Telecom News - שיטות למידה עתידיות במקצועות רפואה נחשפו בהאקתון Innovate2Educate

שיטות למידה עתידיות במקצועות רפואה נחשפו בהאקתון Innovate2Educate

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> שיטות למידה עתידיות במקצועות רפואה נחשפו בהאקתון Innovate2Educate
שיטות למידה עתידיות במקצועות הבריאות והרפואה נחשפו בהאקתון Innovate2Educate
מאת: חיים חביב, 30.11.15, 00:10עמוס כץ

באירוע פיתחו כ-150 מפתחים, מעצבים, אנשי חינוך וצבא, יזמים, סטודנטים ואנשי סגל את טכנולוגיות הלימוד של מקצועות הרפואה של המחר. 3 המקומות הראשונים זכו בפרסים.

ההאקתון Innovate2Educate, שנערך בסוף השבוע החולף בפארק גב ים לתעשיות עתירות ידע בבאר שבע ליד אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הניב שיטות למידה והוראה חדשניות .

במהלך האירוע פיתחו כ-150 משתתפים ובהם מפתחים, מעצבים, אנשי חינוך וצבא, יזמים, סטודנטים ואנשי סגל את טכנולוגיות הלימוד של מקצועות הרפואה של המחר. האירוע, שנמשך כ-30 שעות, הציג שיטות, תוכנות ואפליקציות, שנועדו לייעל את דרכי הלימוד בדגש על מקצועות הרפואה, ולהפוך שיטות לימוד קיימות לחדשניות, מעניינות וטכנולוגיות יותר.

האירוע התקיים בהובלת מרכז בנג'יס ליזמות ולחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטה, הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון בנגב ו-Tech-7, קהילת ההייטק של באר שבע והדרום, בשיתוף עם אגף המחוננים והמצטיינים במשרד החינוך.

בין הרעיונות שנחשפו:

מקום הראשון - מערכת אינטראקטיבית להוראת אנטומיה ע"י מודלים של תלת-מימד - 3D ANTOMY, שזיכתה את מפתחיה בפרס על סך 5000 ₪.

צוות הפיתוח: הנדסת תוכנה- גל לובטון , בן אייל, גליה אפל ,גיא בן-משה ,שחף שפרברג. הפקולטה למדעי הבריאות: אלון טיאוסנו, אופיר שיר-עז. מנטור: ד"ר ארז שלום.

ממשק הניהול במערכת שהוצגה מאפשר לצוות הקורס להקים מערכי הדרכה של תלת מימד שהוכנו. המדריך יכול להיכנס למערכת, לבחור לדוגמא את המודל של איבר הלב, ולהניח עליו "סיכות וירטואליות" עם שאלות כדי לבחון את הסטודנט. הסטודנט מתאמן על המודל לפני שהוא מגיע לדיסקציה (חדר גופות) ומקבל ציון מהמדריך. המערכת כוללת יכולות "חיתוך" של המודלים בצורה אינטראקטיבית וצפייה בסרטונים המדגימים את פעולת האיבר. המערכת מתממשקת עם כל פלטפורמה: משקפי תלת מימד CARDBOARD  של גוגל, מצלמת  קינקט וכן עם מדפסות תלת מימד המאפשרות להדפיס את המודל.
 
מקום שני - Sim 360 phone, מערכת הדרכה לפאראמדיקים לתחקור וסימולציה מול בובות Mobilesim (פרס בסך 3000 ₪).

צוות הפיתוח: הנדסת מערכות מידע - שגיא בזינין, שקד קאופמן, עידו ריכטר, סבטה איצקוביץ', תומר לין, ד"ר ארז שלום. הפקולטה למדעי הבריאות: ד"ר אורן וכט. מנטור: ד"ר ארז שלום.

כיום ניתן לצלם סטודנטים המבצעים למשל החייאה עם בובה רק בחדר שבו הותקנו מצלמות יקרות ובזוויות סטטיות, דבר המקשה על התחקור. המערכת המוצעת מאפשרת צילום התרגול מכל מקום (למשל בתוך אמבולנס) מזוויות שונות בסמארטפון ע"י סטודנטים, כולל נקודות הערה שלהם. הסרטים עולים לפלטפורמת תחקור משולבת אחת ותחקור הסרטונים נעשה ע"י המדריך באופן מסונכרן אל מול הסטודנטים.

מקום שלישי  - אפליקציית MedQ לטאבלט, שמסייעת לסטודנטים לרפואה ובמקצועות הבריאות בשנים הקליניות (2000 ₪).

בין האמצעים והיישומים הנוספים, שהוצגו באירוע:

שיטות ואפליקציות להקלת הקשר בין המטפל למטופל,
אפליקציה לגישור שפתי בין המטפל למטופל,
פלטפורמת משחקים לילדים חולי אסתמה, שמטרתה לאפשר לילד ללמוד בעצמו תוך כדי משחק את גורמי המחלה ודרכי התמודדות עמה,
חדר לימוד וירטואלי בו יוכלו תלמידי מחלקות הרפואה השונות לנתח יחד אמנזיה של חולה, 
תוסף לגוגל סקולר המאפשר תמצות מאמרים, צפייה בתמצותים ודירוגם, הנגשה נוחה של סרטוני לימוד מהרשת ע"י מערכת סינון ודרוג של הסרטונים ועוד.

הצוותים הזוכים  נהנו מפרסים, שהוענקו ע"י חברת WIX, ובנוסף, יזכו לסיוע בקידום הטכנולוגיות שפיתחו.

פרופ' עמוס כץ, (בתמונה), דיקן הפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת  בן-גוריון: "שיטות ההוראה והכשרת עובדים וחוקרים בתחום מדעי הרפואה מחייבת עדכון והתאמה למציאות העדכנית. לאחר שנים רבות של הוראה שמרנית בשיטות הקיימות אנו מחויבים למעבר מהוראה פרונטלית, שבבסיסה שיטות ישנות להעברת מידע זמין ונגיש להוראה מאתגרת למידה, חשיבה עצמית, יצירתיות ויכולת להבנה, סינתזה, יישום ופתרון בעיות".

פרופ' דפנה שורץ, יו"ר מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גלייזר באוניברסיטה: "אירוע זה השתלב בפעילות מרכז בנג'יס המהווה שחקן חשוב באקוסיסטם של החדשנות המתהווה היום בבאר-שבע".

ועדת השיפוט כללה בכירים מהאקדמיה, מהמגזר העסקי ומעולם ההיי-טק, ובהם: פרופ' דפנה שוורץ, פרופ' עמוס כץ, יניב אבן חיים VP R&D – WIX, יואב צרויה שותף ומנכ"ל JVP CYBER LABS, מנחם נדלר מנהל האגף למחוננים ומצטיינים במנהל הפדגוגי, משרד החינוך דודו מימרן מנהל טכנולוגי, מעבדות דויטשה טלקום ישראל ואל"מ יעקב מנדלוביץ.

האקתון בבאר שבע



 
 
Bookmark and Share