Telecom News - ספקי האינטרנט נעלמים מפורטל Unlimited. האם הסוף קרב?

ספקי האינטרנט נעלמים מפורטל Unlimited. האם הסוף קרב?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> ספקי האינטרנט נעלמים מפורטל Unlimited. האם הסוף קרב?
תכנית העבודה של משרד התקשורת ל-2016, שבמרכזה פריסת הסיבים של בזק לבתים, תהיה "שירת הברבור" של Unlimited. רוב הספקים, שחתמו הסכם עם Unlimited על כניסה לפורטל הספקים, או שלא מימשו ההסכם או שברחו מהפורטל הזה. 
מאת: אבי וייס, 6.1.16, 22:00שלמה פילבר

ניתוח: בימים האחרונים החלו ראשי חח"י (חברת החשמל לישראל) במגעים לנסות למצוא שותפים נוספים למיזם הניצב בפני פרשת דרכים. השותפים הטבעיים הבאים בחשבון הם: סלקום ופרטנר, חברות הנמצאות בבעיה כפולה:
1) הן לא מסכימות לשיטת העבודה של IBC - Unlimited בפורטל הספקים.
2) הן רוצות לסלק את חלק או את כל השותפים הקיימים במיזם.
יש אין סוף בעיות רגולטוריות בעניין הזה, כי צריך לשנות החלטות ממשלה, החלטות משרד התקשורת (כולל 2 רישיונות שיש לחברה), החלטות הממונה על ההגבלים העסקיים, לרבות החלטות של ועדת המכרזים, שהוקמה לנושא, כשכולם אישרו את ההרכב הנוכחי של השותפים - הבעלים ב-Unlimited.

אולם, יש בעיה הרבה יותר חמורה מיצירת הרכב כזה או אחר חדש של שותפים ובעלים ב-Unlimited ביחד עם חח"י, שהיא בעלת התשתיות של הסיבים ברחבי הארץ. הבעיה היא: שמנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה), בגיבוי שר התקשורת, שהוא גם ראש הממשלה, החליט, בלי כל שימוע או תהליך מסודר של קבלת החלטות, שמי שיפרוס סיבים בשנה הקרובה והלאה לתושבי ישראל זו בזק ובתמורה בזק תקבל הסרה של ההפרדה המבנית מעליה.

כלומר: Unlimited יכולה כבר כעת "להחזיר מפתחות".

הכרעת משרד התקשורת לטובת בזק סתמה את הגולל על המיזם וגם צירוף סלקום או פרטנר למיזם לא יוכל להחיות אותו. כך, עפו באוויר איזה 150 מיליון ש"ח, שנלקחו היישר מהכיס של כולנו ועוד השקעות בסדר גודל דומה של השותפים למיזם. פשוט אבדן דרך מוחלט ובזבוז כספי ציבור בצורה מחפירה וחסרת תכנון.

למה הכסף שלנו עף באוויר? כי שר האוצר (משה כחלון), שהוביל את יצירת מיזם Unlimited בזמן היותו שר התקשורת, לא קרא את האזהרה שלנו כאן, בעניין העברת הכסף הזה מהאוצר ל-Unlimited. הוא גם לא קרא את הניתוח של ערן יעקובי, שהחברה עתידה להיסגר כבר ב-2016, לפי ההתנהלות הנוכחית של הממשלה ושל החברה עצמה. התכניות של Unlimited ל-2016 הן במקרה הטוב - מהתלה עצובה.

אולם, יש חברות, שלא היו צריכות לקרוא אותנו ואת הניתוחים, שפרסמנו. הן כבר יודעות וממזמן, שאין שום ROI בחבירה ל-Unlimited. גם כך, משרד התקשורת הפך את המושג ספק אינטרנט - ISP לבדיחה לא מוצלחת, כפי שחשפנו כאן. לכן, הן או שנמנעו מלממש את ההסכמים, שהן חתמו עם Unlimited, או שפשוט הן הסתלקו בשקט מפורטל הספקים של Unlimited. בפורטל Unlimited בתחום שירותי האינטרנט נמצאות כרגע רק 4 חברות קטנות עד זעירות, שנשארו בו: RL Internet Networks, פאסט, אקספון-018 והלו-015. זהו.

מי לא נכנס או ברח מפורטל הספקים של Unlimited לשירותי האינטרנט על הסיבים שלה:
א. טריפל סי. נעלמה אמש מהפורטל של ספקי אינטרנט ב-Unlimited. היא היתה הראשונה לחתום הסכם עם Unlimited - כאן
ב. 019-טלזר.
ג. גולן טלקום - כאן. בינתיים נרכשה ע"י סלקום וממתינה לאישור הרכישה. 
ד. יופון - כאן (בינתיים נרכשה ע"י פלאפון).
ה. בינת ובינת עסקים: לא נמצאות בפורטל הספקים אבל כן משתפות פעולה עם Unlimited במגזר העסקי, בגלל שבעלי בינת שותפים בבעלות על המיזם. 
ו. GNS ו-iComm - כאן, לא נמצאות בפורטל. תכננו לספק שירותים במגזר העסקי. 

ההכרזה של נטפליקס מהיום על כניסה ל-OTT בישראל (מה שחשפנו ממש מזמן - כאן), וההחלטה של שלמה פילבר להפוך את הוט לספק OTT על רשת בזק (במסגרת התכנית ל-2016, לפיו משרד התקשורת יוותר להוט על "פריסה אוניברסלית" בתמורה לכך, שהוט תהפוך לספק OTT על רשת בזק. מהלך ממש גאוני), 2 ההכרזות הללו תובלנה לידי כך ש:
1) סלקום כבר יכולה לסגור את סלקוםtv שלה,
2) פרטר יכולה כבר כעת לסגור את החלום שלה להיכנס לתחום ה-OTT.  

כמובן, שהחלום של Unlimited להיות ספק IPTV\OTT נגוז כבר קודם לכן, למי שלא קלט את המצב החדש, ששוק התקשורת הישראלי מצוי בו כעת. שלמה פילבר הפך להיות "סוכן מכירות של בזק". כל השאר - יכולים "להחזיר מפתחות". "עם ישראל חי". 

עדכון 7.1.16, 12:00: לאור פגישת בעלי אנלימיטד היום בת"א, מתגבר הרושם שההתפרקות של המיזם הזה לא תקרה במהלך 2016, אלא אולי כבר תוך שבוע עד שבועיים, לכל המאוחר תוך חודש, אלא אם יקרה נס בלתי צפוי
 
בתמונה: מנכ"ל Unlimited דני לאובר, ממש רגע לפני שנקרא "להחזיר מפתחות".



 
 
Bookmark and Share