Telecom News - הממשלה מעוניינת להשתלט על הוצאות התקשורת שלה ומפרסמת מכרז חדש

הממשלה מעוניינת להשתלט על הוצאות התקשורת שלה ומפרסמת מכרז חדש

דף הבית >> מכרזים הייטק >> הממשלה מעוניינת להשתלט על הוצאות התקשורת שלה ומפרסמת מכרז חדש
החשכ"לית (מיכל עבאדי-בויאנג'ו) פרסמה מכרז חדש ל"התייעלות ובקרת עלויות התקשורת" של כל משרדי הממשלה. משרדי הממשלה צורכים שירותי תקשורת בהיקף של כ-150 מיליון ₪ בשנה ובכוונת החשכ"ל לנסות ולהתייעל ולחסוך בסעיף זה באמצעות חברת ייעוץ. יש גם בעיות במכרז זה. נותר לחכות אם מישהו יגיש בג"ץ.
מאת: אבי וייס, 10.11.15, 20:00מיכל עבאדי-בויאנג'ו

החשכ"ל (החשב כללי) במשרד האוצר בראשותה של מיכל עבאדי-בויאנג'ו (בתמונה) החליט "לעשות סדר" בתחום הוצאות התקשורת של משרד והממשלה ופרסם מכרז המצוי כאן להורדה. מועד אחרון להגשת הצעות למכרז הוא 27.11.15 שעה 13:00. 

משרדי הממשלה צורכים שירותי תקשורת בהיקף של כ-150 מ' ₪ בשנה. שירותים אלה כוללים את התחומים הבאים: טלפוניה ניידת ונייחת, זימוניות, שירותי טלוויזיה, תקשורת בינ"ל, ספקי אינטרנט, פס רחב ותקשורת לוויינית.

מינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר מעוניין לבחור ספק למתן שירותי התיעלות ובקרה בתחום התקשורת עבור משרדי הממשלה וגופים נלווים. בגלל שרוב תשתיות הממשלה בעולם התקשורת מבוססות על טכנולוגיות עתיקות דוגמת צירי PRI (מעל ל-152 אלף שלוחות PRI), הממשלה משלמת הרבה מאוד כסף (מיותר) לספקי התקשורת ולכן גם נולד הצורך במציאת שיטות להתייעלות ולחיסכון כספי. 

יש כמה בעיות הניצבות בפני הניגשים למכרז זה:

א. המכרז מקפח ספקים בינוניים וקטנים (באמצעות הצבת דרישות סף מאוד גבוהות) ספקים ראויים ולמעשה סולל את הדרך לספק גדול, שהוא גם הספק הקיים של הממשלה בתחום "בקרת עלויות תקשורת", עם אפשרות לתת שירותים כאלה במחירים גבוהים (ציון איכות דוחק את כולם מלבדו, ומהווה 50% מהציון הכללי, כך שהמחיר של הייעוץ אינו דומיננטי יותר).

ב. כמו כן, המכרז מספק בלעדיות לזוכה בו, בתחום הייעוץ למשרדי הממשלה בנושא יישום מכרזי חשכ"ל (בתחומי התקשרות) ועל ידי כך נוגס בכל שוק הייעוץ בעולם התקשורת למשרדי הממשלה (לרבות כל יחידות הסמך והגופים הנלווים).

מעניין אם יהיה מי מיועצי התקשורת הקטנים והבינוניים, שיגיש בג"ץ כנגד המכרז הזה. 
 
מכרזים



 
 
Bookmark and Share