Telecom News - ט"ו בשבט: אפליקציות בחינם לחג האילנות תשע"ו

ט"ו בשבט: אפליקציות בחינם לחג האילנות תשע"ו

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם ליהדות וחגי ישראל >> ט"ו בשבט: אפליקציות בחינם לחג האילנות תשע"ו
ט"ו בשבט: אפליקציות בחינם לחג האילנות תשע"ו
מאת: מערכת Telecom News, 16.1.16, 17:02פרח

לקראת חג האילנות מובאות כמה אפליקציות בחינם המתאימות לחג, החל מטיולי טבע, שירי ט"ו בשבט ומגדירי צמחי ארץ ישראל וכלה בעיצוב גינות, בטיפוח גינה וירטואלית ובמתכונים לחג. 

קיימות אפליקציות רבות לט"ו בשבט ולנושאים הקשורים בחג, רובן בתשלום. עם זאת, מובאות כמה דוגמאות לאפליקציות בחינם הקשורות בחג האילנות: 

Cnature - לראות, לדעת לצלם: האפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון נועדה למטייל, ומשמשת לזיהוי והכרה של צמחים וחיות בר
מסך Cnature בלבד. כלומר, צמחי תרבות ונוי וחיות מבוייתות לא נמצאים באפליקציה.

שירותים הזמינים באפליקציה: צילום תמונה בשדה והגדרתה באמצעות מספר שאלות פשוטות, מגדיר מקיף של בעלי החיים של ישראל (עופות, יונקים וזוחלים) עם אלפי תמונות של אייל ברטובמגדיר מקיף של צמחי הבר בישראל בשיתוף עם אתר צמח השדה, מה בסביבה – הצגת החי והצומח בסביבתך ע"י חיתוך מיקום אוטומטי, הגן שלי – עמוד פרופיל אישי לשמירת תמונות ושיתופן, מה בתמונה? – משחק זיהוי תמונות של בעלי חיים וצומח.


שירותים, שיהיו זמינים בקרוב: שיתוף ידע - סיוע של קהילת המשתמשים בזיהוי תמונות שצולמו בזמן אמת, הוספת תחומים נוספים למגדיר: עקבות וסימני חיים, פרוקי רגליים, דו-חיים, פטריות ועוד. מפת תצפיות - אפשרות לראות תצפיות של משתמשים אחרים על גבי מפה.



מגדיר צמחים ישראלי: האפליקציה בחינם לאייפון היא מגדיר צמחים גיאוגרפי ישראלי ומאפשרת לאתר ולהינות ממאגר מידע של למעלהמסך מגדיר צמחים ישראלי מ-2,500 צמחים הכולל פרחים, שיחים ועצים הצומחים בישראל. ניתן לצפות בעדכונים על פריחת פרחים בזמן אמת ולראות את המיקום המדוייק בו נצפה הפרח על גבי מפה. 

האפליקציה מאפשרת למשתמש ליהנות ממגדיר פרחים וצמחי בר בישראל, לדווח על המיקום בו נצפה הפרח שאוהבים ולשתף משתמשים אחרים דרך האפליקציה ודרך פייסבוק. המאגר כולל את פריטי המידע הבאים אודות הצמחים: צבע, צורה, איזור ועונת פריחה ותמונת הצמח וגובהו. 

האפליקציה מאפשרת למשתמש אפשרויות סינון וחיפוש מתקדמות על מנת למצוא במאגר את הצמח המבוקש לפי שם הצמח, עונת ואזור פריחה, צורתו, צבעו או לראות את הצמחים הפורחים ברגע ומקום עכשווי בעזרת מיקומו הנוכחי של המשתמש (מצריך הפעלת GPS).

 



עמוד ענן - מדריך טיולים חברתי: זו אפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון לניווט בשטח המסתמך על מאות מפות טפוגרפיות תלת ממדיות ועשורת אלפי נקודות עניין למטיילים עם אפשרות שימוש ללא חיבור לאינטרנט.

האפליקציה 
לניווט שטח מציגה את המיקום הנוכחי על מפה טופוגרפיתמסך עמוד ענן וכוללת עשרות אלפי נקודות עניין. כל אחת מנקודות העניין כוללת תיאור מפורט והנקודות מתעדכנות באופן קבוע  ניתן להוסיף נקודות מהמכשיר ולעדכנן ולצרף תמונות לכל נקודת עניין. ‪

נקודות העניין מתעדכנות ברקע באופן שקט בכל פעם שהתוכנה עולה.המפות הטופוגרפיות העולמיות והמפות העירוניות דורשות חיבור לרשת כדי להוריד קטעי מפה חדשים, אך קטעי המפה שהורדו נשארים על המכשיר וניתן להשתמש בהם ללא קישור לרשת.









