Telecom News - ההודים מגלים את ישראל: סכסוך עבודה בחברת טק מהינדרה

ההודים מגלים את ישראל: סכסוך עבודה בחברת טק מהינדרה

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> ההודים מגלים את ישראל: סכסוך עבודה בחברת טק מהינדרה
ההודים מגלים את ישראל: סכסוך עבודה בחברת טק מהינדרה
מאת: חיים חביב, 29.12.15, 18:35סכסוך עבודה

ענקית התקשורת ההודית, שקיבלה לידיה את שירותי הדיגיטל של קומברס, נוקטת בצעדים חד-צדדיים המשליכים על תנאי העסקת העובדים באתר החברה בישראל.

עדכונים בתחתית הכתבה.


ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ראשון בחברת ההייטק טק-מהינדרה. הרקע לסכסוך: שינויים ארגוניים חד צדדיים בהם נקטה החברה, שגורמים לצמצום פעילות האתר בישראל, ומשליכים על כ-245 עובדים.

החברה ההודית טק מהינדרה מתמקדת בפעילות הפיתוח של קומברס לאחר שחתמה עימה על הסכם המעביר אליה את עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל של קומברס. הסכמי עבודה ראשוניים ביחס לעסקה נחתמו לפני כחצי שנה, והסדירו, בין היתר, את תנאי העסקתם של העובדים המועברים מקומברס. על השתלשלות המגעים וההסכמות דווח – כאן.

בחלוף חצי שנה מחתימת הסכם המעבר, דורשת ההסתדרות מהנהלת טק-מהינדרה לקיים משא ומתן עם נציגות העובדים לקראת חתימת הסכם קיבוצי קבוע.

במסגרת ההכרזה על הסכסוך הדגישה ההסתדרות, שהשינויים החד-צדדים, שבהם נוקטת החברה, תוך הסתרת מידע מנציגות העובדים, משליכים על תנאי העסקתם ועל ביטחונם התעסוקתי של העובדים. בנוסף, דורשת ההסתדרות לקיים דיוני שכר לקראת ינואר . זאת, בהתאם להצהרות קודמות של החברה בנושא. עילה נוספת לסכסוך קשורה לאי מימוש תקציב הרווחה האישי בחברה.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות: "אני קורא להנהלת החברה לעמוד בהצהרותיה ולשבת באופן מיידי לשולחן המשא ומתן עם נציגות העובדים. גיבוש הסכם קיבוצי מקיף ושלם בטק מהינדרה, מהווה תנאי חשוב להוכחת כוונותיה העתידיות של טק-מהינדרה בישראל".

מוועד עובדי טק מהינדרה נמסר: "מאז החתימה על ההסכם הראשוני, התנהלנו בצורה הוגנת וכנה מתוך חשיבה על הצלחתה של החברה בישראל. לצערנו, ההידברות לא הניבה פרי והנהלת טק-מהינדרה לא עמדה עד כה בדרישה הבסיסית להציג בפנינו את התוכנית העסקית, שתשקף את רצונה הכן להשקיע באתר בישראל. 

מצד אחד, העובדים נדרשים להעביר ידע חיוני ומהצד השני, הנהלת החברה לא מעוניינת לדבר על גורל העובדים. יודגש, שכל עובד, שעזב את החברה, לא התאפשר להחליפו בחדש והעבודה הועברה למיקור חוץ או להודו, צעד המטיל ספק כבד בנוגע להבטחותיה של החברה. אנו קוראים לחברה לשבת לשולחן המשא ומתן ולמנוע משבר אמיתי, שאותותיו כבר ניכרים בשטח".

עדכון 3.4.16: ההסתדרות, הנהלת חברת  טק מהינדרה ונציגות העובדים חתמו היום  על הסכם קיבוצי, שתוקפו עד סוף 2017, שנוגע לעובדים הנ"ל של מרכז הפיתוח של החברה ההודית בארץ. ההסכם כולל תוכנית פרישה מרצון של עובדים המעניקה להם פיצויים מוגדלים, תיקון עיוותי שכר ומנגנון שמירה על שכר העובדים במקרה של ניוד:

נקבעה תוכנית פרישה מרצון של עובדים ומנגנון הידברות עם ועד העובדים במקרה של פיטורי עובדים מטעמי התייעלות. נקבע, שיינתנו מענקי פרישה מוגדלים לפורשים, שגובהם ינוע בין 2 ל-7 משכורות נוספות לצד הקבוע בחוק.
 
נקבע,  שהחברה תקצה מדי חודש תקציב לתיקון עיוותי שכר, במטרה לשפר את שכר  העובדים המשתכרים ברמות נמוכות. כך, שישתווה למקובל בענף.
 
ההסכם קובע מנגנון שמירה על מעמדם ושכרם של עובדים,במקרה של ניוד בתוך החברה.

עדכון 8.9.16: 
ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה חדש בחברת ההיי-טק טק מהינדרה הנוגע ל-180 עודים. זאת מאחר שלמרות ההסכם, שהסדיר את מעבר העובדים, כעת מנסה טק מהינדרה להחזיר לחברת זורה כ-70 עובדים ולסגור את מחלקת התמיכה בישראל, וזאת באופן חד-צדדי וללא כל תיאום עם נציגות העובדים. עילה נוספת לסכסוך העבודה היא שינויים שבוצעו בהגדרות התפקיד של צוות הניהול הישראלי, תוך שנגרעו סמכויות.



 



 
 
Bookmark and Share