Telecom News - מהלך חדשני של בזק: מקדמת את מהפכת הספרים הדיגיטליים בישראל

מהלך חדשני של בזק: מקדמת את מהפכת הספרים הדיגיטליים בישראל

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> מהלך חדשני של בזק: מקדמת את מהפכת הספרים הדיגיטליים בישראל
מהלך חדשני של  בזק: מקדמת את מהפכת הספרים הדיגיטליים בישראל
מאת: מערכת Telecom News, 23.12.15, 12:30ספרים דיגיטליים

בזק מאפשרת להוריד בחינם, מהסמארטפון, הטאבלט והמחשב, ספרים דיגיטליים מבין אלפי הספרים הדיגיטליים של "עברית" באמצעות אפליקציית הענן Bcloud. פורסם הסקר המקיף על הרגלי הקריאה בארץ ל-2015. הישראלי קורא 12.2 ספרים בשנה בעיקר במיטה.
 
לראשונה בארץ, כל לקוח בזק יוכל להיכנס לשירות Bcloud של החברה (מהסמארטפון, הטאבלט או המחשב), להירשם לשירות הספרים הדיגיטליים ולהוריד אלפי ספרים דיגיטליים מתוך מאגר הספרים הגדול של אפליקציית עברית ((e-vrit.co.il. השירות יינתן ללא הגבלה ובחינם לנרשמים עד 17.1.16 ולמשך שנה. ניתן יהיה להירשם לשירות החל מיום א' הקרוב, 27.12.15.

שירות הענן'Bcloud  שהושק בשנת 2013, מציע ללקוחות האינטרנט של בזק גיבוי ללא הגבלה ובחינם. האפליקציה מותאמת לכל סוגי הסמארטפונים והטאבלטים, והיא מגבה באופן אוטומטי את כל התמונות, אנשי קשר, מסמכים, מוזיקה וסרטונים. עד כה הצטרפו לשירות כ-250,000 מנויים.
 
"עברית - ספרים דיגיטליים" הוא המיזם הראשון והגדול בישראל המאפשר רכישה וקריאה של ספרים דיגיטליים בטאבלטים, בסמארטפונים ובמחשבים. חנות הספרים הדיגיטליים "עברית" מציעה מגוון עצום של ספרות ישראלית ומתורגמת, כולל רבי מכר וספרים, שזה עתה יצאו לאור. קטלוג החנות מכיל אלפי ספרים (למעלה מאלפיים מהם משוחררים ממגבלות חוק הספרים וייכללו בשיתוף הפעולה החינמי), בקטגוריות קריאה, עיון, מתח, מדע בדיוני ופנטזיה, ספרי ילדים ונוער ועוד, של הוצאות הספרים המובילות בישראל ביניהן ידיעות ספרים, כנרת, כתר, עם עובד, הקיבוץ המאוחד, מטר, סלע, גרף ועוד.

גיא בן נון, מנהל "עברית": "עברית" מובילה את מהפיכת הקריאה הדיגיטלית בישראל ומידי יום עוד ועוד קוראים מכירים ביתרונות הדיגיטל על פני המודפס. בשנה שעברה הושקה אפליקציית הסמארטפונים של "עברית", מהלך שהנגיש אף יותר את "מדף הספרים" וכיום כל אחד יכול לקרוא בקלות בעת נסיעה באוטובוס, המתנה לרופא, טיסה וכו'. לראשונה אנו מציעים שירות השאלת ספרים, מהלך שיאפשר הן לקוראים והן לסופרים חשיפה מלאה של אלפי ספרים ממגוון קטגוריות".

אילן סיגל, מ"מ סמנכ"ל שיווק בזק: "זה מהלך חדשני, שיאיץ את המעבר לקריאת ספרים דיגיטליים, תחום הנוחל הצלחה גדולה בעולם, ששינה באופן מהותי את שוק הספרים ואת דרך צריכתם. למרות שאנו רואים עצמנו כ'עם הספר' ונחשבים למהירים בכל מה שקשור לאימוץ טכנולוגיות, המהפכה הדיגיטלית בתחום עדיין לא תפסה תאוצה בארץ. באמצעות המהלך של החברה ננגיש בקלות ובחינם אלפי ספרים לציבור הישראלי ונשבור את החסמים, שמנעו מהמהפכה הזאת להתרחש. ההטבה, שאנו מעניקים, נובעת מתוך תפישה לפיה חוויית האינטרנט צריכה להיות שלמה, כוללת ומקיפה".

