Telecom News - טענות קשות על "גניבת הבחירות" בבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט

טענות קשות על "גניבת הבחירות" בבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט

דף הבית >> דעות ומחקרים >> על סדר היום >> טענות קשות על "גניבת הבחירות" בבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט
בלעדי: המועמד לוועד המנהל של איגוד האינטרנט (רועי שלומי) טוען, שבבחירות המתקיימות היום, מתקיים תהליך של "גניבת הבחירות" מצד בעלי תפקידים בוועד ואחרים, שעושים הכל כדי למנוע את בחירתו לוועד. זאת, כדי למנוע (כטענתו) את חשיפות השערוריות המתמשכות הקיימות באיגוד האינטרנט הישראלי.
מאת: אבי וייס, 27.12.15, 18:00רועי שלומי

הבחירות לוועד המנהל של איגוד האינטרנט הישראלי המתקיימות היום (ניתן יהיה להצביע החל היום - יום א׳ ה-27 בדצמבר, ועד ליום ב׳, ה-28 בדצמבר 2015, בשעה 12:00), חושפות מאבק קשה המתנהל מאחורי הקלעים על מועמדותו של חבר ועד בעבר, שחזר והציג כעת את מועמדותו: רועי שלומי (בתמונה, פרטיו והמצע, שהוא מציג לבוחרים, מופיעים באתר הבחירות של האיגוד - כאן). 

באופן די מפתיע, ממש 3 ימים לפני הבחירות, הודיע מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי (עו"ד יורם הכהן, בתמונה למטה), על רפורמה חשובה בתחום רישום הדומיינים (כפי שפרסמנו בהרחבה כאן), שזה תחום ההכנסות המרכזי של פעילות איגוד האינטרנט הישראלי. 

בתגובה על הנעשה מאחורי הקלעים, העלה רועי שלומי פוסט ארוך לאינטרנט (כאן), שבו הוא טען, שיש אנשים ה"מבשלים" את הבחירות, הכל כדי למנוע ממנו להיבחר ולחשוף את הנעשה באיגוד האינטרנט הישראלי (בפוסט מועלות מספר האשמות, שאת חלקן מייד נפרט).

במקביל ובלי כל קשר ישיר, חבר העמותה רפי הוידה, שהפיץ שאלון בין כל המועמדים (כפי שהבאנו כאן), גילה את מה שהיה די צפוי: כמעט לכל המועמדים (יש 8 מועמדים על 4 מקומות בוועד) אין שמץ של מושג בשביל מה קיים איגוד האינטרנט הישראלי ומהיכן מגיעים ה-10 מיליון ש"ח, שנכנסים לקופת האיגוד מידי שנה. דהיינו: נראה, שחלק ניכר מהמועמדים הללו הציגו את מועמדותם במטרה אחת בלבד: להבטיח את המשך השיטה של "איש הישר בעיניו ייעשה" ו"חגיגה" על הכסף הציבורי הזה. 

רפי הוידה פנה בשני מכתבים דחופים להנהלת האיגוד בדרישה לשקיפות בתהליכי קבלת ההחלטות, לרבות פרסום התקציב ודיווח פעילות בנושאים המרכזיים, כולל דרישה, שיצויין המועד לשינוי בשיטת רישום הדומיינים, אודותיה פרסם המנכ"ל ממש ערב הבחירות. זאת, כי מהניסיון (כך לדברי רפי הוידה) בטיפול בנושאים דומים בעשורים האחרונים עולה, ש"הכל דיבורים". 

בתגובה, הוסיף ופרסם רועי שלומי את המכתב הפומבי הבא:
"רפי, אתה מבזבז את זמנך. לפני שש שנים ישבתי במשרדי האיגוד ביחד עם רימון לוי (אז חבר ועד המנהל ונשיא האיגוד). הוא הבטיח לי חגיגית, שהוא מבין את הטענות על שקיפות, ויפעל להציג את נתוני העמותה ופעילותה בצורה ברורה ושקופה

לימים נבחרתי לוועד - אתה יודע מה היתה הפעולה הראשונה של הוועד נגדי? איסור על עובדים להעביר אלי טלפונים של אנשי קשר של הרשמים. אנשים, שרציתי להפגש איתם כדי ללמוד ולהעמיק את ידיעותיי בתחום. 

העמותה אינה רוצה שידעו על פעילותה. היא אינה רוצה שיראו כיצד היא במשך שנים גרפה מיליוני שקלים ללא צורך ממשי, עד כדי כך, שרשם העמותות היה צריך להעיר לה על העודפים האלה.

העובדים בעמותה, עד לאחרון העובדים, רוצים להמשיך ולקבל את משכורתם - אין להם אינטרס להתאים את האגרה המונופליסטית, שהיא גובה, להוצאות הריאליות בניהול מאגר שמות כה קטן. חברי הוועד המכהנים או המתמודדים סבורים, שהם מגיעים למקום, שבו ניתן לשבת ולחלק כסף בקלות, בלי שהם בכלל מודעים לדרך, שבה נגבה הכסף, ללא כל הכרה של הגופים הרשמיים במדינה. 

