Telecom News - ועדת הכספים אישרה את תיקון חוק האנג'לים כדי לעודד השקעות בסטארטאפים

ועדת הכספים אישרה את תיקון חוק האנג'לים כדי לעודד השקעות בסטארטאפים

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> ועדת הכספים אישרה את תיקון חוק האנג'לים כדי לעודד השקעות בסטארטאפים
ועדת הכספים אישרה את תיקון חוק האנג'לים כדי לעודד השקעות בסטארטאפים
מאת: מערכת Telecom News, 29.12.15, 15:20השקעה בסטארטאפ
 
התיקון החדש, ביוזמת שר הכלכלה ורוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר משה, כחלון יעודד השקעות של משקיעים חדשים באמצעות הגברת הוודאות לגבי הזכאות להטבות מס.
 
ועדת הכספים אישרה את הצעת רוה"מ ושר הכלכלה, בנימין נתניהו ושר האוצר, משה כחלון לתיקון חוק האנג'לים מתוך מטרה לעודד ההשקעות בסטארטאפים. מדובר בצעד משמעותי של הממשלה, שנועד להגדיל את היקף ההון הזמין להשקעה בחברות הזנק.
 
במטרה לשמר את היתרון היחסי של ישראל בתחום התעשיות עתירות הידע, החליטה הממשלה על מתן תמריצי מס, שיסייעו לחברות צעירות לפתח רעיונות חדשניים עד לכדי ביסוסן כחברות גדולות במשק. חברות צעירות רבות, שמצויות בשלב הראשוני של מחקר ופיתוח (seed), זקוקות למימון כדי להתפתח. הממשלה מכירה בצורך לעודד השקעות בחברות צעירות, כדי שהמשק הישראלי יוכל להמשיך ולקיים פעילות יזמית וחדשנית.
 
במסגרת החוק יקבלו משקיעים, שישקיעו בחברות צעירות חדשניות, שאושרו ע"י המדען הראשי, שהן עומדות בתנאי החוק, הטבת מס משמעותית, כאשר יוכלו להפחית מהכנסותיהם החייבות במס את הסכומים, שהושקעו בחברות הזנק צעירות.
 
במסגרת התיקון צפוי להתווסף מסלול חדש לקבלת ההטבות לצד הארכת תוקפו של המסלול הקיים כיום בחוק. המסלול החדש יגביר את האטרקטיביות של ההשקעות בחברות הזנק צעירות בקרב משקיעים ע"י יצירת וודאות למשקיע. כך, שיידע על זכאותו להטבות בעת ביצוע ההשקעה. כמו כן, חברות הזנק, שממוקמות בפריפריה, תחשבנה כחברת הזנק במשך 5 שנים במקום 4 שנים לחברות הממוקמות במרכז. ועדת הכספים אישרה את הוראת השעה ל-4 השנים הקרובות (סוף 2019) כאשר שר האוצר מוסמך להאריכה ב-4 שנים נוספות באישור ועדת הכספים.
 
אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה: "משמעות פעילות זאת עבורנו היא הרחבת סל הכלים, שמעניק המדען הראשי לחברות, שתיבחרנה. ככל שנרחיב את מגוון הכלים המוענק לחברות כך נבסס את האקוסיסטם של התמיכה בחדשנות העומד לרשות החברות הישראליות" .
 
אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר: "תיקון חוק האנג'לים הוא צעד אחד מני רבים, שאנו מקדמים כדי להגביר את הצמיחה במשק ולעודד את ההשקעות. סקטור ההייטק ועולם החדשנות הם היתרון היחסי של ישראל ואנו נמשיך לפעול לשימור היתרון היחסי לטובת הכלכלה הישראלית."
         
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share