Telecom News - 17% מהיצוא של מדינת ישראל יוצא מפתח-תקוה ולכן זה המקום לסטארטאפים

17% מהיצוא של מדינת ישראל יוצא מפתח-תקוה ולכן זה המקום לסטארטאפים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> 17% מהיצוא של מדינת ישראל יוצא מפתח-תקוה ולכן זה המקום לסטארטאפים
17% מהיצוא של מדינת ישראל יוצאים מפתח-תקוה ולכן זה המקום לסטארטאפים
מאת: אבי וייס, 3.11.15, 11:00חן זהר
 
חשיפה: מתחם היזמים The Nest של פתח תקוה יצא לדרך ב'השקה רכה' בעידוד העירייה. הכוונה להקים מתחם עם 30 עמדות כשלב ראשוני, כדי לבנות את החברה הענקית הבינלאומית הבאה, שתצמח בפ"ת.
 
ב-1.11.15 התאספו מעל ל-80 יזמים, מנטורים, משקיעים ופעילים, להשקת הרעיון תחת השם The Nest, הבית ליזמים צעירים בפתח תקוה, מיזם, שהוקם ביוזמתו ובדחיפה של חן זוהר ובתמיכה של עו"ד אורנה דוידאי, חברת מועצת העיר פתח תקוה, ושקיבל את "ברכת הדרך" של ראש העיר פ"ת עו"ד איציק ברוורמן.  
 
חן זהר (בתמונה), יזם The Nest: "הערב הזה הוא המפגש הראשון ולמעשה ההשקה טרם הקמה של מרכז היזמות בפ"ת. אנו מתכוונים להקים מרכז עם 30 עמדות בתור התחלה, עם חיבור לחברות הענק הרבות הנמצאות בפ"ת. העיר משופעת בחברות ענק, גם פרטיות וגם ציבוריות דוגמת בי"ח ענק, אוניברסיטה וכמובן העירייה, שתעמוד מאחורי היוזמה הזו.
 
העקרונות, ששימשו אותי לייזום The Nest, מבוססים על הניסון של StarTau (אוניברסיטת תל-אביב) ומה שנעשה בעיריות מקבילות, והמטרה שלנו היא לתת ליזמים צעירים מקום לפתח ובכך לספק מקום עבודה לצעירים ולצעירים ברוחם, בפ"ת.
 
פתח תקוה היא המרכז השלישי בגודלו בישראל מבחינת חברות הייטק ולכן יצרתי קשר עם החברות המצליחות, שנמצאות כאן. זה כולל קשר עם IBM, שמיד התלהבה והצטרפה לרעיון ובהמשך נצרף חברות דוגמת אינטל, נטאפ ועוד. החברות הללו תסייענה ליזמים בכל תחום, החל ממעבדות וכלה בקשרים עסקיים.
 
בפ"ת נמצא המרכז הרפואי ע"ש רבין, שקיבל בברכה את הרעיון שלנו ללוות מיזמים בתחום הרפואה וגם נקיים האקתון למיזמים בתחום ה-eHealth ופתרונות חכמים לעולם הרפואה, בשת"פ בית החולים. אנו בשלבי בניית תכנית לשת"פ עם אוניברסיטת בר-אילן ובשלב ראשון נבצע מיפוי של הצרכים בעולם היזמות של פ"ת.
 
הכוונה שלנו היא להכין את כל הכלים הכי טובים שאפשר, לאור הניסיון, שלמדנו ממרכזי יזמות בערים אחרות ואנו בונים תכנית, שהשלב החשוב ביותר שלה זה בניית אקוסיסטם ונטוורקינג בין היזמים וקהילת הייטק, בינם לבין עצמם. ההפריה ההדדית היא המפתח להצלחת כל יזם. העירייה תהיה חלק בלתי נפרד מהיוזמה הזו ואני שמח לארח את נציגי העירייה וראש העיר.
 
אנו נבצע הרצאות שבועיות מקצועיות ליזמים, וכבר יש לנו תכנית לחודש הבא. ההרשמה דרך Meetup, במסגרת של 'יוזמה על הבר'. אני קורא לקהילת היזמים בני פ"ת, או שעובדים בפ"ת, או שמעוניינים לעבוד בעתיד בפ"ת, לבא ולהצטרף ל-The Nest".
 
עו"ד אורנה דוידאי, (בתמעו"ד אורנה דוידאיונה), חברת מועצת העיר פ"ת: "כחברת מועצת העיר החלטתי לקחת את היוזמה הזו קדימה ולתמוך בקידום עולם היזמות בפ"ת.

