Telecom News - הלחץ משפיע: איגוד האינטרנט משנה את שיטת הטיפול בתחום הדומיינים

הלחץ משפיע: איגוד האינטרנט משנה את שיטת הטיפול בתחום הדומיינים

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> הלחץ משפיע: איגוד האינטרנט משנה את שיטת הטיפול בתחום הדומיינים
הלחץ והחשיפות שלנו כנראה מתחילים להשפיע: איגוד האינטרנט משנה את שיטת הטיפול בתחום הדומיינים. האיגוד הודיע היום על הפסקת פעילות האיגוד כרשם דומיינים.
מאת: מערכת Telecom News, 24.12.15, 14:00עו"ד יורם הכהן

איגוד האינטרנט הישראלי הודיע, שבמהלך שנת 2016 הוא יפסיק לרשום שמות מתחם באופן ישיר ויתמקד בניהול המרשם, יתמקד בניהול התשתית המחשובית וקביעת כללי הרגולציה הדרושים לניהול מרשם השמות.

מטרת המהלך היא לחזק את התחרות בשוק לטובת הציבור, כשהאיגוד יתמקד בניהול התשתית המיחשובית ומאגר המידע, שדרושים לניהול מרשם השמות, ובקביעת הכללים הטכנולוגיים והמשפטיים של פעולת הרשמים והמרשם. 

עו"ד יורם הכהן, (בתמונה), מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, שהוביל את המהלך: "מטרת צעד חשוב זה הוא להמשיך ולמקד את פעילות איגוד האינטרנט הישראלי כגוף המגזר השלישי המרכזי בישראל בסוגיות של אינטרנט וחיים דיגיטליים. בהקשר של מערך רישום שמות המתחם, אנו נתמקד בפיקוח על אופן הפעולה של הרשמים, הן בהיבטים של השירות ללקוח הסופי והן ברמת אבטחת המידע המתחייבת מפעילות זו. אני מקווה,  שיציאת האיגוד מפעילותו כרשם תתמרץ את רשמי המשנה להציע מארג עשיר של שירותים הקשורים לניהול הדומיניים. האיגוד שומר לעצמו את האפשרות לחזור לפעול כרשם, אם יסתבר, שזה יידרש בשל כשלים, שיווצרו בשוק".

עו"ד יורם הכהן, לשעבר המייסד והמנהל של הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, שנכנס לאחרונה לתפקידו כמנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, גורס, שכגוף טכנולוגי ניטרלי על האיגוד להתמקד בניהול פעילות מרשם שמות המתחם (Domain-Names), בסיומת הלאומית IL, ולהפסיק לפעול כרשם במקביל לרשמי המשנה, שהוסמכו ע"י האיגוד. 

הוועד המנהל של איגוד האינטרנט קיבל את המלצתו ואישר את המהלך. המשמעות היא, שהחל משנת 2016 לא יתאפשר רישום ישיר של שמות מתחם באמצעות האיגוד, והציבור יופנה לרשמי המשנה בלבד.

מהלך זה מחזק את פעילות רישום הדומיינים ע"י גופים פרטיים, שפועלים בשוק תחרותי וחופשי, ומהווה המשך טבעי לצעד, שנעשה לפני מספר שנים ע"י איגוד האינטרנט, שהתאים את מודל רישום שמות המתחם למקובל במרשמים רבים בעולם.

במודל זה מרשם השמות (ה-Registry), מנהל ומוביל את התשתית המיחשובית ומאגר המידע הדרושים לניהול שמות המתחם ברמה העליונה, (דוגמת IL.), בעוד שניהול תהליך הרישום של שמות המתחם מול ציבור בעלי אתרי האינטרנט - מתבצע ע"י רשמי משנה, שהוסמכו ע"י איגוד האינטרנט ופועלים בפיקוחו.

איגוד האינטרנט הישראלי מנהל את מרשם שמות המתחם משחר כניסתו של האינטרנט לשימוש מסחרי בתחילת שנות ה-90. עד 2007 הוא שימש גם כרשם הבלעדי ואז החל בהסמכה של גופים נוספים, שישמשו כרשמי משנה. עד היום, הוסמכו ע"י האיגוד 9 רשמים, שפעלו במקביל לאיגוד.

המדיניות החדשה הופכת את האיגוד לגורם המתמקד בניהול ופיקוח בלבד ובכך, למעשה, עושה התאמה נוספת של המודל בארץ לזה המתקיים במרשמים רבים בעולם, בהם מופעלים מרשמי הסיומות המדינתיים (ccTLD) ע"י גופים ניטרלים ללא מטרות רווח, דוגמת האיגוד, ומאפשר למשתמש הקצה שירות ותמחור תחרותי.

עדכון 31.12.15: רשומים (באיגוד האינטרנט הישראלי) נכון לסוף דצמבר 2015: 233,721 דומיינים. מדובר בעלייה של 2.25% ביחס לשנה שעברה, שזה נתון הקרוב לנתוני הצמיחה במרשמים הלאומיים ברחבי העולם.
סמל איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share