Telecom News - מובילאיי תציע מערכות מיפוי מנתונים ממצלמות רכב כתשתית לרכב אוטונומי

מובילאיי תציע מערכות מיפוי מנתונים ממצלמות רכב כתשתית לרכב אוטונומי

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מובילאיי תציע מערכות מיפוי מנתונים ממצלמות רכב כתשתית לרכב אוטונומי
מובילאיי תציע מערכות מיפוי מנתונים ממצלמות רכב כתשתית לכלי רכב אוטונומיים
מאת: מערכת Telecom News, 6.1.16, 19:32רכב

טכנולוגיה חדשה תאפשר לספק בזמן אמת מידע אודות הדרך כדי לשפר את חוויית הנהיגה האוטונומית. פולקסוואגן  וג'נרל מוטורס תהיינה השותפות האסטרטגיות הראשונות בבחינת הטכנולוגיה החדשה.

חברת מובילאיי, שפיתחה טכנולוגיות לניתוח מפורט של שדה הראיה של הנהג, כדי להתריע מפני התנגשויות אפשריות עם כלי רכב אחרים, פגיעה בהולכי רגל וברוכבי אופניים ואופנוע, בעלי חיים, חפצים ומכשולים אחרים, ושמערכותיה משולבות כבר או עתידות להיות משולבות, במכוניות מתוצרת 25 יצרנים בינלאומיים, לרבות פולקסוואגן, BMW, פורד, ג'נרלמוטורס, ניסן, וולוו, אאודי ויונדאי וזמינות גם להרכבה בכלי רכב קיימים, מציגה טכנולוגיה חדשה למיפוי- "ניהול חוויית הדרך" (Road Experience Managemet – REM).

המערכת החדשה עושה שימוש במידע בזמן אמת המתקבל באמצעות מיקור המונים (Crowd Sourcing), כדי לבנות נתונים מדויקים אודות נתיבים ומסלולים, תוך הצגת שכבת מידע רבת-ערך, שתומכת במערכות נהיגה אוטונומית.

הטכנולוגיה החדשה מבוססת על תוכנה, שפועלת על גבי פלטפורמת העיבוד EyeQ של מובילאיי, שגוזרת נתוני דרכים וכבישים תוך צריכה נמוכה במיוחד של רוחב פס, שעומדת על כ-10kb לק"מ נהיגה. מערכת התוכנה, שפועלת בענן, משלבת את מקטעי הנתונים, שמתקבלים ממכוניות שונות, כדי לבנות ולהציג מפה כוללת.

מובילאיי משתפת פעולה עם ג'נרל מוטורס כדי לשלב את טכנולוגיית   REMבתוכניות ההשקה הקיימות, ובלוחות זמנים מואצים. אתמול חתמה מובילאיי על מזכר הבנות עם פולקסוואגן והכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי המיועד לבחינה ושילוב של מערכת REM בדגמים המיוצרים ע"י פולקסוואגן.

במובילאיי מאמינים, שעם הזמן ייהנו יצרני OEM נוספים מטכנולוגיית REM – ככל הנראה באמצעות שילובה בשירותי מפות גלובליים, שיהיו זמינים בעתיד וייבנו בשיתוף פעולה עם 3 שותפי ה-OEM (ר"ת: Original Equipment Manufacturer) הראשונים.

פרופ' אמנון שעשוע, יו"ר וסמנכ"ל הטכנולוגיות של מובילאיי: "מינפנו את טכנולוגיית הבינה המלאכותית המתקדמת, בה משתמשים ליצירת מודלים סביבתיים ממידע המגיע ממצלמה, כדי לייצר מפות, שמבוססות על מערכות קואורדינטות מבוססות מקום, תוך כדי שימוש ברוחב פס נמוך מאד. רוחב הפס הנמוך של המודל והעובדה, שנדרשת לו מצלמה בלבד, שמתוקנת ברוב דגמי הרכבים החדשים כחלק ממגמה הולכת וגוברת למערכות סיוע לנהגים, מאפשרת את יצירתה ועדכונה של המפה באמצעות מנגנון המבוסס על מיקור המונים".

מצגת שפרופ' אמנון שעשוע הציג אודות הטכנולוגיה החדשה - כאן (מצגת כבדה של 86 מגה).
לוגו מובילאיי



 
 
Bookmark and Share