Telecom News - מחקר: הרגלי השימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות מסכנים את המשתמשים

מחקר: הרגלי השימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות מסכנים את המשתמשים

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מחקר: הרגלי השימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות מסכנים את המשתמשים

מחקר: הרגלי השימוש בפייסבוק וברשתות חברתיות מסכנים את המשתמשים

מאת: מערכת Telecom News , 5.1.16, 18:25רשתות חברץחיוחת

שליש מהמשתמשים יאשרו ויקבלו לרשימת החברים גם אנשים, שהם לא מכירים, או אנשים, שאין להם עימם חברים משותפים, על אף שהדבר יכול לחשוף אותם לעברייני סייבר.
 
מחקר, שביצעה מעבדת קספרסקי גילה, שכמעט שליש (30%) ממשתמשי הרשתות החברתיות משתפים פוסטים, מיקומים ומידע אישי נוסף עם כל מי שנמצא ברשתו לא רק עם חבריהם. הדבר משאיר דלת פתוחה למתקפות של עברייני סייבר, מאחר שהמשתמשים אינם מודעים לחשיפה הציבורית, שהמידע שלהם מקבל בערוצים אלה.

על אף שכמעט 3/4 ממשתמשי האינטרנט (78%)  מחזיקים בחשבון במדיה חברתית, התשובות  לשאלון חושפות חוסר מודעות בקרב משתמשי המדיה החברתית. 1 מ-10 (9%) השיבו, שלא ידעו, שאנשים מחוץ למעגל החברים שלהם יכול לצפות בדפים או בפוסטים שהעלו, מה שמקל על הגעת המידע לידיים הלא נכונות ויכול אף לשמש בידי עבריינים לצורך גניבת זהות או הונאה פיננסית.

הסקר העלה, שמשתמשים מציבים את עצמם בסכנה גם כאשר הם מוסיפים חברים לרשימת החברים שלהם, מאחר ש-12% הודו, שהם מוסיפים כל אדם לרשימת החברים שלהם, בין אם הם מכירים אותו או לא.

שליש (31%) מהמשתמשים יאשרו ויקבלו לרשימת החברים גם אנשים, שהם לא מכירים, או אנשים, שאין להם עימם חברים משותפים, על אף שהדבר יכול לחשוף אותם לעברייני סייבר.

בכל הנוגע למתן אמון ב"חברים" שלהם, רבע (26%) מהנשאלים ילחצו על קישור, שנשלח עליהם ע"י חבר ללא היסוס, מבלי לשקול את האפשרות, שחשבון השולח נפרץ או שהחבר שלח תוכנה פוגענית שלא במתכוון.

כדי להבטיח כי השיתוף ברשתות החברתיות אינו חושף אתכם לסכנות, מומלץ למשתמשי האינטרנט להיות זהירים לגבי מי שהם מצרפים לרשימות חבריהם. אם יש לכם ספק, אל תקבלו כל בקשה לחברות ואל תלחצו על קישור, שנשלח אליכם. חיוני גם שהגדרות הפרטיות בתוך חשבונות הרשת החברתית תקבענה לרמה הגבוהה ביותר, כדי להבטיח כי אתם משתפים עדכונים רק עם החברים האמיתיים שלכם.

לצד נקיטת משנה זהירות, תוכנות אבטחה מאפשרות לכם להגן על החיים הדיגיטליים שלכם מפני איומי אינטרנט ולשמור על הפרטיות שלכם.

נעם פרומוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל: "משתמשי הרשתות החברתיות משחקים במשחק מסוכן בשל חוסר ההתמצאות שלהם בכל הקשור לאיומי סייבר ומפני שהם מעניקים, הלכה למעשה, גישה לאנשים זרים אל המידע האישי והפרטי שלהם. כאשר משתמשים במדיה החברתית מציגים לעיני כל מידע רב, החל מימי הולדת ועד לכתובות ותוכניות לחופשה, לא נדרש מעברייני סייבר לחפור יותר מידי כדי לאתר ולנצל מידע יקר ערך או כדי לגנוב את הזהות שלהם כדי לייצר רווחים. הדברים הופכים אפילו לפשוטים יותר אם בצעד לא חכם הפכתם את אותם עבריינים לחברים שלכם".

רשתות חברתיות
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share