Telecom News - MulteFire: יוזמה לשיפור 4G LTE וביצועי אלחוט בטווח תדרים ללא רישוי

MulteFire: יוזמה לשיפור 4G LTE וביצועי אלחוט בטווח תדרים ללא רישוי

דף הבית >> תקנים חדשים >> MulteFire: יוזמה לשיפור 4G LTE וביצועי אלחוט בטווח תדרים ללא רישוי
MulteFire: יוזמה לשיפור טכנולוגיית LTE וביצועים אלחוטיים בטווח התדרים ללא רישוי (טכנולוגיית LTE-U)
מאת: מערכת Telecom News, 5.1.16, 12:21MULTEFIRE
 
יצאה לדרך יוזמה של נוקיה וקוואלקום, אליה הצטרפו אריקסון ואינטל, לשיפור ביצועי LTE 4G וביצועים אלחוטיים בטווח תדרים ללא רישוי (LTE-U). היא תספק חוויית פס רחב משופרת ותשמר דו קיום עם טכנולוגיות אחרות הפועלות בספקטרום ללא רישוי כולל WiFi.
 
MulteFire היא התאחדות בינלאומית, שמטרתה לטפח סביבה עולמית, שתתמוך באינטרסים המשותפים של החברות המשתתפות, המפתחים והמשתמשים בבואם ליישם את טכנולוגיית LTE  וטכנולוגיות סלולר אלחוטיות של הדור הבא בתצורות המתבססות רק על טווח התדרים ללא רישוי.
 
זו יוזמה חדשה של נוקיה וקוואלקום, אליה הצטרפו אריקסון ואינטל, שיוצאת לדרך ותעסוק בשיפור הביצועים האלחוטיים בטווח התדרים ללא רישוי. מארגניה מזמינים את התעשיה לקחת חלק ביוזמה על בסיס התנדבותי. זו התארגנות עצמאית שמטרתה לפתח ולקדם את MulteFire: טכנולוגיית LTE לתאים סלולריים קטנים הפועלים אך ורק בספקטרום ללא רישוי, כמו תדר 5 גיגהרץ הבינלאומי.
 
MulteFire מנצלת את קישור הרדיו העוצמתי, קלות הניהול ומאפייני הארגון העצמי של תקן LTE, שמפתח ה-3GPP, כדי לספק ביצועים משופרים לרשתות מקומיות (LAN).
 
כיוון שהיא מסתמכת אך ורק על ספקטרום ללא רישוי, MulteFire מביאה את הטכנולוגיות המבוססות על LTE גם אל ספקי שירות חדשים וקיימים, לרבות ספקי אינטרנט, חברות כבלים, מפעילים סלולריים, ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים ובעלי עסקים. MulteFire מציעה פתרון אטרקטיבי לספקים סלולריים, במיוחד במקרים בהם הספקטרום המורשה אינו זמין או כאשר יש צורך במערכת מרובת מפעילים.
 
MulteFire אישרה, שהחלה את פעילותה עם פרסום קול קורא להשתתפות כדי:
  •  לקדם את טכנולוגיית MulteFire, מקרי מבחן והזדמנויות עסקיות,
  • להנהיג את תהליך פיתוח המפרט הטכני של MulteFire בעולם,
  • לייסד תוכנית הסמכת מוצרי MulteFire ברמה עולמית,
  • להוביל את ההתפתחות העתידית של טכנולוגיית MulteFire, תוך הקפדה על דו קיום עם Wi-Fi וטכנולוגיות אחרות הפועלות בספקטרום ללא רישוי.
 
MulteFire תוכננה לעמוד בתקני הרגולציה הבינלאומיים של טווח התדרים ללא רישוי, לרבות תכונות Listen-Before-Talk הנדרשות באיזורים כמו אירופה ויפן.
 
הזווית הישראלית:
במרכז המו"פ של קוואלקום בהוד השרון, פועלת הקבוצה המובילה את פיתוח משפחת המודמים בטכנולוגיית Small Cell תוך שהיא מתמקדת ב-4G LTE והדורות החדשים בתחום התדרים ללא רישוי, כגון אלה ביוזמת .Multefire לקוואלקום יש כבר מעבדים שתומכים ב-LTE-U כפי שחשפנו כאן
 
סטיבן ליטיינס, סגן נשיא, אסטרטגיה וניתוח פורטפוליו, פס רחב נייד, נוקיה ויו״ר מועצת המנהלים של MulteFire: ״בהביאה את היתרונות של טכנולוגיות מבוססות LTE לספקטרום ללא רישוי, MulteFire תסייע לספק כיסוי, קיבולת וניידות משופרים. הטכנולוגיה מסוגלת לשפר גם את איכות החוויה (QoE) ואת רמת האבטחה של רשתות פרטיות. הטכנולוגיה הזו נועדה לספק ערך גם לרשתות ניידות קיימות וללקוחות פרטיים, כמו בעלי בניינים. MulteFire יכולה לשמש על תקן ׳מארח נייטרלי׳, שביכולתו לשרת משתמשים של מפעילים מרובים, במיוחד במקומות, שאליהם קשה להגיע, כמו מבנים ומשרדים״.
 
אד טידמן, סגן נשיא בכיר, הנדסה, קוואלקום טכנולוגיות בע״מ וחבר במועצת המנהלים של :MulteFire ״MulteFire תאפשר לצרכנים וספקי רשת ליהנות משילוב בין ביצועים דמויי 4G-LTE לבין פשטות הפריסה של Wi-Fi ברשתות מקומיות. הודות לתכונות הניידות ואפשרויות האינטגרציה של MulteFire עם רשתות אזוריות, המשתמשים ירוויחו מחוויית חיבור משופרת בעודם נעים בין חללים דוגמת מרכזי קניות ומשרדים״.

יצויין, שבארה"ב כל חברות הסלולר נמצאות כבר בדרכן ליישם LTE-U כפי שחשפנו כאן. בישראל, אין כל סיכוי לראות את הטכנולוגיה הזו בשנים הקרובות, בגלל משרד התקשורת ואנו רק מידרדרים בתחום הסלולר, כמפורט כאן וגם לא ננקטים כל צעדים לשיפור המצב - כאן. טכנולוגיית LTE-U היא שלב בדרך ליישום 5G, שכבר החל בניסויים ביפן, כפי שחשפנו - כאן
 
בתרשים: שיטת הפעולה של LTE-U:
LTE-U



 
 
Bookmark and Share