Telecom News - הסיפור של "מספרי הפרימיום" מסרב לרדת מהכותרות. צרות במספרי 1-902

הסיפור של "מספרי הפרימיום" מסרב לרדת מהכותרות. צרות במספרי 1-902

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> הסיפור של "מספרי הפרימיום" מסרב לרדת מהכותרות. צרות במספרי 1-902
בלעדי: גילה בויום, שעומדת בראש המרכז לפיתוח המודעות, ממשיכה במאבק במשרד התקשורת בנוגע למספרי הפרימיום החדשים בקומת מספרי 1-90X. בוצעה פנייה לחברי כנסת ויש הכנות לבג"ץ נוסף מול משרד התקשורת, בגלל אי תפקוד הקידומת 1-902. 
מאת: אבי וייס, 3.12.15, 13:30גילה בויום

גילה בויום, (בתמונה), היא דמות מוכרת בחוגי המיסטיקה, אבל לא בציבור הרחב. גילה בויום היא בוגרת הפקולטה למדעי המחשב בטכניון ולשעבר עובדת רפא"ל. מזה כ-22 שנה ומאז שנת 1985 היא עומדת בראש המרכז לפיתוח המודעות, שלמעשה, התחילה את פעילות המיסטיקה בארץ. 

גילה עומדת בראש בית ספר למיסטיקה ועומדת בראש המרכז לפיתוח המודעות. כיום היא מובילה את המאבק בנושא "מספרי הפרימיום", למרות ששתי עתירות נדחו בבג"ץ, כפי שחשפנו כאן, מה שלא מרפה את ידיה. 

בפניותיה לחברי הכנסת (כמו למשל כאן), מודגש, שלא ניתן לספק שירות טלפוני כשהשיחה מתנתקת כל 4.2 דקות. כ"כ, מוסבר בפירוט, מדוע לא ניתן לגבות פחות מ-9.90 ש"ח לדקה, בגלל עמלות ספקי התקשורת ופלטפורמות השירות הטלפוני. בגלל ששירות 1-901 מוגבל ל-50 ש"ח לשיחה, אי אפשר לקיים שיחה של 5 דקות רציפה כי היא מתנתקת בפתאומיות אחרי פחות מ-5 דקות, מה שלא מאפשר מתן שירות לאלפי הפונים לשירותים הטלפוניים הללו. כ"כ, החלופות, שמשרד התקשורת הציע (דוגמת שימוש בכרטיסי אשראי), לא ישימות באוכלוסיות המבקשות את השירותים הטלפוניים הללו.

לדברי גילה בויום, אגף הפיקוח והאכיפה במשרד התקשורת (בראשותו של שמילה מימון), משיב לה "תשובות חצופות", כמו לדוגמה התשובה שקיבלה כאן. גם אזרחים ואנשי עסקים, שפנו למשרד התקשורת, קיבלו תשובות סתמיות, כמו למשל המכתב כאן

לדבריה, המגבלות של 50 ש"ח (ל-1-901) ו-100 ש"ח (ל-1-902), נעשו בלי שימוע (לגבי המחיר) ובשרירות לב לא מוסברת בשום מקום, של פקידים, שלא שאלו איש בנושא זה. לדבריה, משרד התקשורת פשוט לקח והפך אנשים לנזקקי סעד, בעיקר נשים, שהתפרנסו ממתן השירות הטלפוני הזה, שהוא חוקי לחלוטין ומקובל בכל העולם, וכעת הן ללא כל הגנה וללא פרנסה, רק בגלל איזו קומבינה של מישהו ממשרד התקשורת.  

גילה בויום: "יש לי למשל מכתב קורע לב מאישה בת 70, שזו הפרנסה היחידה שלה והיא נשארה כעת רק עם קצבת ביטוח לאומי, ללא יכולת להחזיק את עצמה. מאות אנשים, שעוסקים בתחום זה כבר שנים, נותרו ללא פרנסה, ואלפי לקוחות זועמים, ואין אחד שלא אומר: 'לא מבינים את הטמטום הזה של משרד התיקשורת'." גילה בויום העלתה לאינטרנט אתר, שהוא מעין תחקיר על מה שהיא גילתה בנושא. 

בנוסף, כשנעשה ניסיון לעבור לשירותי 1-902, שמאפשרים עד 100 ש"ח לשיחה, התברר, שחברות התקשורת לא ערוכות למתן השירות הזה. בנוסף לכך, שמספרי 1-902 חסומים כברירת מחדל אצל כל ספקי התקשורת וצריך לפנות למוקד שירות ולהזדהות כדי לפתוח את החסימה, הליך שלא ישים אצל חלק ניכר מהלקוחות של השירות, מה גם שהמוקדנים במוקדי השירות הונחו (כך לדברי גילה בויום) לנסות ולשכנע את הפונים לא לפתוח את החסימה, כי "אלה שירותים יקרים". עיקר הבעיות נעוצות (כך לדברי גילה בויום) בחברות בזק והוט, במיוחד בהוט, שלא הצליחה להשמיש את הקידומת הזו. 

בעניין מספרי ה-1-902 פניתי למשרד התקשורת בשאלה הבאה:
"האם יש בחברות התקשורת דוגמת בזק והוט קשיים בחיבורי מספרי פרימיום "902"?
זאת, כי קיבלתי כמה פניות בנושא.
כ"כ מה תגובתכם לבג"ץ שמוגש בעניין זה?" 

תגובה טרם קיבלתי. כשאקבל - אעדכן. 

כ"כ פניתי לחברות בזק והוט בשאלה הבאה:
"שאלה בעניין קישוריות למספרי פרימיום 1-902: האם יש אצלכם קשיים בחיבורי מספרי פרימיום 902?
זאת, כי קיבלתי כמה פניות בנושא".

תגובת בזק: "אין אצלנו בעיה".

מהוט טרם קיבלתי תגובה. כשאקבל - אעדכן. 

עדכון 3.12.15, 15:00: לטענת גילה בויום עדיין השירותים לא עובדים מבזק, למרות התשובה שיש כאן מבזק. 
 
שירותי טלפון


 



 
 
Bookmark and Share