זה הבסיס להתפתחות של העיר פ"ת לדורות הבאים.
 
יש לנו חברות הייטק רבות בפתח-תקוה, וגם ארגונים ציבוריים ענקיים דוגמת בית חולים ענק ואוניברסיטה גדולה. את כולם אנו מעוניינים לרתום לטובת עולם היזמות.
 
יש לי ניסיון ניהול ומעשי שאותו אני רוצה לנצל לטובת דחיפה הנושא. התכנית הראשונה היא לספק מקום ליזמים, כדי שיעבדו ויבצעו נטוורקינג ביחד.

העירייה תשקיע בהקמת המקום ונעשה מה שאפשרי עם מערכות המידע העירוניות, כדי לסייע למיזמים, שיפתחו פתרונות, שעוזרים לתושבי העיר ולמטרות של העירייה. נשמח לקבל מיזמים בתחום 'עיר חכמה'. כך, שהפיתוחים יהיו לטובת שני הצדדים".
 
תאיר קובלסקי, (בתמונה), מנהלת מתאיר קובלסקירכז יזמות הרצליה HAC: הגעתי למפגש ההשקה, כדי להביא לכאן את הניסיון שלי, שצברתי בהרצליה. אני מעוניינת לסייע לעיריית פתח תקוה להקים מרכז שני של יזמות עירונית בישראל. אני מוכנה לפרגן ולסייע בכל מה שאוכל.
 
אני הקמתי את מרכז היזמות של הרצליה די בטעות. נתקלתי במודעה של עיריית הרצליה לתפקיד של הקמת יזמות במרכז הצעירים של הרצליה, לפני כשנתיים. זה נראה לי מתאים והתקבלתי, למרות שהייתי די צעירה. היינו הראשונים בארץ להשיק אקסלרטור עירוני, עם התמקדות למתן ערך לעיר, לעירייה ולכל תושביה.
 
זה החל כפרויקט קטן וצמח להיות מרכז החיים שלי. התחלנו את HAC כ-Open-Space, כמו מה שמתוכנן כאן לקום בפתח-תקוה, אבל מהר מאוד הבנתי, שצריך להקים קהילה ולפתח אותה. משם התקדמנו והרצנו מפגשי Meetup רבים, התחלנו לבצע האקתונים וכך הפכנו לאקסלרטור עם תכנית מובנית.
 
במהלך ההקמה, הבנתי שצריך לפתוח את עולם הסטארטאפים לעיר, עבור העיר. לכן, פתחנו את הדלת ליזמים שמפתחים בתחומים של: עיר חכמה, ביטחון אישי ועירוני, איכות הסביבה, טכנולוגיות איכות חיים, IoT, נדל"ן, חינוך ותרבות הפנאי. הכל טכנולוגיות חדישות ומלהיבות. יש כבר סטארטאפים, שעיריית הרצליה היא הלקוח המשלם הראשון שלהם והם מיישמים את הפיתוחים שלהם בפועל בעיר ולתושבי העיר. אנו בונים תכנית אישית לכל סטארטאפ ומתאימים את המנטורים והאנג'לים לאותו סטארטאפ. אנו מספקים אוסף של שירותים במסלול של 3 חודשים. הסיום הוא Demo-Day שבו היזמים מציגים בפני המשקיעים והעירייה מה הם השיגו ופיתחו.
 
העירייה היא מקום מצוין להבין את הצרכים של מרחב עירוני ומקום מצוין לבצע בו POC. זה לא תהליך קל. אולם, כבר יש לנו דוגמאות מוצלחות דוגמת: DoorBill, שנבנתה כפלטפורמה לעירייה עבור ועדי בתים והפכה לכלי עבור כל ועדי הבתים בעיר, GreenQ, שעוסקת בפינוי פסולת חכמה ועוד".
 
עו"ד איציק ברוורמן, (בתמונה), רראש העיר פ"ת איציק ברוורמןאש העיר פתח תקוה: "אני מעוניין להעלות את פ"ת על המפה של עולם היזמות בישראל. העיר היא עיר הייטק עם חברות ענק המייצאות בהיקפים עצומים.

מעטים יודעים ש-17% מהייצוא של מדינת ישראל יוצאים מפתח תקוה.

אנו נתמוך בכל תכנית, שמטרתה לגדל את החברות המצליחות הענקיות של העתיד. אני יכול רק לברך על היוזמה של חן זוהר ואורנה דוידאי וכל מי שהתנדב ונרתם לסייע לרעיון הזה להתגשם. זה אינטרס דו-צדדי, של העירייה והיזמים.
 
