Telecom News - מה הקשר בין חברת אבטחת מידע, תחתוני בוקסר צרפתים וסיסמאות מחשב?

מה הקשר בין חברת אבטחת מידע, תחתוני בוקסר צרפתים וסיסמאות מחשב?

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מה הקשר בין חברת אבטחת מידע, תחתוני בוקסר צרפתים וסיסמאות מחשב?
מה הקשר בין חברת אבטחת מידע, תחתוני בוקסר צרפתים וסיסמאות מחשב? איך להימנע מדליפות?
מאת: מערכת Telecom News, 26.11.15, 11:59
 
שת"פ בין חברת אבטחת סייבר למותג הלבשה תחתונה צרפתי: "סיסמאות הן כמו תחתונים" - האמת העירומה לגבי אבטחת הסיסמאות שלכם – החליפו לעיתים קרובות, אל תשתפו עם אף אחד, אל תשאירו אותם חשופים.

מעבדת קספרסקי חברה למותג ההלבשה התחתונה הצרפתי Dagobear כדי לעורר מודעות בקרב המשתמשים לגבי החשיבות שבהגנה על פרטיות חייהם הווירטואלים. זאת, בעזרת תחתוני בוקסר בעיצוב במיוחד הנושא כמה כללי חיים בטוחים.

בימים אלה משיקה חברת האבטחה קמפיין אירופי גדול במטרה לעורר את מודעות הצרכנים לגבי החשיבות של ניהול סיסמאות יעיל. סיסמת הקמפיין היא "סיסמאות הן כמו תחתונים. התייחסו אליהם בהתאם", והשורה התחתונה שלו אומרת, שכאשר זה מגיע לשמירה על הדברים החשובים באמת, המשתמשים צריכים להיות קפדניים לגבי שמירת ותחזוקת הסיסמאות שלהם בדיוק כמו שהם דואגים להלבשה התחתונה שלהם.

מחקר שנערך בשיתוף עם IFOP, שהשווה בין הרגלי השימוש האירופאים בסיסמאות לבין היחס שלהם להלבשה התחתונה שלהם, מצא, ש-73% יעדיפו לצאת מהבית ללא הלבשה תחתונה מאשר לגלות את הסיסמה שלהם. במילים אחרות, משתמשי אינטרנט יעדיפו לשמור על פרטיות הסיסמאות שלהם – ההכרחיות לשמירה על נכסיהם הוירטואלים – מאשר על התחתונים שלהם. ההקבלה בין שמירה על פרטיות נתוני המשתמשים והרגלי השימוש בהלבשה תחתונה מצביעה על מספר הרגלים מפתיעים ביותר, בלשון המעטה.

עד כמה שזה נשמע מוזר:
 71% ממשתתפי המחקר ישתפו את התחתונים שלהם עם מישהו שהם מכירים, אך לא ישתפו את הסיסמא שלהם עם אותו אדם.

בעוד ש-87% מהאירופאים מקפידים להחליף את התחתונים שלהם מידי יום, לא ניתן לומר שהם מקפידים על אותם "אמצעי זהירות" ככל שזה נוגע לסיסמאות שלהם:

 כמעט 50% מהם מחליפים את הסיסמאות פחות מפעמיים בשנה – ובמקרים מסוימים לעולם לא.

יחד עם זאת, 44% מהנשאלים הודו, שכבר מסרו למישהו את הסיסמה שלהם.

אל תשתפו עם אף אחד, החליפו בקביעות, אל תשאירו אותם חשופים
מעבדת קספרסקי נעזרה במותג ההלבשה התחתונה הצרפתי Dagobear כדי להמחיש את 3 חוקי הזהב שניתן ליישם הן לגבי סיסמאות והן לגבי תחתונים:

החליפו לעיתים קרובות!
אל תשתפו עם אף אחד!
אל תשאירו אותם חשופים!

במסגרת שיתוף הפעולה, עיצבה Dogabear דגם מיוחד של תחתוני בוקסר שאולי יסייע למשתמשים להימנע מדליפות.  

נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל: "המטרה העיקרית שלנו בקמפיין היא לקדם את המסרים שלנו בצורה קלילה ויצירתית. המשתמשים נוטים לחשוב, שסיסמאות לא באמת מספקות הגנה, ועדיין, מספיק לדבוק במספר חוקים בסיסיים כדי לשמור על הנתונים הפרטיים שלכם בטוחים. לכן, מעל לכל, המטרה של החברה היא להעלות את המודעות ולעודד את המשתמשים להגן על הפרטיות שלהם ברשת".

אלרד לורנס, מרצה לסוציולוגיה של חדשנות באוניברסיטת סורבון: "כילדים קטנים, לכולנו היו חלומות ביעותים מחשיפה פיזית. כאשר אנו גדלים, ועם הדיגיטציה המתגברת של חיינו, נראה שהפחד התרחב לחשיפה של הנתונים החסויים שלנו, זו תמונת מראה של האינטימיות שלנו. למעשה, אובדן סיסמה מתחבר אל הפחד מחשיפת המידע האישי שלך לעיני זרים.

אם אנו לא רוצים למצוא את המידע שלנו מפוזר באינטרנט או נמצא בשימוש למטרות מזיקות, חיוני לשמור על  כללי חיים בטוחים. החלפת סיסמאות, אי שיתוף, ובחירה של מספר סיסמאות לשירותים ולמכשירים הן התנהגויות אשר יביאו לחיים מרושתים מאובטחים ומוגנים".

כך תבחרו סיסמא טובה באמת
  • הסיסמא צריכה לכלול לפחות 15 תווים בשילוב עם אותיות, מספרים וסימנים.
  • אל תשתמשו במילים אמיתיות, אפילו אם הן כתובות בהיפוך אותיות – ניתן למצוא אותן בקלות.
  • אל תשתמשו בסיסמאות מובנות מאליהן כמו השם שלכם, תאריך הלידה או שם בן הזוג או הילדים.
  • הסיסמאות הנפוצות ביותר מורכבות מצירופים על המקלדת (123456, azerty) שמות משתמש, מילות גנאי והמילה "סיסמא". אלו הן סיסמאות, שניתן לגלות בקלות. הימנעו משימוש בהן.
  • אל תשתמשו בסיסמא אחת למספר חשבונות  – כך אתם בעצם מסכנים את כולם. 



 
 
Bookmark and Share