Tiuli - טיולי - טיולים בישראל: האפליקציה בחינם לאנדרואיד ולאייפון מעמידה גישה לעשרות מסלולי טיול, אטרקציות, נקודות חן, וכןמסך טיולי מגדיר פרחים. היא מציעה בין השאר:

· מעל ל-250 (לאנדרואיד) ו-160 (לאייפון) מסלולי טיול מפורטים ומאות אתרים בישראל.
· מידע על אטרקציות לכל המשפחה.
· מידע מקיף על אירועים ופסטיבלים בישראל - שלא תפספסו מה קורה.
· "מה קרוב אלי?" מערכת מיפוי מתקדמת שבעזרת GPS מתארת את כל המסלולים, האירועים והאטרקציות סביב המשתמש.
· אפשרות לשמור את כל התכנים כקבצי אופ-ליין, לשימוש גם כשאין אינטרנט זמין.
· מגדיר צמחים מושלם הכולל למעלה מ-800 מיני צמחים ופרחים.




שירי חג ט"ו בשבט: האפליקציה בחינם לאנדרואיד של שירון לשירי חגים מתעדכנת מדי חג בשירים הרלוונטיים ואין צורך להסירה לאחר החג, אלא יש לאפשר לתוכנה לקבל עדכונים אוטומטיים לפני כל חג.

Garden Design Ideas: האפליקציה בחינם לאנדרואיד כוללת עיצובים בסגנונות שונים כמו גן אנגלי, גן יפני וכד'. יש בה הצעות לעצובים למרפסות, לחצרות ולפטיו גם עם שילוב צמחים ומפלי מים בתמונות מרהיבות. ניתן לשתף.

Flower Garden Free - Grow Flowers and Send Bouquets: האפליקציה בחינם לאייפון מיועדת לכל הנכספים לגינה ללא אפשרות לטפח גינה אמיתית. האפליקציה מאפשרת  לזרוע זרעים, להשקות אותם, ולראות אותם צומחים ופורחים. קצת כמו טמגוצ'י של פרחים, חלק יפרחו מיד, וחלק יצריכו טיפוח של מספר ימים כדי לפרוח. ניתן לשלוח פרחים, להרכיב זרים ולשלוח אותם עם כרטיס אישי. מתאים לכל אירוע אך גם לחג האילנות.

Siddur & Tehilim - סידור ותהילים: האפליקציה בחינם לאנדרואיד היא סידור נוסח ספרד, סידור שלם הכולל את כל התפילות והתוספות הקיימות בסידור רגיל. הסידור כולל גם תהילים מחולק לפי ימי החודש. הסידור כולל את תפילות שבת ויו"ט אך ורק למטרות עיון ולימוד ולא חס וחלילה למטרות תפילה. הסידור עם עברית מנוקדת וכולל תפילות וברכות לכל חגי ישראל, כולל חג האילנות.
קיימות אפליקציות בחינם נוספות של סידור תפילות כולל ברכות לחג ט"ו בשבט, בתפריט "
אפליקציות בחינם ליהדות וחגי ישראל".

ראוי לציין גם את האפליקציות הבאות:

סיור עצים (הדרכה קולית במוזיאון הפתוח של קמפוס ספרא באוניברסיטה העברית בגבעת רם) לאנדרואיד ולאייפון.
האפליקציה מפנהסיור עצים - מסך למגוון העצים בקמפוס ומספקת הסברים מפתיעים על העצים השונים.


Go Vegan לאיתור מסעדות צמחוניות/טבעוניות עם תפריטי ט"ו בשבט (פירות יבשים, פירות העונה, ושלל זרעים (אגוזים, שקדים וכד')), לאנדרואיד ולאייפון.

מבין אפליקציות המתכונים הרבות נציין גם את אפליקציית ערוץ האוכל - מתכונים לאייפון ולאנדרואיד, שמכילה כמה וכמה מתכונים לט"ו בשבט (כמו עוגיות עשירות בפירות יבשים ושקדים, לחם פירות יבשים, מעדני חיטה בחלב וכד').
קיימות אפליקציות מתכונים נוספות בתפריט "אפליקציות בחינם לסגנון חיים".

וכמובן, לא לשכוח להוריד מראש אחת מ-13 האפליקציות למזג האוויר כדי לתכנן כיאות את העשייה בחג (שאמור לשרור בו מזג אוויר סוער) - כאן.

פרח
צילום: ש. וייס
י



 
 
Bookmark and Share