Telecom News - גזר דין מוות לטלוויזיה הקהילתית: משרד התקשורת לא מעביר כספי התמיכות

גזר דין מוות לטלוויזיה הקהילתית: משרד התקשורת לא מעביר כספי התמיכות

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> גזר דין מוות לטלוויזיה הקהילתית: משרד התקשורת לא מעביר כספי התמיכות
גזר דין מוות לטלוויזיה הקהילתית: משרד התקשורת לא מעביר כספי התמיכות
מאת: מערכת Telecom News, 30.12.15, 14:29טלוויזיה קהילתית

בימים בהם נסגרים מוספי עיתונים חווה ענף התקשורת משבר נוסף. הטלוויזיה הקהילתית בסכנה בשל "פלונטר חשבונאי": כספי התמיכה עבור 2015 טרם שולמו למרות שהגופים הנתמכים מחויבים לנצלם לפני תום השנה. האגודה הישראלית לתקשורת קוראת להעברה דחופה עד מחר של הכספים עבור הטלוויזיה הקהילתית, שפועלת ברחבי הארץ ובעיקר באזורי הפריפריה.

משרד התקשורת לא מעביר את כספי התמיכות לעמותות הטלויזיה הקהילתית במועד ועלול להביא לסגירתן. מחר תסתיים שנת הכספים 2015, ועימה נסגר חלון הזדמנויות לענף התקשורת הקהילתית בישראל. בימים בהם נסגרים מוספי עיתונים חווה ענף התקשורת משבר נוסף. למעלה מ-40 קבוצות מתנדבי הטלויזיה הקהילתית בישראל נמצאות בסכנת סגירה ממשית.

הטלוויזיה הקהילתית, שפועלת ברחבי הארץ ובעיקר באזורי הפריפריה, מסתמכת על תמיכה כספית ממשרד התקשורת. תמיכה זו הייתה אמורה לעבור אליהן כבר בתחילת שנת הכספים 2015. לאור העובדה, שלא היה תקציב מדינה לא ניתן היה לקבל את התמיכות במועדן. הקבוצות המשיכו לקיים פעילות על סמך התוכנית, שהוגשה ואושרה, אך ללא מימון.

הנהלת האגודה לתקשורת יחד עם גופי המדיה השונים דורשת ממשרד התקשורת ומשרד האוצר לעשות כל מאמץ כדי להעביר את הכספים עד מחר בחצות. כך, שהכספים יועברו עדיין בשנת הכספים 2015.

תקציב המדינה אושר רק בחודש האחרון. על כן נוצר עומס גבוה על הפקידים, שתפקידם לאשר את העברת כספי התמיכות. התוצאה הרת האסון היא - חשש כבד לדחיית תשלום התמיכות. כך, שהן תתבצענה בתחילת שנת 2016 במקום בשנת 2015, מה שיביא לעיוות בדוחות החשבונאיים של העמותות.

החלפת השנה יוצרת "פלונטר חשבונאי". התנאי לקבלת התמיכה, כך בחוק ובתקנות, הוא הוצאת הכספים באותה שנת כספים בה נתקבלה התמיכה. כך, גם אם העברת כספי התמיכות לקבוצות הטלוויזיה הקהילתית תתקיים כבר ביום שישי  1.12.16- הקבוצות תיאלצנה למצוא דרכים להתמודד עם ה"פלונטר החשבונאי" שנוצר.

זו לא הפעם הראשונה, ש"פלונטר" כזה מתרחש. לכן, האגודה הישראלית לתקשורת קוראת למשרד התקשורת למצוא את הכלים החוקיים לבצע את העברות הכספים מוקדם ככל הניתן במהלך שנת הכספים. כפי שעובדי משרדי הממשלה מקבלים את משכורתם חודש בחודשו - כך צריכה הממשלה לדאוג לקבוצות המתנדבים, שפועלות בצורה מאוגדת ורשמית ולסייע להן, גם במידה ותקציב המדינה מתעכב ומאושר רק בתום שנת הכספים. בכל מקרה, אסור שכספים יעוכבו בין שנת כספים אחת למשנתה.

בשנת 2013, האגודה לתקשורת קהילתית, הגוף המאגד את קבוצות הטלוויזיה הקהילתית בארץ, הייתה צריכה להגיע עד ללשכת ראש הממשלה כדי לקבל אישור מיוחד למציאת פתרון ל"פלונטר" דומה. התופעה הייתה זהה: כספי התמיכות עבור הפעילות בשנת 2013 לא שולמו במועד, ועוכבו עד לתום שנת הכספים שלאחר מכן (שלהי 2014).

גזר הדין לענף הטלוויזיה הקהילתית היה נחרץ: מספר משמעותי של קבוצות טלוויזיה קהילתית קרסו בעקבות העובדה, שבשנת 2013 הממשלה פשוט לא העבירה את כספי התמיכות. הקבוצות התחייבו כספית מול ספקי ציוד ושירותים עוד ב-2013, אך לא היה להן איך לפדות את התשלום. זאת, על אף שהקבוצות עצמן פעלו לפי החוק, הגישו את בקשות התמיכה במועדן ובאופן תקין.

נעשתה פניה לתגובת משרד התקשורת. לכשתגיע - נעדכן.

כך, משרד התקשורת אינו מתפקד - בשום תחום. אולי יש צורך להכניס את המשרד הזה ל"כינוס נכסים"?
 
לוגו משרד התקשורת



 
 
Bookmark and Share