אני מאחל לכולם הצלחה ואני מקווה, שהבשורה של עולם היזמות וההייטק תצא מפתח תקוה, שראויה להיות על המפה העולמית של היזמות".
 
ליאור וייצמן (בתמונה), מוביל תחוםליאור וייצמן IBM הסטארטאפים והאקדמיה ביבמ ישראל: "אנו ב-IBM מספקים אקוסיסטם מלא לקידום סטארטאפים. זה התחיל ב-2001 כשהקמנו מסגרת לקידום סטארטאפים בישראל, ויש כבר יותר מ-22 מומחים אצלנו ב-IBM, שמוקדשים לנושא הזה, כאן בישראל.
 
המרכז שלנו בישראל הוא חלק מ-43 מרכזים דומים, שנפתחו ברחבי העולם, עם קשרים מסועפים וטובים עם VC, אנג'לים ואקסלרטורים מקבילים. למעשה אנו עושים ציונות בלי מרכאות בעולם ההייטק.
 
בשנה שעברה הקמנו את אלפאזון, שהוא האקסלרטור הראשון של IBM בעולם. הוא נועד לחברות בשלב יותר בשל (אחרי Seed), כדי להאיץ אותן לשווקים הבינלאומיים, במחזור הנמשך 6 חודשים. בדצמבר הקרוב אנו פותחים את ההרשמה למחזור הבא של האקסלרטור שלנו.
 
החלטנו לקחת חלק ביוזמה של The Nest, כי אנו חברה, שיושבת בפתח תקוה ומעוניינת להיות חלק מההצלחה של היוזמה הזו, לטפח את דור העתיד של ההייטק בעיר פ"ת.
 
רוב הסטארטאפים, שאני רואה, ואני רואה מעל ל-500 בשנה, רוצים להיות גדולים וגלובליים. לכן, הם ייתקלו בחברות גדולות קיימות וינסו לשתף איתן פעולה, או למכור להן את הפיתוח שלהם או לקוות, שהן תירכשנה ע"י אחד מהגדולים. אני מכוון את דברי בעיקר ליזמים, שיש להם כבר מוצר עובד, עברו את השנה הראשונה ואולי יש להם קצת מכירות וביצעו גיוס ראשון.
 
זה השלב בו ניתן לבצע האצה ליזמים וזה מה שאנו עושים. זה למעשה תהליך פיתוח עסקי. רוב היזמים, שאני רואה, אין להם צל של מושג איך עובדים מול גוף גדול. הסטארטאפ חייב לחפש שת"פ עם גוף גדול, שיביא לו ערך לאורך זמן. לכן, חשוב לבחור את הכיוון הנכון, לבחור חברה גלובלית המתאימה לשווקי היעד וקהלי היעד של המיזם. יתרון חשוב הוא לראות האם יש חפיפה בקהל הלקוחות עם אותו ארגון גדול, שמשתפים אתו פעולה.
 
שלב מאוד חשוב למיזם הוא ביצוע אינטגרציה טכנולוגית עם הגוף הגדול. בלי זה – אי אפשר להתקדם. כי גוף גדול לא יכול להתנהל על סמך מצגות, חלומות ותוכניות לא מגובשות. צריך להראות בצורה מוחשית מה היוזמה נותנת לשוק, מה שהיא מספקת, שאין כרגע בשוק ומה נותן ערך לשוק, שהחברה הגדולה פונה אליו.
 
יש צורך למצוא 'ספונסר' בארגון הגדול אתו מתקשרים. זה אדם בתוך הארגון העוסק בשוק היעד. זה האיש, שיביא הכי הרבה תועלת למיזם, כי הוא מכיר וחי שנים בשוק היעד של המיזם.
 
היזמים יכולים להשתמש באירועים, שמארגון הגוף הגדול, כדי לקם את עצמם ואולי אף לקחת חסות על אירוע או אירועים, כדי להכיר פנים אל פנים את הספונסרים והלקוחות העתידיים של המיזם.
 
חשוב לתקשר זכיות והצלחות, גם פנימית בארגון אתו מתקשרים בשת"פ, וגם חיצונית, לעולם הרחב. בלי לספר לכולם על ההצלחות, אתה כיזם - לא קיים".
 
בתמונה (מימין לשמאל): חן זהר, איציק ברוורמן, אורנה דוידאי ותאיר קובלסקי:
 הצוות שייסד את The Nest
  
סמל עיריית פתח תקוה



 
 
Bookmark and Share