Telecom News - דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל

דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל
דואר ישראל הורג את הסחר האלקטרוני בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 3.11.15, 21:40דואר
 
ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת דנה בנושא סחר אלקטרוני אצל עסקים קטנים ובינוניים: ניתן להקים את אתרי הסחר המושקעים ביותר עם טכנולוגיות המכירה הטובות ביותר, אך אם הלקוח לא מקבל את המוצר הביתה אין לזה שום ערך.
 
ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, התכנסה היום במסגרת יום העסקים הקטנים והבינוניים לדיון בנושא סחר אלקטרוני. בוועדה, בה השתתפו, בין היתר, בעלי עסקים קטנים, נציגי דואר ישראל ונציגי התכנית "ישראל דיגיטלית", נידונו היקפי הסחר האלקטרוני בישראל והקשיים איתם נאלצים להתמודד בעלי העסקים ובכללם בעיות שמקורן בדואר ישראל.
 
ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה: "מי שצופה קדימה מבין, שנושא הסחר אלקטרוני עומד לנגד עינינו. הדברים אינם נוגעים רק לאתרים מחו"ל אלא נוגעים גם לייצור המקומי שלנו. יש להתמודד עם חסמים שונים כמו תפקוד מערך הדואר ואני מקווה, שנהיה אנשי בשורה בהמשך"
 
עילי אבני, מומחה לסחר אלקטרוני ומנכ"ל חברת webscience.pro: "חייבים לדבר על הפיל שבחדר. הדואר הורג את הסחר האלקטרוני בישראל. אנו יכולים להקים את אתרי הסחר המושקעים ביותר עם טכנולוגיות המכירה הטובות ביותר. אולם, אם הלקוח לא מקבל את המוצר הביתה, אין לזה שום ערך. לקוחות שלנו מספרים לנו, שמוצרים פשוט לא מגיעים. אדם נכנס לאתר, מתלהב, קונה, וחודשיים אחר כך, במקרה הטוב, מקבל את זוג הנעליים או החולצה שהזמין.
 
מדינת ישראל היא מדינה קטנה. אין שום סיבה, שסחורה מכל נקודה בארץ תגיע תוך 48- 72 שעות לכל נקודה אחרת. חשוב לציין, שהיום אין שום פתרון שילוח בעלויות הוגנות, שמסוגל לשלוח מוצרים ללקוחות. המדינה לא צריכה לשלם כסף לעסקים. המדינה צריכה ליצור תשתיות- חשמל, אינטרנט, כבישים וגם דואר. הדואר לא מת. הוא אבן הראשה ביכולת שלנו לסחור באינטרנט, לשכלל את השוק ולהוריד את יוקר המחייה.
 
תכנית הסיוע לעסקים קטנים של ישראל דיגיטלית מלאה בכוונות טובות, אבל מדובר בניסיון ליבש את הים עם כפית. מדובר בתוכנית סיוע, שאינה רלוונטית לכ-90% מבעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שמספקת הדרכות קצרות מידי וסכומים לא רלוונטיים לתמיכה בעסקים. במקום לחלק כספים, שייעלמו בנבכי מערכת הפרסום של גוגל ופייסבוק ללא כל השפעה על המציאות, עדיף היה לתקצב הדרכות וייעוץ עסקי בכל רחבי הארץ. התפקיד, שהמדינה צריכה לקחת בנושא, הוא זה של פותחת הדלתות וספקית הידע ולא של המממנת. רוצים להיטיב כלכלית עם עסקים? הורידו את המיסים. רוצים לסייע לסחר אלקטרוני? תנו תמיכה, הדרכה וייעוץ".
 
 



 
 
Bookmark and Share