Telecom News - ניצחון קטן בדרך לחקר האמת: החשודים הבכירים לא יחקרו את עצמם

ניצחון קטן בדרך לחקר האמת: החשודים הבכירים לא יחקרו את עצמם

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> ניצחון קטן בדרך לחקר האמת: החשודים הבכירים לא יחקרו את עצמם
הפרקליטות החליטה לחזור בה ולשנות את החלטתה הקודמת לפיה ראשי משרד התקשורת יחקרו את עצמם בחשדות (לכאורה) לאפליה באכיפה, שקרים, זיופים ותחמונים - במערכת הטלת הקנסות על בזק והוט. מה שמוכיח שהפרסומים ו"אור השמש" הם המחטאים הטובים ביותר במערכת הצדק הציבורית. ובנוסף, למה בזק והוט שותקות ומשלמות את הקנסות? תשובה מדהימה.
מאת: אבי וייס, 8.1.16, 12:00עו"ד דנה נויפלד

שופט בית המשפט העליון בארה"ב - לואיס דמביץ ברנדייס, כתב ב-1913 את המשפט, שמצוטט מאז בפסקי דין רבים בעולם (כולל בישראל): "אור השמש הוא חומר החיטוי הטוב ביותר".

המשפט הזה מתאים לפרשייה המדהימה, שחשפנו תחת הכותרת: "קליקת הפרקליטים במשרד התקשורת מכה שוב: חשודים בפלילים יחקרו את עצמם". 

תמצית הפרשה: לאחר שהעברתי חומרים לחשדות (לכאורה) בתחום האפליה באכיפה, שקרים, זיופים ותחמונים - במערכת הטלת הקנסות על בזק והוט של משרד התקשורת, החליט היועץ המשפטי לממשלה (עו"ד יהודה ויינשטיין), להעביר את הנושא לטיפולו של עו"ד אבי ליכט, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (כלכלי-פיסיקלי), שהעביר את הנושא כולו היישר לעוזרת שלו לשעבר ולבת טיפוחיו - עו"ד דנה נויפלד, (בתמונה), היועצת המשפטית של משרד התקשורת, כדי שהיא וכל החשודים האחרים יחקרו את עצמם ויחליטו מה לעשות עם עצמם, בחשדות הנוגעים לעצמם.

המהלך הזה היה הזריז ביותר שנתקלתי בו אי פעם במערכת אכיפת החוק במדינת ישראל: תוך פחות משבוע מפנייתי, העניין החמור הזה "טואטא מתחת לשטיח", כדי להגן על "החשודים". במאמר שלי, צרפתי את המסמכים המקוריים, שקיבלתי מהיועץ המשפטי לממשלה ומהפרקליטות, מסמכים, שחשפו את המנגנון הזה של "קליקת הפרקליטים", שמבצע מהלכים, שלא ייאמנו, כדי "לשמור על התחת, האחד על השני".

החשיפה שלי וההדים שהיא עוררה, הובילו את הפרקליטות לשנות את דעתה ולהוציא אלי מכתב חדש המצוי כאן להורדה, למתעניינים. אני שמח, שהפרקליטות בעצמה חזרה בה מהמהלך הבלתי הגיוני והבלתי חוקי של עצמה, של העברת החשדות היישר לחשודים, כדי שיחקרו את עצמם ויחליטו בעצמם מה לעשות עם החשדות הללו לגביהם.

ההחלטה החדשה של הפרקליטות, לעקוב אחרי הטיפול בתלונתי, שייעשה במחלקת החקירות והמשמעת של נציבות שירות המדינה, היא מעשה נבון ונכון מצד הפרקליטות, שתיקנה את עצמה די מהר, וניצחון קטן (קטן בלבד), בדרך לחשיפת האמת

אולם, שלא יהיה לאיש מהקוראים ספק, ואדגים זאת בהמשך הכתבה: עדיין קיימת האפשרות "למריחת החקירה" וסביר להניח שזה מה שיקרה, בנציבות שירות המדינה. השרשרת של "קליקת הפרקליטים" שולטת (עדיין) גם שם. 

