Telecom News - עוד תשתית תקשורת מרכזית בישראל נתקעה - Bfiber של חברת בזק

עוד תשתית תקשורת מרכזית בישראל נתקעה - Bfiber של חברת בזק

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> עוד תשתית תקשורת מרכזית בישראל נתקעה - Bfiber של חברת בזק
טירוף המערכות בשוק התקשורת הישראלי לא רק שמחסל את תשתיות הסלולר, הוא שיתק את הרשת המרכזית של סיבים בישראל, רשת Bfiber של בזק. כך עולה מהדו"ח הטרי, ש-Bcom (הבעלים של קבוצת בזק) שלחה למשקיעים בבורסה.
מאת: אבי וייס, 23.11.15, 23:50

ראשונים לדווח: אמש שיגרה Bcom את הדו"ח השנתי שלה (כאן), לבעלי המניות ולבורסה בת"א. Bcom היא חלק מה"פירמידה" של האחזקות של שאול אלוביץ', (בתמונה), מבעלי בזק.

המצגת הזו בהחלט מרשימה, במיוחד בכל הסעיפים הנוגעים להישגי קבוצת בזק. למשל: בעשור האחרון מאז 2006 חילקה בזק 24.5 מיליארד ש"ח דיבידנדים לבעלי המניות, כאשר השנה (2015) הצפי הוא לחלוקה של כ-1.77 מיליארד ש"ח דיבידנדים לבעלי המניות.

יש גם עלייה יפה ב-ARPU של בזק בתחום הפס הרחב (מול ירידה מקבילה של הוט). זאת, לעומת הצפי של משרד התקשורת להפסדים נמשכים, הולכים וגדלים של בזק, ברגע שיושת עליה הסדר "שוק סיטונאי"... איזה עיוורןן, אבדן כיוון וטמטום, של כל אלו שעסקו בתכון ויישום ה"שוק הסיטונאי" על רשת בזק, במשרד התקשורת. 

אולם, החלק, שעניין אותי, נמצא בעמודים 15 ו-16 של המצגת הזו. בסוף 2013 החלה בזק לפרוס סיבים לבתים בגישת ה-FTTH/FTTB ותוך שנה, עד סוף 2014, כיסתה כ-1 מיליון בתי אב. את התכנית הזו חשפנו כאן, ובלי כל קשר לחשיפה, בזק העלתה לנושא הפריסה פורטל צבעוני תחת שם המותג Bfiber.

במהלך 2015, קצב הפריסה של הסיבים ירד פלאים, ונוספו לכיסוי רק עוד 300 אלף בתי אב. כך, שבסוף דצמבר 2015 יהיו מכוסים כ-1.3 מיליון בתי אב (שהם 55% מ-2.363 בתי אב שיש בישראל). בנוסף, המערכת הוכנה לספק חיבורים בווקטורינג (מעל ל-100 מגה).

אולם, אני מניח, שכבר בקריאת הפסקה הקודמת, הקורא הממוצע ישאל את עצמו: היכן החיבורים הללו בסיבים? מתי אני אזכה לקבל את החיבורים הללו? איך יכול להיות, שלמרות כל שידורוגי הגלישה של בזק בשנים האחרונות, אני מקבל בחיבור של 100 מגה בפס הרחב של בזק, בקושי 40 עד 70 מגה (המספר הנמוך יותר מיועד ללקוחות "השוק הסיטונאי" על רשת בזק)? 

לכל השאלות הללו - אין מענה במצגת...

התשובות לשאלות מצויות במקום אחר לגמרי. בטירוף המערכות הקיים בשוק התקשורת הישראלי, באפלייה באכיפה, ובאי הבנה מוחלט איך צריך להתנהל "השוק הסיטונאי" בישראל. הכל - רגולציה כושלת

לכן, ראשי בזק עצרו את ההשקעות והפריסה של סיבים לבתים. Unlimited והוט הרי לא באמת מאיימות על ההגמוניה שלה. בזק תחבר לקוחות לסיבים ולווקטורינג, כנראה רק אחרי שתקבל את מה שהיא רוצה: הורדת "ההפרדה המבנית" מקבוצת בזק.  

מתי זה יקרה? ב"שיבוש המערכות" הקיים כרגע בשוק התקשורת הישראלי - זה לא ידוע.

אך לפני 3 ימים פרסמנו כאן, שבבריטניה החלו לפרוס חיבורים בסיבים של 5 גיגה סימטרי, ועוד באיזורים הכפריים של בריטניה. "חלום ליל קיץ" לתושבי ישראל. 

בקרוב, במשרד התקשורת הישראלי ינסו להכניס גם את הוט לביצה הזו של "שוק סיטונאי"... פשוט מעודד. "חיים בסרט". 
 
סיבים



 
 
Bookmark and Share