Telecom News - מדוע ספקי האינטרנט הקטנים לא נכללו בשימוע אודות הטלפוניה של בזק?

מדוע ספקי האינטרנט הקטנים לא נכללו בשימוע אודות הטלפוניה של בזק?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> מדוע ספקי האינטרנט הקטנים לא נכללו בשימוע אודות הטלפוניה של בזק?
מנכ"ל חברת האינטרנט Fast, איל תמיר, יצא בדרישה דחופה לביטול השימוע בנושא הטלפוניה של בזק (ב"שוק הסיטונאי"), לאור אי הכללת ספקי האינטרנט הקטנים, כמי שזכאים לספק את הטלפוניה של בזק במסגרת "השוק הסיטונאי". מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) הגיב, שהוא מוכן לשמוע את טענותיו של אייל תמיר במסגרת התגובות לשימוע. 
מאת: מערכת Telecom News, 16.12.15, 05:15איל תמיר FAST

ראשונים לדווח: השימוע, שפרסם משרד התקשורת (כאן) אודות הכללת הטלפוניה של בזק במסגרת "השוק הסיטונאי" בהסדר חדש ומעורר מחלוקות, שנותחו כאן בהרחבה, ממשיך לעורר גלים. 

איל תמיר, (בתמונה) מנכ"ל חברת האינטרנט Fast, שלח אתמול (15.12.15) מכתב דחוף למנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) ולשר התקשורת (בנימין נתניהו) בזו הלשון [ציטוט]:

"לכבוד מנכ"ל משרד התקשורת מר שלמה פילבר.

הנדון: בקשה דחופה לביטול השימוע בנושא טלפוניה של בזק.

לאחרונה הוצע במשרדכם שימוע בנושא טלפוניה נייחת של בזק, הנושא את הכותרת המודגשת בגדול ועם קו מתחת. רשום שם, ציטוט: "בכך מסיר המשרד חסם מעבר של מנויים המעוניינים לקבל שרותי אינטרנט מספק אחר, ולא מוכנים לוותר על שרותי הטלפוניה של בזק".

אני - חברים, זה ספק אחר. אנחנו ספק אינטרנט, ויש עוד 43 ספקי אינטרנט רשומים אצלכם, אך משום מה שכחתם אותנו?!?

מטרת הצעתכם, הנה לאפשר לספקי אינטרנט להציע שירותים משולבים, על מנת שיוכלו להתחרות בבעל התשתית, ובכך להוזיל עלויות לאזרחים, שיקבלו שירות מלא וחשבונית אחת ממקום אחד.

מטרה זו מבורכת, אך כאשר אתם מונעים מספקי האינטרנט, להציע שירות זה, אתם בעצם חוסמים אותם מתחרות הוגנת ובעצם מחסלים אותם. 

יש לאפשר לבעל רישיון מיוחד להספקת אינטרנט, להציע את הטלפוניה של בזק, על מנת לעודד את התחרות בתחום.

השירות עצמו מסופק בכל מקרה על ידי בזק בהסדר החדש. כך, שאין הערכות טכנית לנושא ואין מגבלה טכנית כל שהיא. 

אי אפשר לבצע מהפכה בשוק ולמנוע מחלק מבעלי הרישיון להצטרף אליה. אנחנו הם הספקים, שעבורם נוצר השוק הסיטונאי, על מנת שנוכל לספק שירות איכותי לציבור במחיר הוגן ותחרותי.  

השימוע הנ"ל אינו חוקי, ועל כן יש לבטלו ולהוציא שימוע נוסף, שיכלול גם את ספקי האינטרנט בעלי רישיון להספקת אינטרנט במדינת ישראל.

השקת ה- WLR מבורכת ואנו תקווה, שהדבר ייושם במקומות נוספים (הוט למשל), אבל גם לספקי האינטרנט

מן הדין ומן הצדק להעתר לבקשה.

איל תמיר, מנכ"ל Fast."


תגובת מנכ"ל משרד התקשורשלמה פילברת (שלמה פילבר, בתמונה משמאל) הייתה הפעם מהירה ביותר [ציטוט]:

"שלום אייל,

השימוע פורסם בדיוק לצורך שמיעת עמדות הציבור והחברות כולם.

אתה מוזמן לענות לשימוע,לשטוח את טענותיך ולהציע שינויים נדרשים לדעתך בהסדר. ואלו יבחנו בלב פתוח ובנפש חפצה.

בברכה

שלמה פילבר, המנהל הכללי, משרד התקשורת."

הערה חשובה:
מעיון בגוף השימוע (כאן), עולה, שלוח התפוצה של השימוע כולל (מלבד פקידי המשרד) רק את מנהלי חברות התקשורת הגדולות ומנכ"לי החברות בעלות "רישיון אחוד" ולא כולל שום מנכ"ל של חברת אינטרנט רגילה, שאינה בעלת "רישיון אחוד".

מלבד זאת, מדובר בשימוע בנושא של טלפוניה של בזק, שהוא שירות לציבור. לכן ,מי שאמור להיות, קודם לכל, מכותב לשימוע הוא הציבור באמצעות נציגיו הרבים המוסמכים. משרד התקשורת אמור לייצג את האינטרס הציבורי ולכן את זה עושים באמצעות פנייה לציבור, גם באמצעות נציגיו המוסמכים. חברות התקשורת הגדולות הן בעדיפות שנייה או שלישית לשימוע (למעשה חברות התקשורת הגדולות הן בעדיפות שלישית, כי השוק הסיטונאי מיועד קודם כל לספקיות האינטרנט הקטנות - לחברות חסרות התשתיות). לכן, הן לא במקום ראשון

בנוסף, בגוף השימוע כתוב במפורש המשפט הבא [ציטוט]: סעיף 3 ("התייחסות לשימוע") תת סעיף ב': "התייחסות לשימוע: על החברות להעביר התייחסותן לשימוע...". דהיינו: השימוע מכוון על פי ניסוחיו בראש וראשונה לחברות המכותבות בו ולא לציבור ולא לנציגיו המוסמכים. כלומר: סדר העדיפות של השימוע הזה - הפוך (כרגיל במשרד התקשורת). זה ממש לא מבשר טובות. 



 
 
Bookmark and Share