בפרשה הנידונה כאן, הצגתי כבר לקוראים כמעט את כל הראיות שאספתי. למעשה, הכל מתועד עם מסמכים של משרד התקשורת עצמו, מסמכים, שהחלו להתגלות, לאחר שאילצתי את צמרת משרד התקשורת לחשוף לציבור את הפרוטוקולים של "ועדת הקנסות".

בסדרת כתבות ארוכה, שמנתה 17 מאמרים, סיכמתי בסוף מאמר האחרון בסדרה את כל הפרשה (כאן). לאחר פרסום המאמר האחרון הזה, פורסמו ב-4.1.16 עוד 2 מסמכים רשמיים של משרד התקשורת (שנותחו כאן), מסמכים, שמחזקים "שחור על גבי לבן" את החשדות לכאורה, שכבר הצגתי, כנגד צמרת משרד התקשורת.  


למה בזק והוט שותקות?
רבים שאלו אותי במהלך 17 הכתבושלמה פילברת (ובתוספת הכתבה הטרייה מ-4.1.16 זה יוצא 18 כתבות): "הכיצד בזק והוט שותקות ולא מתקוממות מול מה שאתה חושף"?.

התשובה שלי כבר ניתנה כמה פעמים במהלך סדרת הכתבות, וכעת אדגיש את התשובה במונחים כלכליים.

לבזק והוט כדאי מאוד לשתף פעולה עם הספינים של שלמה שפילבר (מנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה משמאל), ספינים, שנעשים על הציבור, כאילו הוא קונס את בזק והוט ושהוא כביכול לא משרת את האינטרסים של בזק. 

הקנסות הבלתי חוקיים, כ"ספין תקשורתי" על הציבור, הם "כסף קטן" עבור בזק והוט ולכן הן שותקות.

אלה הרווחים הכלכליים שיש לבזק ולהוט מההחלטות האחרונות (כאן) של שלמה פילבר:

א. הוט מרוויחה כמיליארד ש"ח לפחות בכך, ששלמה פילבר מוותר לה על הצורך ב"פריסה אוניברסלית", בתמורה לכך הוט תהפוך למעין ספק OTT על רשת בזק.

כלומר: גם בזק וגם הוט מרוויחות המון כסף ועוצמה, במכה אחת, במהלך הזה, מול כל ספקי ה-OTT המתחרים, דהיינו: מול הקבוצות סלקום ופרטנר, שחשבו, שגישת משרד התקשורת היא: "מגרש משחקים מאוזן" בין 4-5 קבוצות תקשורת, וכעת מגלות, שעל המגרש נשאר שחקן אחד: בזק ושחקן הנלווה אליו - הוט. זהו.

סלקום ופרטנר סתם זרקו מיליארדים כדי לרכוש את נטוויז'ן-013 וסמייל-012 (בהתאמה) והשקיעו הון עתק כדי להיות "קבוצת תקשורת", וכעת הן מגלות שהכל ירד לטמיון, ב"ספין" אחד ענק

 ב. בזק מרוויחה ישירות בין 2 ל-3 מיליארד ש"ח בכך, שהיא תהפוך לרשת הסיבים הארצית בישראל, תמורת הסרת "ההפרדה המבנית" מעליה. המהלך הזה מחסל לא רק את הקבוצות סלקום ופרטנר (כאמור בסעיף הקודם), אלא גם מחסל סופית את Unlimited

כך, תוך שנה (אם התכנית של שלמה פילבר תמומש), בזק תהפוך לשחקן מוביל יחיד בשוק התקשורת הישראלי והוט תהיה לא יותר מאשר גרורה של בזק (מעין MVNO על רשת בזק). כמה חיסול התחרות בשוק שווה לבזק? מיליארדים. אין ספק. אך זה עדיין "מתגמד" מול הסעיף הבא. 

