Telecom News - האם יש תחרות לשירותי מירס?

האם יש תחרות לשירותי מירס?

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> האם יש תחרות לשירותי מירס?
האם יש יכולת להתחרות בשוק בשירותי מירס?
מאת: מיכאל פנחס, 31.12.15, 11:10מיכאל פנחס
 
מהם החלופות למירס, זה מה ששואלים עסקים וארגונים רבים. פתרון התקשורת של מובייל טורנדו אינו היחיד. כיצד ניתן לפתור את הצורך בשירותי דבר שדר (PTTPush To Talk) כתחרות במירס?
 
עסקים וארגונים רבים, שהתרגלו במשך שנים להשתמש במכשירי מירס לצרכי העסק שלהם, שואלים האם יש חלופה למירס (כיום חלק מהוט מובייל). זאת, כי אין שום דרך לשדרג את מכשירי מירס הקיימים בידי הלקוחות. 
 
למעשה, הוט-מובייל (שהיא ההמשך של מירס) כבר החלה בתהליכי העברת הרשת. הרשת החדשה שלה מצויה בידי חברה בשם PHI, חברה משותפת להוט-מובייל ולקבוצת פרטנר, שתנהל ותתחזק את הרשת המשותפת ללקוחות הוט-מובייל ופרטנר (לרבות ספקי ה-MVNO הרוכבים על רשת משותפת זו).
 
פתרונות תקשורת אפשריים לפתרון הרצון לתחרות:
א. אולי יהיה מספיק לחץ מצד לקוחותיה של מירס (על הוט מובייל ומשרד התקשורת). כך, שמירס תשדרג את הרשת שלה ותציע חלופות אטרקטיביות. .
 
ב. לנטוש את הפתרון של ה-PTT ולעבור לפתרון אלחוט. בישראל יש ספק שירותי אלחוט ארצי בולט: מוטורולה סולושנס, כמובילת שוק האלחוט העולמי וגם בישראל. זה פתרון מעט מיושן ולא עונה על הצרכים הקיימים והעתידיים של רוב העסקים בישראל, שזקוקים לפתרון PTT
 
ג. לעבור, כפי שדיווחתי אך לאחרונה בכתבה נפרדת - כאן, לפתרון של מובייל טורנדו ל-PTT. הפתרון הזה בהחלט בר יישום. 
 
ד. להמתין לפתרון PTT של הוט-מובייל. הוט-מובייל מתכננת להציע ללקוחות מירס, לעבור לשירות PTT עם סמארטפונים על רשת דור 3 (למעשה דור 3.9) של הוט-מובייל.
 
הבעיה: טרם ידוע מועד יציאת השירות החדש ומה רמת המחירים. כ"כ, לא ברור מה משך הזמן, שפתרון כזה יכול לפעול, משום שהרשת החדשה, שמנוהלת ע"י PHI, מיועדת להיות בדור 4 (LTE). ברור, שתוך פרק זמן של מספר שנים די קטן, רשת דור 3 של הוט-מובייל גם כן תיסגר. מכאן, שיש בפתרון הזה רק דחיית הבעיה למספר שנים קטן ולא פתרון של הבעיה לאורך זמן.
 
ה. להמתין לפתרון PTT של פרטנר על רשת דור 4 המשותפת לפרטנר ולהוט-מובייל. בכוונת פרטנר לבצע שדרוג ברשת זו, אך טרם ברור מתי זה יקרה ומה יהיו המחירים של שירותי PTT על רשת דור 4. הפתרון הזה הוא אולי ארוך טווח (רשת דור 4 נבנתה בפרטנר לפחות ל-10 עד 15 שנים קדימה). טרם ברור מתי ואיך פתרון כזה יוצע ללקוחות מירס.
 
ו. לשנות כיווני חשיבה והרגלי עבודה ולעבור לחיבור של כל העובדים בסמארטפונים שלהם למרכזיה בענן, שמספקת שירותים גם לסמארטפונים. ניתן לבנות רשת VPN בין כל העובדים ולחייג בחיוג מקוצר בין כל העובדים ולכל אדם אחר (למשל שותפים, ספקים, מפיצים ואף לקוחות) ולכל אחד שייכנס ל-VPN הארגוני דרך המרכזיה הווירטואלית.
 
מדובר כאן בפתרון טכנולוגי מאוד זול ומודרני, שמתעלם לגמרי משיטת ה-PTT ומאפשר שימושים מגוונים למשתמשים, דוגמת: "עבודה קבוצתית", "מסרים מידיים" ושימוש ברשתות חברתיות עסקיות ופרטיות על גבי הסמארטפונים.
 
ז. לעבור לשימוש באפליקציות ,PTT שעובדות על כל רשת סלולר מכל דור, וגם על רשתות WiFi.  מומלץ לבחון את תוכנת Zello, שנמצאת אצל מאות חברות קטנות עד גדולות מאוד בארה"ב (מעל ל-70 מיליון משתמשים בעולם).
 
ל-Zello יש שתי גרסאות: האחת רגילה, לשימוש גם ללקוחות פרטיים, והשנייה: Zello for Work, שיש לה (בשונה מהגרסה הפרטית): כלי ניהול עסקיים, יכולות הצפנה, יכולות חיבור למערכות רדיו אחרות ותכונות נוספות המותאמות לדרישות הגבוהות של ארגונים הנמצאים תחת רגולציות מחמירות. המערכת הזו מופצת בחינם לעד 5 משתמשים. מעל לזה, העלות היא 6 דולרים לחודש למשתמש.
 
הפתרון של Zello זמין עם אפליקציות לכל מכשירי אפל, לכל סוגי מכשירי אנדרואיד, למחשבים ניידים או ניידים, למכשירי בלקברי ולכל סוגי מכשירי ווינדוספון. למוקדי שירות יש מוצרים נלווים המותאמים ל-Dispatch (משגר - מוקדן).
 
בעיקרון, הפתרון של Zello די דומה לפתרון של מובייל טורנדו. אולם, הוא אינו מוגבל למכשירים מסוימים ולטכנולוגיה מסוימת והכי חשוב: המחיר מאוד אטרקטיבי. לכן, מומלץ להתנסות בגרסה החינמית של המערכת (עד 5 משתמשים) כדי לבחון את התאמת הפתרון לצרכי העסק.
 
לסיכום, מומלץ קודם להחלטה על בחירת פתרון PTT למערכות הטלפוניה והתקשורת בעסק, לבצע ניתוח צרכים ובדיקת ROI בסיוע אנשי מקצוע, ולבדוק המלצות של חברות, שהתנסו בהפעלת מערכות כאלו. זאת, כדי להגיע להחלטה מושכלת בנושא ולתחר בין הפתרונות השונים הקיימים בשוק בתחום זה. המעבר משירותי PTT של מירס למערכת מודרנית וחדישה דורש לא רק תכנון מדוקדק, אלא שינויים בהרגלי העבודה והתקשורת של כל העובדים בעסק.

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, דצמבר 2015.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


במקום מירס

 



 
 
Bookmark and Share