Telecom News - שתי תביעות ייצוגיות כנגד קבוצת פרטנר בנושא ציוד קצה לטלפון ולאינטרנט

שתי תביעות ייצוגיות כנגד קבוצת פרטנר בנושא ציוד קצה לטלפון ולאינטרנט

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> שתי תביעות ייצוגיות כנגד קבוצת פרטנר בנושא ציוד קצה לטלפון ולאינטרנט
שתי תביעות ייצוגיות הוגשו כנגד קבוצת פרטנר (פרטנר עצמה וחברת 012-סמייל) בטענה שפרטנר ו- 012 סמייל חייבו את לקוחותיהן לרכוש נתב ו/או מתאם שיחות ו/או ציוד קצה כתנאי לשימוש בשירותי הטלפון הקווי שלהן, שלא בהתאם להוראות רשיונן.
מאת: מערכת Telecom News, 30.11.15, 18:30פרטנר אורנג'

ראשונים לדווח: ניסיון לשבש את "השוק הסיטונאי" של קבוצת פרטנר (אורנג')? כךזה בדיוק נראה. 

חברת פרטנר הודיעה היום (ב') לבורסה, שקיבלה שני כתבי תביעה ובקשות לאישור התביעות כתובענות ייצוגיות, שהוגשו כנגד פרטנר וכנגד חברת הבת שלה בבעלותה המלאה, 012 סמייל טלקום, בבית משפט המחוזי בירושלים ביום 12 בנובמבר 2015.

בתביעות נטען, שפרטנר ו- 012 סמייל חייבו את לקוחותיהן לרכוש נתב ו/או מתאם שיחות ו/או ציוד קצה כתנאי לשימוש בשירותי הטלפון הקווי שלהן שלא בהתאם להוראות רשיונן.

במקרה, שהתביעה שהוגשה כנגד פרטנר תאושר כתובענה ייצוגית, מוערך סכום התביעה כנגדה על ידי התובעת בכ-116 מיליון ₪. במקרה, שהתביעה שהוגשה כנגד 012 סמייל תאושר כתובענה ייצוגית, מוערך סכום התביעה כנגדה על ידי התובעת בכ-64 מיליון ₪.

תגובת פרטנר לתביעות: פרטנר ו- 012 סמייל בוחנות את התביעות ואין בידן, בשלב מוקדם זה, כדי להעריך, באיזושהי מידה של וודאות, את סיכויי הצלחת התביעות או את היקף החשיפה הפוטנציאלית בגינן, ככל שקיימת.

בהערת אגב נציין, שהנושא של הצורך בציוד טלפוני ייחודי בבית הלקוח (לשירותי VoB - טלפוניה על הפס הרחב) הוא לא דבר חדש וזה המצב גם בסלקום (ונטוויז'ן, חברת הבת של סלקום). הצורך הזה נולד בגלל הצורך בתאימות טכנית מול מתגי הטלפוניה ל-VoB הקיימים בחברות התקשורת המתחרות בבזק, דוגמת פרטנר וסלקום. משרד התקשורת לא קבע מפרטים ותהליכים לאישור ציוד מתחרה לטלפוניה של בזק ב-VoB בשוק הסיטונאי (בשונה מהמפרטים הקיימים לציוד הניתוב והמודמים לאינטרנט על רשת בזק במסגרת השוק הסיטונאי). כך, שייתכן, שהאשם במצב היא בכלל לא פרטנר, אלא משרד התקשורת. מכאן, שהתביעה הייצוגית הזו נראית כנסיון לשבש את "השוק הסיטונאי" של פרטנר, שכרגע שלא מעוניינת ולא מסוגלת טכנית לתת שירותי VoB בשוק הסיטונאי בלי הנתבים שלה. 
 
טלפוניה על האינטרנט



 
 
Bookmark and Share