Telecom News - מדפסות תלת מימד שולחניות עושות עליה לישראל

מדפסות תלת מימד שולחניות עושות עליה לישראל

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מדפסות תלת מימד שולחניות עושות עליה לישראל
מדפסות תלת מימד שולחניות עושות עליה לישראל
מאת: חיים חביב, 11.12.15, 05:10מדפסות תלת-מימד
 
לראשונה בישראל מדפסות MarkForged להדפסת אובייקטים חזקים בשילוב של קוולר וסיבי פחמן ומדפסות Formlabs להדפסת מודלים מדויקים מאד.
 
חברת סיסטמטיקס, ספקית של פתרונות מחשוב ונציגת יצרנית מדפסות התלת מימד MakerBot, הציגה לאחרונה בת"א קו חדש של מדפסות 3D שולחניות בעלות ביצועים גבוהים של 2 שחקניות נוספות: ה-Mark One של MarkForged וה-Form 1+  של Formlabs. זאת, לשימוש ביתי ולעסקים קטנים.
 
מדפסת Mark One מסוגלת להדפיס בסיב פחמן, שחזק פי 20 מפלסטיק ABS ופי 5 מאלומיניום, יכולות אלו מאפשרות לייצר חלקים, שבדרך כלל היו מצריכים שימוש בכרסומת CNC. המדפסת אף יכולה להדפיס בסיבי פיברגלס ואפילו בקוולר (המשמש לייצור אפודי מגן) והיא תומכת גם בהדפסות מסורתיות בניילון ובפלסטיק. לאחרונה זכתה המדפסת בארה״ב בפרס החדשנות מטעם ACMA - איגוד יצרני החומרים המרוכבים האמריקאי.
 
מדפסת הדגל של Formlabs - ה-Form 1+ מיועדת למהנדסים, מעצבים ואמנים, ועושה שימוש בטכנולוגיית סטריאוליטוגרפיה (SLA) ובממשק משתמש ידידותי להדפסת אובייקטים ברזולוציה גבוהה וברמות גימור, שלא היו מוכרות קודם לכן. על קהל היעד שלה נמנים: חוקרים ומהנדסים, שמתכננים מודלים (ואבי טיפוס) למכשירי ניתוח ורפואה, תכשיטנים ועסקים קטנים בתחומי העיצוב ויזמים הרוצים לבחון דגמי אב"ט לפני המעבר לייצור המוני. כמו כן משמשות מדפסות בעולם החינוך וההוראה להמחשת מודלים גיאומטריים מורכבים, המחשת תפקוד חלקי מכונות, הצגת מבנה מולקולות, אימון כירורגים והצגת תפקוד דינמי של איברים בגוף האדם (עמוד שדרה, לב ועוד).
 
בנוסף, מציעה החברה את מדפסת ה-Replicator של MakerBot, שמאפשרת שימוש בטכנולוגיות ענן, שליטה גם ממכשירים ניידים, שליחת הדפסה למדפסת וגישה לספריית אלפי מוצרים הניתנים להדפסה (נמצאת בענן). המשתמש יכול לבדוק את מצב ההדפסה באפליקציה ולשלוט על תהליך ההדפסה. למדפסת (ברזולוציית הדפסה של 100 מיקרון) יכולת תקשורת נתונים באמצעות התקני USB ו -Ethernet (וגם WiFi), פיית הזרקת חכמה וחיישני תנועה. מצלמה הבנויה בתוך המדפסת משמשת למעקב ובקרה אחר התקדמות ההדפסה.
 
עודד לבנטר, מנכ"ל סיסטמטיקס: "המדפסות השולחניות פורצות את הדרך לקראת פיתוח והטמעת יישומים יצירתיים נוספים לתעשייה. זאת, בדרך הפניית מדפסות לקהל יעד של תלמידים, סטודנטים ואקדמיה, בדרך דומה לזו שעשה בזמנו (1985) המחשב האישי, שנקלט בסקטור דומה, שהוביל בעקבותיו גל עצום של פיתוח יישומים במגוון תחומים".
 
אייל כוכבא, סמנכ"ל השיווק בסיסטמטיקס: "לאחר שלמדנו מקרוב את הצרכים של לא מעט גורמים בתעשייה, החלטנו להתרחב עם מותגים וטכנולוגיות, שהביאו פריצות דרך בתחום הדפסת התלת מימד. אנו פוגשים כיום יותר ויותר אנשי מקצוע מתחומים מגוונים, שרואים במדפסות התלת מימד חלק מכלי העבודה היומיומיים שלהם וההיצע, שיש לנו כיום, בהחלט יענה על צרכיהם״.
מדפסות תלת-מימד



 
 
Bookmark and Share