Telecom News - אלישע ינאי נבחר שוב לנשיא איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה

אלישע ינאי נבחר שוב לנשיא איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה

דף הבית >> מינויים >> אלישע ינאי נבחר שוב לנשיא איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה
אלישע ינאי נבחר שוב לנשיא איגוד תעשיית האלקטרוניקה והתוכנה בהתאחדות התעשיינים
מאת: מערכת Telecom News, 29.12.15, 17:49אלישע ינאי

ינאי: "הנתונים האמיתיים של הצמיחה של המדינה, מגיעים לא מתשובה ולא מהגז ולא מאף אחד אחר – רק מההייטק".
 
האסיפה הכללית של איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בחרה אתמול את נשיא האיגוד, אלישע ינאי, (בתמונה), לכהן בקדנציה נוספת כנשיא איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בהתאחדות התעשיינים. זוהי הקדנציה החמישית של ינאי, לשעבר סגן נשיא בכיר במוטורולה העולמית ונשיא מוטורולה ישראל, כיום נשיא קבוצת ביפר תקשורת ומדור המייסדים של תעשיית ההייטק הישראלית.
 
על אף שחלק נכבד מתקופת כהונתו של ינאי פעל האיגוד מול ממשלת מעבר לאור פיזור הכנסת ה-19 והבחירות לכנסת ה-20, האיגוד רשם לעצמו כמה הישגים משמעותיים עבור תעשיית ההייטק הישראלית וביניהם:
  • שער הדולר אל מול השקל – האיגוד הוביל וקידם פעילות מתמשכת אל מול הממשלה, הכנסת ובנק ישראל, כדי לבלום ולמנוע את את המשך התיסוף בשער השקל.
  • אשר"א – האיגוד הוביל פעילות מול החשבת הכללית לשינוי כיוון במדיניות ביטוחי סיכוני סחר חוץ, כדי לסייע ליצוא של התעשייה הישראלית. התוצאה היא הגדלת היקף הערבויות העומדות לרשות אשר"א, העמדת ערבויות מדינה למבטחים פרטיים והשתתפותה בסיכונים שאלה לוקחים על עצמם.
  • המדען הראשי – האיגוד הוביל "מלחמה" על תקציבי המדען, והיה מעורב בעיצוב הרשות הלאומית למחקר, לפיתוח ולחדשנות טכנולוגית.
  • חוק הפיקוח על היצוא הביטחוני – האיגוד פעל מול משרד הביטחון והכנסת, כדי למנוע "גזרות" נוספות. האיגוד קורא להקמת ועדה ציבורית, שתבחן את מכלול החוק ודרכי היישום של הפיקוח על היצוא של טכנולוגיה דו שימושית בהתאם לרשימת ואסנאר.
  • ועדת המו"פ של הרשות לניירות ערך – האיגוד היה מעורבות בפעילות של הוועדה, שהוקמה ע"י הרשות לניירות ערך, כדי לסייע לחברות העוסקות במו"פ להיכנס לבורסה.
  • חוק האנג'לים – תיקון החוק הקיים כך שכוונת החקיקה המקוריות יישומו ויוסרו כל המכשולים ואי הבנות שהיו נחלת החקיקה עד היום. היום אושר התיקון לחוק בכנסת.
אלישע ינאי: "שלא נתבלבל. הנתונים האמיתיים של הצמיחה של המדינה מגיעים לא מתשובה ולא מהגז ולא מאף אחד אחר, אלא רק מההייטק. העלייה מרוסיה ומהפכת החינוך, שהובלנו בשנות ה-90, זה מה שדחף את ההייטק והפך אותו ל"קטר הצמיחה" של המשק. אולם, היום אנו צריכים את כל הכלים האפשריים. אגריגט התמיכה של האוצר צריך להיות כפול ממה שהוא היום. חייבים להזרים דלק לקטר הצמיחה כדי להביא את היקף הייצוא הטכנולוגי לצמיחה מתמדת של למעלה מ-10% בשנה לשנים הבאות".
 
אמיר לוי, הממונה על התקציבים באוצר: "אני מסכים עם ינאי באשר לעובדה, שהפוקוס הלאומי חייב להיות על תעשיית ההייטק. הסכמתי עם ינאי על כינון 'פורום צמיחה', בדומה לפורום, שפעל בשנות ה-90, שהוא פורום מקצועי, שיכלול נציגים מתעשיית ההייטק ואנשי אגף התקציבים כשבראשו הממונה ובפורום הזה יעלו רעיונות ופתרונות כדי להביא לצמיחה של 11% בייצוא בתוך כמה שנים".


פרחים וברכות
 צילום: ש. וייס



 
 
Bookmark and Share