הסקר המקיף על הרגלי הקריאה בישראל 2015
לקראת השקת הפעילות קיימה בזק, בשיתוף פאנל אינטרנט של מכון המחקר TNS, סקר מקיף על הרגלי הקריאה בישראל. הסקר בוצע בקרב 500 איש, שמהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.

מהסקר עולה, שלמרות המודעות הגבוהה לספרים דיגיטליים-אלקטרונים, עדיין קיים פער בין מספר הקוראים של הספרים המודפסים לבין אלה הדיגיטליים. עם זאת, 35% קוראים או רוצים לקרוא ספרים דיגיטליים ורוב הציבור (כ-80%) מכיר בעובדה, שיותר זול לקנות ספר דיגיטלי מספר מודפס.

להלן עיקרי הסקר:
  1. קוראים בעיקר במיטה, בסופי שבוע ובחופשה
מתוך הסקר עולה, שהישראלי הממוצע קורא 12.2 ספרים בשנה. כ-49.6% מהישראלים מעדיפים לקרוא במיטה, לפני השינה ו-59.3% עושים זאת בסופי שבוע. 31.9% מהישראלים לוקחים איתם ספר לחופשה. עוד נמצא, שקיימת מוכנות ציבורית רבה למעבר לקריאת ספרים דיגיטליים. 10.3% מהישראלים קוראים כבר כיום את ספריהם ע"י הורדתם מהאינטרנט או אפליקציה ייעודית. 71% הצהירו, שהדרך בה הם משיגים ספר לקריאה היא ע"י רכישתו בחנות ספרים, 36.9% ע"י השאלה בספריה, 48% משאילים ספרים מחברים/מכרים ו-38.5% קוראים ספרים שהם מקבלים במתנה (התשובות מסתכמות ליותר מ-100% בשל האפשרות לענות יותר מתשובה אחת).
  1. דיגיטליים מול מודפסים
הרוב המכריע של הקוראים מעדיף קריאת ספרים מודפסים. 78.9% מעדיפים את הדרך המסורתית. זאת, לעומת 2.5% בלבד אשר קוראים רק ספרים דיגיטליים ו-18.6% אשר קוראים גם ספרים דיגיטליים וגם ספרים מודפסים. בסה"כ הצהירו 21% מהקוראים, שהם קוראים ספרים דיגיטליים. מבין אלה שמעדיפים ספרים דיגיטליים, הצהירו 34%, שהם מעדיפים זאת בגלל הזמינות והנגישות בכל מקום ובכל מצב, 28% ציינו, שדרך זו נוחה יותר, 11.5% אמרו, שהקומפקטיות היא הסיבה להעדפה ו-10.7% ציינו את המחיר הנמוך יותר כסיבה להעדפת הספר הדיגיטלי.
  1. רוצים לעבור לקריאה דיגיטלית, אבל עדיין לא עושים זאת
כאשר נשאלו המשתתפים בסקר באיזו מידה היו רוצים להשתמש באפליקציית ספרים, שתציע מגוון גדול מאוד של ספרים בתחומים שונים (כולל ספרי הילדים), בחינם וללא הגבלה של כמות הספרים, השיבו 52.2% מהמשתתפים, שהם בטוחים, שישתמשו באפליקציה או חושבים שיעשו זאת.
  1. לא רק קינדל
42.2% מקוראי הספרים הדיגיטליים ציינו, שקראו אותם בטאבלט/אייפד שלהם, 35.8% במחשב הנייח, 26.5% במחשב נייד, 24.5% בסמארטפון ו-10.9% במכשיר קינדל (התשובות מסתכמות ליותר מ-100% בשל האפשרות לענות יותר מתשובה אחת).
 
מצגת גרפית על הרגלי הקריאה בישראל – כאן.
 
ספרים דיגיטליים



 
 
Bookmark and Share