ראש העיר רמת-גן: "כחלק מחזונה של העיר רמת-גן, אנו שואפים להוביל בחדשנות וקידמה עירונית. כך, בין היתר, מהווה כיום מתחם הבורסה בסיס לסטארטאפים רבים. בנוסף, ממוקמת העיר במטרופולין הסואן של המדינה, דבר המאפשר את קיומה של התחרות, שתמצב את רמת-גן כפורצת דרך (ברמה הלאומית והבינלאומית) בתחום ההייטק בכלל ובתחום הערים החכמות בפרט. המיזם אמור למשוך לעיר סטארטאפים ולעודד השתתפות של חברות זרות העוסקות בתחום, שכן מדובר בתחרות ייחודית ובין הראשונות מסוגן בעולם".

לינק לאתר התחרות: http://smartcity-rg.co.il/he/
 
 
 עיר חכמה



 
 
Bookmark and Share