Telecom News - קוגיטו קפיטל ופנינסולה תקמנה קרנות לעסקים קטנים בהיקף 1 מיליארד ₪

קוגיטו קפיטל ופנינסולה תקמנה קרנות לעסקים קטנים בהיקף 1 מיליארד ₪

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> קוגיטו קפיטל ופנינסולה תקמנה קרנות לעסקים קטנים בהיקף 1 מיליארד ₪
קרנות הון קוגיטו קפיטל ופנינסולה נבחרו להקים קרנות לעסקים קטנים בהיקף כ-1 מיליארד ₪
מאת: מערכת Telecom News, 31.12.15, 17:20

הקרנות, שנבחרו במסגרת המכרז להקמת קרנות הון צמיחה להשקעה בעסקים, שקיימו משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר, תסייענה לעסקים, שמחזורם השנתי אינו עולה על 100 מיליון ₪.

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה ואגף התקציבים באוצר, סיימו את השלב השני והאחרון במכרז להקמת קרנות הון צמיחה להשקעה בעסקים. הקרנות, שזכו במכרז, תספקנה פתרונות מימון לטווח ארוך ולהשקעה בעסקים ותגשרנה על הפער הקיים כיום בין צרכי העסקים לבין היצע ההון הקיים בשוק. 

במכרז, שמיועד לעסקים בעלי מחזור של עד 100 מיליון ₪, התמודדו 14 חברות בשלב הראשון. 2 החברות, קרנות צמיחה לעסקים שנבחרו,  קוגיטו ופנינסולה, תתחרנה ביניהן עם הקמת הקרנות בשבועות הקרובים, על העסקים הפוטנציאלים.

במסגרת תנאי הקרן, תשקיע הממשלה בכל אחת מהקרנות מעל 100 מיליון ₪, כאשר גודלה הסופי של הקרן צפוי לעמוד על בין 300-450 מיליון ש"ח. הקרן, כאמור, מיועדת לעסקים בינוניים בלבד, שמחזור השנתי שלהם גבוה מ- 10 מיליון ₪ ואינו גבוה מ- 100 מיליון ש"ח.

עפ"י נתוני הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, עסקים בינוניים בישראל מעסיקים כ-22% מהעובדים במגזר העסקי ותרומתם לתוצר הכולל של המגזר העסקי עומדת על כ-16%. עוד עולה מנתוני הסוכנות, שהמחזור הכולל של העסקים הבינוניים בישראל עומד על כ-15% מהמחזור הכולל במגזר העסקי.

מנגד, נמצא, שרוב האשראי, שניתן לעסקים בינונים בישראל, הוא בנקאי (מעל 80%), שרובו משמש למימון צרכי הון חוזר ולרכישת רכוש קבוע. גופים פיננסיים אחרים ממעטים להשקיע בעסקים בינוניים. זאת, למרות שהצורך המרכזי של עסקים אלה הוא בהון צמיחה (Growth Capital). לאור תוצאות הבדיקה נמצא, שיש צורך בנקיטת צעדים לעידוד הקמתן של קרנות הון צמיחה לעסקים בינוניים.

ממחקר, שביצעה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים עולה, שמתוך מגוון הפתרונות הקיימים במדינות ה-OECD, הפתרון היעיל ביותר הוא תמיכה ממשלתית בהקמת קרנות המתמחות בהשקעות בהון עצמי, כאשר המדינה לוקחת על עצמה חלק מהסיכון ובמקביל מאפשרת למשקיעים ליהנות מתשואה עודפת.

בהתאם למנגנון שאומץ, הממשלה, באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ובשיתוף אגף התקציבים במשרד האוצר, תתחייב להשקיע עד 25% מסכום התחייבות ההשקעה הכולל, תשתתף בהפסדי הקרן מעל חלקה היחסי מכלל הנכסים ותעניק עדיפות וקדימות בעת חלוקת הרווחים לשותפים המוסדיים והפרטיים של הקרן.

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה: "העסקים הקטנים והבינויים מהווים את מנוע הצמיחה של המשק, אבל בדרך לשם הם מתמודדים עם קשיים רבים, בראשם היכולת לגייס הון והסיכון האישי. הקרן מיועדת לתת מענה לסוגיות אלו, להקטין את הסיכון של המשקיעים ולהזרים כספי הון, שיאפשרו פיתוח וצמיחת העסק,  הגדלת כושר היצור, חשיפה לשווקים חדשים, מיתוג מוצרים ואפשרות אמיתית לתחרות בארץ ובשווקים מחוצה לה".

שירה גרינברג, סגנית הממונה על התקציבים באוצר: "הקמת הקרנות היא צעד אחד מני רבים, ששר האוצר והממשלה מקדמים במטרה להאיץ את המשק ולהגביר את היקף ההשקעות. הקמת הקרנות תגדיל את אפשרויות המימון ארוך הטווח של חברות קטנות ובינוניות לטובת הרחבת פעילותן, פיתוח מוצרים נוספים והשקעות נוספות".
 
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share