לא בכדי הם (המועמדים בבחירות לוועד המנהל) לא ענו לך לשאלות ששאלת. פשוט אין להם מושג. זה לא מתוך בורות, אלא פשוט מתוך חוסר ידיעה מוחלט לגבי מה שהאיגוד עושה. מהסיבה שהזכרתי בתחילת המייל - כי האיגוד פשוט לא מספר

ממליץ לך לכלות את זמנך באפיקים בעלי תרומה משמעותית יותר."

בהמשך רועי שלומי פנה לוועדת הבחירות בפניה דחופה כדלהלן:
"במערכת הבחירות לא ניתן לבחור פחות מ-4 מועמדים.
מעולם לא היה קיים כזה דבר באיגוד, ובוודאי שאין לו אח ורע בשום מערכת בחירות. אין שום הצדקה לאלץ את הבוחרים במועמדים מעבר לאלה, שהם חושבים, שהם ראויים.
אבקש לתקן לאלתר את הדרישה הזאת, ולבטל את כל ההצבעות עד לאותו הרגע, כיוון שנעשו בתנאים, שאינם הגיוניים."

כ"כ, הפיץ את הלינק לפוסט שהעלה באינטרנט הטוען ל"בישול הבחירות"

בתגובה, נשיא איגוד האינטרנט, ד"ר אלון הסגל (בתאלון הסגלמונה משמאל) כתב כך:

"אתה מכתב אותנו, כאילו יש כאן מילה של אמת...
מחצאי אמיתות אפשר לבנות כל קונספירציה שרוצים.
ובכל זאת, הוועד נלחם על זכותו של חבר ועד שהסתבך עם דרישות התקנון ,להציג את מועמדותו לוועד. מעניין מי הוא החבר (??) הזה?!
ומדוע זה לא כתוב כאן?".

המשפט האחרון טעון הסבר למי שלא מצוי בנעשה באיגוד האינטרנט: המועמדות של רועי שלומי אושרה ע"י ועדת הבחירות כמוסבר כאן, למרות שהייה לו "חור" של שבוע ברצף התשלומים של דמי החבר לאיגוד האינטרנט. אלון הסגל רומז, שלמעשה, רועי שלומי בכלל לא יכול להתמודד וושיגיד תודה לוועד, שהוא בכלל אושר כמתמודד ע"י ועדת הבחירות.

בתגובה, שלח רועי שלומי מכתב חריף בו הוא "מוריד לגמרי את הכפפות":
"
אלון, הכל נכון. עד לפרט האחרון. 
 XXX פעל לגייס מתמודד לוועד, שאליהן הוא גם מצביע.
סימה חבס-ישראליאן קיבלה סכום של כ-250 אלף שקלים ללא הצדקה, ואף לא החזירה מענק לימודים, שניתן לה בצורת בונוס ללימודים במכללה, שאתה עובד בה.
רני עינב קיבל סכום של 100 אלף שקלים ללא הצדקה
אריאל בינר מקבל במשך שנים 10,000 שקלים [לחודש] ועובד במקום אחר. 
חיים רביה עבד שנים בלי חוזה, ובלי שנערך מכרז על שירותיו.
מטריקס קיבלו מאות אלפי שקלים בלי שבכלל סיפקו שירותים.
 תגיד לי מתי להפסיק..."

ורועי שלומי הוסיף:
"ודרך אגב, רימון לוי לא עמד בדרישות התקנון במשך 3 חודשים, במהלך כהונתו בוועד. הוועד טרח להוציא אלפי שקלים (אאל"ט משהו כמו 8,000 שקלים) על חוות דעת של חיים רביה, שקבעה, שהוא יכול להמשיך ולכהן. הוועד החליט אז לא לפרסם את התהליך הזה.
זה מעניין, כי אני רואה, שוועדת הבחירות דווקא טוענת, שהיא דוגלת בעקרון הפומביות והשקיפות."
 
פניתי להנהלת איגוד האינטרנט בשאלה דחופה: "מה תגובתכם למפורסם בפוסט של רועי שלומי?" טרם התקבלה תגובה. כשתגיע - נעדכן בהתאם.

אין ספק, שהבחירות הללו באיגוד האינטרנט הישראלי הן אולי הסוערות ביותר מאז שהאיגוד החל לפעול (ב-1994). 

עדכון 27.12.15, 20:00: תגובת מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי: "אבי שלום, אני מציע לך להוריד את ההתייחסות של רועי שלומי אלי, שכן מדובר בדיבה ומרגע זה אתה, על פי סעיפים 11 ו-12 לחוק איסור לשון הרע, לא תחת הגנת תום הלב של אי הידיעה ויש באפשרותך להסיר את הפרסום. בברכה, יורם הכהן".

בתמונהעו"ד יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי


 


 



 
 
Bookmark and Share