Telecom News - פתרון ניהול איכות תהליך הייצור-טכנולוגיה ישראלית חדשנית של QualityLine

פתרון ניהול איכות תהליך הייצור-טכנולוגיה ישראלית חדשנית של QualityLine

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> פתרון ניהול איכות תהליך הייצור-טכנולוגיה ישראלית חדשנית של QualityLine
פתרון ניהול איכות תהליך הייצור - טכנולוגיה ישראלית חדשנית ופורצת דרך של QualityLine
מאת ד"ר אייל קאופמן, 11.11.15, 11:35אייל קאופמן
 
האם מנכ"לים, מנהלי IT ומנהלי תשתיות יודעים באמת מה קורה בקו הייצור שלהם? האם יש להם את הכלים הדרושים לבקרה רציפה על איכות הייצור ולחקר מהיר של תקלות? יש כיוון טכנולוגי חדשני כפתרון מצד סטארטאפ ישראלי.
 
ייצור המוני של מוצרים איכותיים הוא אתגר משמעותי. מפעם לפעם אנו שומעים על חברות, שנאלצות לקרוא למוצרים שלהם לשם תיקון או החלפה (recall). למשל,, שמענו לאחרונה על חברת טויוטה, שקראה ל 6.7  מליון כלי רכב לתיקון במוסכיה. חלקנו זוכרים איי שם בשנות ה-90 את התיקון ההמוני, שביצעה חברת סלקום במוצריה.
 
אירוע של קריאה למוצרים הוא טראומטי לכל חברה יצרנית כי הוא פוגע קשות במוניטין שלה וכמובן בביצועיה הכספיים. אמנם אירוע של קריאה למוצרים הוא חריג. אולם, התהליך היום יומי של שמירה על איכות המוצרים בקו הייצור הוא קשה, מורכב ולעיתים אף מתסכל.
 
הסיבה לכך נובעת מהעובדה, שכדי שהמוצר ייצא תקין מקו הייצור צריך, ששרשרת של מאות ולעיתים אלפי פעולות תסתיימנה כל אחת בהצלחה. מספיק שפעולה אחת תבוצע באופן לא תקין (למשל פעולת הרכבה, בדיקה, רכיב לא תקין וכד') כדי שהמוצר ייפסל, יישלח לתיקון או בטעות יישלח ללקוח.
 
בנוסף לכך, נניח, שכמו רוב החברות המפתחות מוצרים, החלטתם להשתמש במיקור חוץ ולייצר את המוצרים שלכם אצל קבלן ייצור (בסין למשל). בדרך כלל המוצרים שלכם לאחר ייצורם, נשלחים ישירות מקו הייצור של הקבלן ללקוחות שלכם בעולם. מי יכול באמת להבטיח, שהמוצרים שלכם יגיעו ללקוחות כשהם תקינים? המוניטין שלכם הוא העומד כאן למבחן.
 
קבלן הייצור, כידוע, מייצר עבור לקוחות רבים. לכן, רמת הקשב הניתנת להיכרות מעמיקה של המוצר של הלקוח היא מוגבלת מאוד. בנוסף, רמת התחלופה של עובדים אצל קבלני משנה בארץ ובחו"ל היא גבוהה.
 
כל אלה משפיעים מאוד על איכות הייצור של המוצרים, על כמות התקלות בייצור ועל היכולת לאתר את הסיבות לתקלה ולפתור אותה.
 
כיצד אנו מבטיחים את איכות הייצור של המוצרים שלנו?ייצור
כיצד נדע שהלקוחות שלנו מקבלים מוצרים ברמת האיכות הנדרשת?
כיצד אנחנו פותרים מהר בעיות איכות ומונעים אותם מלקרות שוב?
כיצד אנחנו מונעים מקרים רבים של עצירת ייצור ושל recall מלקוחות?
 
אכן, בכל קו ייצור סדרתי קיימות תחנות בדיקת איכות הבודקות את המוצרים בתהליך ייצורם. אבל לאף אחד מצוות הייצור אין את היכולת "לעכל" ברמה יומית כמות אדירה כזו של מידע הנאגר.
 
3 הפתרונות המקובלים לבעייה הם:
  1. הסתמכות על דו"חות ומידע המסופק ע"י קבלן הייצור – פתרון בעייתי מאוד בגלל ניגוד אינטרסים בסיסי.
  2. גיוס צוות מקומי, שייפקח על איכות הייצור - מנסיון, קשה מאוד לצוות מקומי זה לשמור על "ערנות מקצועית" לאורך זמן. זאת, בשל הקרבה הרבה לצוות הייצור של הקבלן (אוכלים ומבלים יחד ולעיתים אף ישנים באותם מגורי עובדים).
  3. Relocation של עובדים ישראלים לארץ הייצור כדי שייפקחו על האיכות - פיתרון זה בדרך כלל מחזיק מעמד לפרק זמן קצר מכיוון שתנאי המחיה והסביבה אינם מתאימים לשהייה ארוכה.
יש כיוון חדשני כפיתרון: שימוש בטכנולוגיה לאיסוף אוטומטי של תוצאות בדיקת האיכות מתחנות הבדיקה הממוקמות על קו הייצור. המידע הנאסף מנותח ומאפשר לצוות ההנדסה והאיכות של החברה להבין בדיוק מה קורה בקו והאם המוצרים עומדים בדרישות האיכות טרם שליחתם ללקוחותיה ברחבי העולם.  
 
פיתרון כזה מוצע ע"י חברת QualityLine הישראלית, שפיתחה טכנולוגיה חדשנית ופורצת דרך לבקרה על איכות תהליך הייצור.
 
הרעיון המרכזי הוא:
  • לדעת מייד,
  • להיות מסוגלים לחקור ולאתר,
  • לפתור תקלות ומהר.
 מערכת QualityLine יודעת להתחבר לתחנות הבדיקה הממוקמות בקווי יצור, לאסוף באופן אוטומטי ורציף את כלל תוצאות הבדיקה מכל תחנות הבדיקה.

המערכת מנתחת באופן אוטומטי את תוצאות הבדיקה ומציגה את הניתוח במסכי dashboard analytics אינטראקטיביים המאפשרים ביצוע data mining וניתוח מהיר של בעיות האיכות.  
  1. איתור ופיתרון בעיות טכניות ובעיות איכות באופן מהיר ומעמיק.
  2. התראות אוטומטיות על בעיות איכות.
  3. בקרה מלאה על איכות הייצור.
ועוד ועוד פונקציות רבות וחשובות לפיקוח על איכות הייצור.
 
החדשנות הטכנולוגית של מערכת QualityLine היא ביכולת להתחבר באופן מהיר ומרחוק לכל סוג של קו ייצור וזאת ללא צורך בשינויים טכנייים כלשהם בקו הייצור.
 
QualityLine
 
מאת: ד"ר אייל קאופמן, נובמבר 2015.
מייסד ומנכ"ל QualityLIne



 
 
Bookmark and Share