Telecom News - בג"ץ כנגד מש' התקשורת בעניין מספרי הפרימיום - ההפקרות ממשיכה לחגוג

בג"ץ כנגד מש' התקשורת בעניין מספרי הפרימיום - ההפקרות ממשיכה לחגוג

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> בג"ץ כנגד מש' התקשורת בעניין מספרי הפרימיום - ההפקרות ממשיכה לחגוג
פרשת "מספרי הפרימיום" מסרבת לגווע. הוגש בג"ץ חדש כנגד משרד התקשורת בטענה שבוצעה רפורמה מבלי שספקי התקשורת נערכו אליה ומתן השירותים החדשים בקידומות החדשות (במיוחד 1-902) מתעכב. במקביל, ההפקרות בחיוג למספרים בחו"ל - נמשכת.
מאת: אבי וייס, 20.12.15, 09:30שלמה פילבר

חשיפה: ב-10.12.15 הוגש בג"ץ חדש (8493/15-א) ע"י אסף אשר ודוד בנינו באמצעות עו"ד עלז מנחם ועו"ד אברהם גבריאל אברהם ממשרד מנחם, אברהם ושות', כנגד שר התקשורת, משרד התקשורת (באמצעות המנכ"ל, שלמה פילבר, בתמונה), וכל חברות התקשורת (סה"כ 20 חברות).

זה בג"ץ רביעי בנושא, כשכעת המיקוד הנטען בבג"ץ הוא שמשרד התקשורת יצא ברפורמה במספרי הפרימיום וכפה אותה על השוק, בלי שחברות התקשורת נערכו למתן השירותים הללו ובלי שמשרד התקשורת בדק שהשוק ערוך לרפורמה, ובמיוחד בדגש על מספרי 1-902. 

כב' השופט ס. ג'ובראן החליט לא להוציא "צו ביניים" כמבוקש כנגד משרד התקשורת והורה לכל המשיבים להשיב לעתירה עד 10.2.16 ולהשיב לבקשת "צו הביניים" עד 24.12.15. מצ"ב כאן החלטת השופט

בכתבה הקודמת שלנו בגילה בויוםנושא, שבה חשפנו את הבעיה החדשה הזו (תחת הכותרת: "הסיפור של "מספרי הפרימיום" מסרב לרדת מהכותרות. צרות במספרי 1-902"), הבאנו את עיקר טיעוני של גילה בויום, (בתמונה משמאל), שאף הקימה לעניין זה אתר באינטרנט, המפרט את כל השתלשלות הפרשה מנקודת מבטה.

אחת הטענות המרכזיות שנבדקה על ידי הייתה הטענה שמספרי 1-902 שגילה בויום מעוניינת להפעיל, לא פועל בחיוג מהוט ומבזק. מהוט לא קיבלנו תגובה אך הבעיות נפתרו מעצמן. אולם, מבזק קיבלנו תגובה שאצלם אין כל בעיה.

אולם, גילה בויום העבירה אלינו הקלטה של שיחה שלה עם מוקד בזק בהם הם מודים שיש בעיה שהם אינם יודעים את מקורה ושהם ישלחו טכנאי בזק לביתה של גילה לבדוק אם הבעיה לא נובע מהקו בבית של גילה (קצת מוזר, אבל זה מה שהיה).

לכן, פניתי שוב לבזק ב-3.12.15  בשאלה הבאה: "מצ"ב קובץ (הקלטה) המצביע שהבעיה בכלל לא נפתרה. סיכום ההקלטה בקצרה: שיחה מהיום אחר הצהריים בו נציגי שירות לקוחות, אחרי שבררו עם כל מוקדי התמיכה של בזק, מודים שיש בעיה (לחיוג ל-1-902 למספר שנמסר להם), שהם לא יודעים את מקורה".

לא הצלחתי לקבל תגובה מבזק על ההקלטה הזו, שדיברה בעד עצמה. גילה העלתה את הקלטת השיחה הזו לדף באינטרנט.

יתרה מכך, כעבור כשבוע (ב-8.12.15) הגיע טכנאי בזק לביתה של גילה בויום ומצא שאין כל בעיה אצלה בבית (מה שהיה ברור מהתחלה). יותר מאוחר הטכנאי התקשר אל גילה ודיווח לה מה מקור "התקלה": אין הסכם בין בזק ל-012-סמייל (ספקית השירות למספרי הפרימיום הללו) על חלוקת עמלות לשירות 1-902 שהיא מבקשת להפעיל. הקלטת השיחה של גילה בויום עם טכנאי בזק מצויה כאן להורדה, למעוניינים לשמוע.

במקביל, גילה בויום העלתה כאן דף באינטרנט עם סיכום כל ההקלטות של השיחות שלה עם בזק (סה"כ 8 שיחות עם בזק), בעניין אי פתיחת קידומת 1-902 לשירות הציבור - ע"י בזק. 

באורח פלא, מייד לאחר הגשת הבג"ץ המוזכר כאן לעיל, ב-15.12.15, הבעיה עם בזק - נפתרה. הקו בקידומת 1-902 שצויין בתלונה של גילה בויום - חובר. 

אולם, בעיה אחרת לא נפתרה. המשך התופעה של החיוג לחו"ל במספרים הנחזים להיות בחו"ל ומספקים שירות טלפוני בישראל.
לדוגמה: מספר שיוצא לבחריין. כרגע הוא פועל, למעשה הוא פועל מזה כמה שבועות ולא חסום, כנדרש ע"י משרד התקשורת, שכרגיל חסר אונים מול הנעשה בשוק (אבל ממש לא חסר אונים, כשצריך להטיל קנסות ענק על בזק והוט, בעיקר על בזק). יש הטוענים שהעוול והגזירות של משרד התיקשורת אילצו את חברות ספקי היעוץ לחפש דרכים עקלקלות, כדי לנסות להתפרנס, ולתת את השירות לציבור שמבקש זאת, אחרי שמשרד התיקשורת חסם את השירות מכל הכיוונים.

פניתי למשרד התקשורת בשאלה: "מה תגובתכם לבג"ץ החדש בעניין יישום מספרי הפרימיום בחברות התקשורת, בג"ץ  8493/15?".

תגובת משרד התקשורת: "תשובתנו תינתן במסגרת ההליך בבית המשפט".

המשך יבוא ודי בקרוב. 

עדכון 31.12.15: ביום 29.12.15, כב' השופט ס' ג'ובראן, קיבל החלטה להעביר את הדיון בבג"ץ הזה להרכב של 3 שופטים, החלטתו מצויה להורדה כאן, למתעניינים. זה שגם אחרי התגובות שקיבל מהגורמים העיקריים (כולל ממשרד התקשורת) השופט לא נותן "צו ביניים", כפי שביקשו העותרים, מראה שהשופט כנראה חושב שהטיעונים שהוצגו להוצאת צו שכזה -  חלשים. כלומר, אם כל שלושת השופטים (או שניים מהשלושה) שידונו בעניין יחשבו כמוהו, הם, ככל הנראה, ידחו את העתירה. 

עדכון 10.1.16
ב' השופט ס' ג'ובראן, חזר על ההחלטה להעביר את הדיון בבג"ץ הזה להרכב של 3 שופטים - כאן, וכתב שהדיון בבקשה יתקיים עד 30.6.16. דיון ראשון נקבע ליום 29.2.16 בהרכב כב' השופטים: נאור מרים, זילברטל צבי ומזוז מני

 
מספרי פרימיום



 
 
Bookmark and Share