Telecom News - מיקרוסופט תספק שירותי אינטרנט 4G בכל העולם על בסיס חלונות 10

מיקרוסופט תספק שירותי אינטרנט 4G בכל העולם על בסיס חלונות 10

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> מיקרוסופט תספק שירותי אינטרנט 4G בכל העולם על בסיס חלונות 10
בניגוד לאפל, שניסתה (וכשלה) להיכנס לתחום שירותי הסלולר עם סים וירטואלי משלה, מיקרוסופט יצרה שותפות עם חברת MVNE (ספק תשתיות שירותי סלולר וירטואלי ל-MVNO) בשם Transatel, שהמטה שלה שוכן בצרפת, כדי להשתמש בטכנולוגיה ובשירות העולמי שלה.
מאת: אבי וייס, 4.1.16, 19:40סים בינלאומי

חברת תוכנה נוספת מנסה לשמוט את הקרקע מבסיס הקיום של חברות הסלולר המסורתיות. ב-2014 אפל ניסתה להיכנס לשוק הסלולר באמצעות Apple SIM (כאן), סים בינלאומי וירטואלי, שהיה אז חלק מהשקת ליין האייפדים החדש שלה: ה-iPad Air 2 וה-iPad Mini 3 ומערכת ההפעלה החדשה iOS 8.1. בהתחלה, היו לאפל הסכמים עם כמה מפעילי סלולר, בעיקר בארה"ב, ובבריטניה והעתיד של השירות הזה נראה מבטיח.

המטרה של אפל הייתה די פשוטה: לאפשר למשתמש במכשיר הנייד שלו להסתובב ברחבי העולם עם סים אחד בלי צורך להחליף את הסים בכל מדינה או לשלם מחירי נדידה. בכל ארץ, המשתמש בוחר לו את ספק הסלולר המקומי הזול והטוב ביותר (בעיניו) ובוחר את חבילת הסלולר המקומית המתאימה לו, וגולש בשקיפות מוחלטת בלי תלות באיזה ארץ הוא נמצא. התשלום נעשה דרך Apple Pay ומבטיח את "השקט הנפשי", שאפל עומדת מאחורי ההסדר הזה ולא איזו חברת סטארטאפ לא מוכרת. יש אנליסטים ומומחים, 
למשל כאן, שראו במהלך הזה "רכבת המגיחה מהמנהרה ועומדת לדרוס את חברות הסלולר". זו בדיוק הסיבה, שכל מפעילי הסלולר, שהסכימו בתחילת הדרך ללכת עם אפל, נסוגו ממנה והרעיון הזה מת די מהר.

כעת, מיקרוסופט נכנסת למשבצת הזו בצורה הרבה יותר מתוחכמת, תוך יישום הלקחים, שנלמדו מהניסיון של אפל. מיקרוסופט חתמה הסכם עם חברת ה-MVNE (חברת המספקת שירותי תשתית סלולריים לחברות MVNO הרוצות לבצע הכל ב"מיקור חוץ"), חברה בשם Transatel מצרפת.

זו חברה עם נוכחות חזקה באירופה ובמדינות נוספות בעולם, שיש לה שירות SIM Data עולמי בגישת ה-Pre-Paid במחירים מאוד זולים, שירות בשם Transatel DataSIM, שמכסה כרגע 28 מדינות בעולם (כולל ישראל) ב-3G ו-4G ועד סוף רבעון ראשון 2016 תכסה כ-50 מדינות בעולם, בלי כל צורך להחליף את ה-SIM.

השיטה של מיקרוסופט: הטכנולוגיה של Transatel, ששמה SIM 901, תוטמע בחלונות 10 בכל המכשירים, שיש בהם חלונות 10 (במיוחד הכוונה למחשבים ניידים, טאבלטים, פאבלטים וסמארטפונים). המשתמש זקוק למודם סלולרי (אם לא קיים מראש במכשיר הנייד שברשותו). הכוונה שבעתיד הקרוב, כל המכשירים הניידים מבוססי חלונות 10 ייצאו ממפעל היצרן עם המודול SIM 901 כבר מוטמע במכשיר, ללא צורך במודם סלולרי נוסף, או SIM חיצוני. כך, המשתמש יקבל 
Out-of-the-box connectivity. המשתמש ירכוש את חבילת הגלישה העולמית המתאימה לו (מתחילה ב-20 דולרים), ויגלוש בכל המדינות הנמצאות בתחום הכיסוי ובכל מדינה ישלם את המחיר המקומי הזול ביותר עבור גלישה סלולרית.

התשלום מתבצע באמצעות כרטיס אשראי אותו סולקת מיקרוסופט (די בדומה לשיטה של הסליקה באפל). אין התחייבות למינימום צריכה או לתקופת שימוש מינימלית או מכסימלית. הלקוח משלם רק לפי הצורך הממשי שלו בגישת ה-Pre-Paid. עסקים שרוכשים או מממנים את המכשירים הניידים לעובדיהם ומנהליהם, יוכלו לרכוש "חבילות עסקיות" של גלישה סלולרית עולמית ולחלק זאת לעובדים לפי הצורך. 

הייתרון: השילוב המלא בחלונות 10. כך, ששירותי הסלולר הופכים להיות חלק בלתי נפרד ממערכת ההפעלה חלונות ויכולותיה (כולל השימוש בסקייפ), עם קלות הפעלה ושקיפות בחיבור לאינטרנט, בלי צורך להחליף SIM במעבר בין המדינות. השירות הזה משלים כמובן את חיבורי ה-WiFi, שלא זמינים בכל מקום, לעומת הכיסוי הסלולרי. 

השיטה הטכנולוגית מאחורי היישום הזה מכונה בשם Multi-Local Connectivity. יש לא מעט חברות הזנק וחברות קטנות בתחום הזה. אולם, כניסת חברת ענק דוגמת מיקרוסופט לתחום, יוצרת מצב חדש בשוק הנדידה העולמי. כמות משתמשי חלונות 10 נמצאת בעלייה (מעל ל-200 מיליון משתמשים) ומיקרוסופט מעוניינת למנף את הלקוחות הללו כך שיהיו גם לקוחות סלולר - דרכה
האם מיקרוסופט תביא לסוף העידן של החלפת סימים במעבר בין מדינות?



 
 
Bookmark and Share