Telecom News - הסטארטאפ הישראלי Colu יהפוך את רשת הביטקוין למרשם נכסים מבוזר

הסטארטאפ הישראלי Colu יהפוך את רשת הביטקוין למרשם נכסים מבוזר

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> חדשות עולם הביטקוין >> הסטארטאפ הישראלי Colu יהפוך את רשת הביטקוין למרשם נכסים מבוזר
הסטארטאפ הישראליColu  יהפוך את רשת הביטקוין למרשם נכסים מבוזר
מאת: מערכת Telecom News, 19.11.15, 12:35מרק סמרגון

בורסת הביטקוין Bitt  בשיתוף הרשויות החלה לפעול להנפקת דולר קריבי על בסיס הפלטפורמה של Colu, שמאפשרת להנפיק מטבע מקומי. ההחלטה נבעה מהעובדה, שלרבים מתושבי האיים אין גישה לשירותי בנקאות.

ביום רביעי 25.11.15 יערך בת"א כנס הביטקוין השנתי. השנה יציגו בכנס את עתיד רשת הביטקוין  סדרה של סטארטאפים, בהם אחד הסטארטאפים המבטיחים -  Colu, שגייס בינואר האחרון 2.5 מיליון דולרים מקרן אלף בראשות אדן שוחט ומייקל אייזנברג וקרן ספרק ומשקיעים נוספים,. הסטארטאפ מתמקד בהפיכת רשת הביטקוין למרשם נכסים אלקטרוני- מבוזר, על גבי רשת הביטקוין.

מרק סמרגון, (בתמונה), ממייסדי :Colu "רשת הביטקוין מורכבת מ-3 חלקים עיקריים: טכנולוגיה, מטבע ורשת. אנו מעוניינים לחקור את הרשת ואת הטכנולוגיה ולראות כיצד ניתן להשתמש בה ולהפיק על גביה נכסים דיגיטליים".

רשת הביטקוין, שנותנת למטבע האלקטרוני את שוויו, היא בעצם ספר חשבונות פתוח, שמפוזר בין מאות אלפי מחשבים בכל רחבי הרשת. כל אחד מהמחשבים מחזיק עותק של ספר החשבונות, וכדי לבצע העברה של נכסים מארנק לארנק, יש לעדכן את כלל הרשת, בתהליך אוטומטי של העברה. אך מתברר, שלרשת יש יתרון נוסף. אל כל שבריר של ביטקוין ניתן לצרף מידע- טקסט, תמונה או קובץ, המכיל מידע כלשהו. המידע הזה יכול להיות כרטיס לקולנוע, שטר בעלות על אבן חן יקרה או נסח טאבו. אך היתרון המשמעותי של רשת הביטקוין הוא, שכלל המחשבים ברשת יודעים למי אותו המידע שייך והוא ניתן להעברה אך לא ניתן לשינוי.

מרק סמרגון: "על בסיס הטכנולוגיה הזו אפשר להפוך כמעט כל שטר בעלות לדיגיטלי. כך למשל, ניתן להנפיק תעודה דיגיטלית לבעלות על שירים ולחנים. כיום אין מאגר מידע אחד גדול המרכז את כל הזכויות על שירים ולחנים, ואין גישה למאגרים השונים הנמצאים בעולם. היכולת שלנו ליצור תעודה דיגיטלית לכל שיר, מאפשרת לכל אחד לגשת ולדעת למי צריך לשלם את התמלוגים על השמעה של שירים. המידע הזה יכול להיות חשוף לכל, ולאפשר לראשונה לאמנים לקבל את הזכויות על השירים שלהם בעצמם.

הייחוד של Colu הוא ביצירת פלטפורמה, שמאפשרת לבוני אפליקציות להניח את אותן תעודות בעלות על רשת הביטקוין. כך למשל, החליטה חברה ישראלית לנהל את האחריות על מכשירי חשמל ומוצרים ביתיים על גבי הרשת. אם עד עכשיו קיבלנו את תעודת האחריות בנייר, היינו צריכים לשלוח אותה בדואר או לשמור אותה לכל תקופת האחריות, היישום החדש מאפשר לשמור את אותה התעודה על הבלוקצ'יין. הרישום מתעד את הבעלות ואת המכשיר עצמו ונותן ייצוג דיגיטלי לבעלות שלנו על האחריות, ייצוג שלא ניתן להתכחש אליו וקל הרבה יותר לשמור עליו, במאגר מידע פחות הניתן לאימות בקלות.

הפלטפורמה של Colu  מאפשרת אפילו יצירת מטבעות אמיתיים. יש פיילוט הנמצא בשלבי פיתוח באיים הקריביים בו הפלטפורמה תאפשר הנפקת מטבעות דולר קריבי. בורסת הביטקוין Bitt  בשיתוף הרשויות החלה לאחרונה לפעול להנפקת דולר קריבי על בסיס הפלטפורמה של Colu. ההחלטה נבעה בשל העובדה, שלרבים מתושבי האיים אין גישה לשירותי בנקאות.

למעשה, אנו זקוקים היום לבנקים כדי להשתמש כמעט בכל מטבע: אנו זקוקים לכספומטים, שיוציאו עבורנו כסף, לחברות אשראי, שתאשרנה לנו תשלומים ועוד.

רשת הביטקוין מאפשרת לעשות את כל זה ללא בנק והפלטפורמה של Colu  מאפשרת להנפיק מטבע מקומי, ולקבוע כמה כסף יש ולמי. כל זאת, על בסיס אותה רשת ביטקוין, מבלי להזדקק לבנקים מחד ומבלי להחשף לתנודתיות הגבוהה של ביטקוין כמטבע, מאידך. כיום השירות הזה נמצא בשלבי הטמעה ואנו מצפים, שהם ינפיקו את הדולרים הקריביים הראשונים בקרוב".

מרק סמרגון יציג אתColu  בכנס הביטקוין השנתי (25.11.15) בגוגל קמפוס, רח' יגאל אלון 98, תל אביב. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר איגוד הביטקוין – כאן.
 



 
 
Bookmark and Share