Telecom News - הסינים מגלים את תעשיית הרובוטיקה הישראלית

הסינים מגלים את תעשיית הרובוטיקה הישראלית

דף הבית >> שת"פים הסכמים נציגויות >> הסינים מגלים את תעשיית הרובוטיקה הישראלית
הסינים מגלים את תעשיית הרובוטיקה הישראלית
מאת: חיים חביב, 20.12.15, 14:20רובוט

האיגוד הישראלי לרובוטיקה ומשקיעים סיניים חתמו על הסכם משותף להקמת מרכז מחקר ופיתוח תעשייתי לרובוטיקה בהשקעה של 20 מיליון דולרים.

אחרי שפע השקעות סיניות במגוון תחומי תעשייה בישראל, הגיע גם תורה של תעשיית הרובוטיקה המקומית. בטקס חגיגי בבית התאחדות התעשיינים בתל אביב נחתם הבוקר הסכם הבנות להשקעה במו"פ תעשייתי ברובוטיקה. ההסכם נחתם בין האיגוד הישראלי לרובוטיקה בראשות פרופ' צבי שילר לבין קבוצת משקיעים ואזור התעשייה המתקדמת של העיר גואנגז'ו, בהם נציגי ממשל ומנהלי חברות ענק סיניות. במסגרת ההסכם יוקם מרכז מו"פ בישראל בהשקעה של 20 מיליון דולרים ויותנעו פרויקטי פיתוח בישראל עבור התעשייה הסינית.

הכלכלה הסינית זקוקה לרובוטים במגוון תחומים להעצמת כוחה, וזיהתה זה מכבר את הפוטנציאל בחיבור שבין הטכנולוגיה הישראלית והשוק הסיני ומוכנה להשקיע בכך תקציבים משמעותיים. במסגרת שת"פ זה, הוכרז בספטמבר השנה על הקמת מכון רובוטיקה סין-ישראל בגואנגז'ו (SIRI), שישמש עבור התעשייה הישראלית שער כניסה לשוק הסיני. 

היום נחתם הסכם להקמת הסניף הישראלי של SIRI, שיעסוק תחילה בפיתוח קשרים עסקיים, איתור מעבדות מחקר וחוקרים לפיתוח משותף של טכנולוגיות ומוצרים. זאת, בנוסף ליצירת אפיקי הכשרה לאנשי מקצוע בענף ומרכז פיתוח בתחום הרובוטיקה עבור השוק הסיני. הנכונות להשקיע במו"פ בישראל מייחדת יוזמה זאת מיוזמות אחרות, שמתמקדות בעיקר בפיתוח קשרים עסקיים.

דני קטריבס, מנהל אגף סחר חוץ בהתאחדות התעשיינים: "אחת הבעיות המרכזיות של התעשייה הישראלית היא כושר הייצור, והחדרת רובוטיקה היא אחת הדרכים לשפר זאת. ישנן סיבות רבות מדוע גם סין עוברת לרובוטיקה ולכן הצרכים שלנו והצרכים של הסינים משלימים זה את זה. אני מאמין, שזו התחלתו של שת"פ מאוד קונסטרוקטיבי ומועיל לשני הצדדים".

פרופ' צבי שילר: "ההסכם מהווה פריצת דרך עבור תעשיית הרובוטיקה הישראלית הנתמכת ע"י תשתית מדעית מהמתקדמות בעולם בתחום הרובוטיקה, אך חסרה את ההשקעות הדרושות כדי לפתח מוצרים חדשניים בתחום מתפתח, שעדיין מחפש את דרכו בשוק העולמי.  הקשר הישיר, שנפתח לשוק הסיני באמצעות מכון הרובוטיקה סין-ישראל, וההשקעות הצפויות במחקר ופיתוח ע"י חברות סיניות מובילות, מצעידים את תעשיית הרובוטיקה הישראלית למקום מוביל במהפכת הרובוטיקה של המאה ה-21".

בטקס החתימה השתתפו מנהלים בכירים מחברת  Siasun - חברת הרובוטיקה המובילה בסין, חברת Vanke - חברת הנדל"ן הגדולה בסין, שגם לה צרכים בתחום הרובוטיקה, בכירי ממשל מהנהלת אזור התעשייה של העיר גואנגז'ו ובכירים מישראל: יריב בכר – מנהל מחלקת הודו-סין במשרד הכלכלה, אורי פכטר – מנהל מחלקת פרויקטים בינלאומיים במכון הייצוא, פגי מזרחי - ראש יחידת סין במכון הייצוא, ובכירי קהיליית הרובוטיקה בהם פרופ' משה שהם - טכניון ומייסד מזור, ד"ר אריה פרי - נשיא AUVSI ישראל , רפי ערבות - מייסד רובוגרופ, ורן ברייאר - מנהל תחום רובוטיקה אזרחית בתעשייה האווירית. 

לתמהים, מדוע הסינים, שלהם פוטנציאל עצום של 'ידיים עובדות', נזקקים לרובוטים? השיב Zhang Jin, דירקטור בחברת Siasun: "סין נמצאת כעת במשבר ייצור, כיוון שבתור היצרן מס' 1 בעולם היא הסתמכה על כוח עבודה זול, ההולך ומתייקר. בחרנו לגבש מודל ייצור חדש, שמסתמך על רובוטים. לפיכך, תעשיית הרובוטיקה היא יעד אסטרטגי חשוב של סין ואחד מ-10 הסקטורים המועדפים ע"י הממשלה הסינית. כיום אנו עומדים על 30 רובוטים תעשייתיים לכל 10,000 עובדים בתעשיה, לעומת 62 רובוטים במדינות כמו יפן, ומכאן הפוטנציאל שעוד קיים בסין. במקביל, אנו מפתחים גם רובוטים נותני שירותים כגון: מלצרים רובוטיים, ומעריכים, שזהו שוק, שיעקוף את השוק התעשייתי".

תחומי שיתוף הפעולה העיקריים בהסכם שנחתם הם:
  • הקמת סניף ישראלי למכון הרובוטיקה סין-ישראל בגואנגז'ו
  • הקמת קרן של 20 מיליון דולרים להשקעה בפרויקטים משותפים המתאימים לשוק הסיני
  • פיתוח תכניות חינוך והכשרה וארגון כנסים משותפים.
  קרדיט צילום תמונה תחתונה: דוברות התאחדות התעשיינים.

חתימת ההסכם



 
 
Bookmark and Share