ג. השינוי, שביצע שלמה פילבר בתחום הטלפוניה ב"שוק הסיטונאי" והתכנית, שבזק תהיה ספק הסיבים הארצי של ישראל, מחסלים סופית את הדיונים והטיפול בנושאי העבר ששמם: "הרווחיות העודפת של בזק".

מדובר ב"רווחיות עודפת" בסדר גודל שבין 13 ל-14 מיליארד ש"ח, שבזק גבתה בעודף מהציבור, רק בגלל הרשלנות בטיפול של משרד התקשורת בתעריפי בזק שבפיקוח. בפעם הראשונה שחשפתי כאן, ב-2013 את הנושא, "הרווחיות העודפת" של בזק עמדה אז על כ-11 מיליארד ש"ח. איש לא סתר אז את הנתונים שנחשפו וגם איש לא עשה דבר כדי לתקן את המצב האומלל הזה.. מאז החשיפה עברו שנתיים וחצי, וכולם ראו את העודפים שבזק חילקה לבעלי מניותיה בשנתיים האחרונות. זאת, בנוסף ל"מתנה" של האישור לאיחוד הפיננסיי של בזק ו-YES.

אם נוסיף לזה את הרשלנות של משרד התקשורת בתחום של אי הורדת הקש"ג (קישורי גומלין בין הרשתות) הסלולרי והקווי כפי שנדרש - לאפס, תחום שגם הוא מביא לרווחים קלים וגדולים לבזק, מדובר ברווחים מדהימים בסדרי גודל של כ-15 מיליארד ש"ח לפחות לקבוצת בזק, בעשור החולף ועד סוף 2016, מכל הסעיפים, שציינתי לעיל.

זאת, עוד לפני שהתייחסתי בכלל לשאר ההקלות וההטבות המפליגות, שתגענה בקרוב לקבוצות בזק והוט, בעניין שידורי הטלוויזיה וערוצי החדשות בטלוויזיה. 

אז כעת אני מקווה, שזה יותר ברור, למה כדאי מאוד לבזק ולהוט לשתוק, לשתף פעולה עם הספינים התקשורתיים של שלמה פילבר, ולשלם בשקט את הקנסות, שהוא מטיל עליהן ברעש ציבורי, רעש, שנועד לטשטש את עיני הציבור מלהבין מה בדיוק מתרחש כאן. 

לצערי, יש מעט מדי אנשים הקוראים לעצור את הכאוס הזה, למשל דני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר (כאן). כל השאר, או שלא מבינים או שלא רוצים להבין, מה שקורה בשוק התקשורת הישראלי. 

למה אני משוכנע, שנציבות שירות המדינה "תמרח" את החקירה כנגד צמרת משרד התקשורת?
זה פשוט נובע מהנסיון שצברתי בטיפול של נש"מ בפרשיות שהיו וישנן במשרד התקשורת.

לצורך המחשה אביא כאן פרשה טרייה ביותר, שטרם חשפתי אותה לציבור (רמז די עבה: הפרשה החדשה קשורה לפרשת "מספרי הפרימיום", שכיכבה באתר זה בעשרות כתבות).

בעניין זה הגשתי את כל הראיות למחלקת החקירות של נציבות שירות המדינה. הנה התוצאה הלא מפתיעה של "החקירה המהירה והזריזה", שנעשתה בנושא החמור, שהונח על שולחן הנציבות:

תצלום נציבות שירות המדינה

בפרשה הזו, שמות החשודים (לכאורה) נמחקו מתצלום המסמך שהבאתי כאן. אולם, שם של חשוד אחד (לכאורה) אני כן יכול לפרסם, זה שלמה פילבר בכבודו ובעצמו, שנותן לכאורה כיסוי (או חיפוי, תלוי בנקודת המבט), למעשים מאוד חמורים המתרחשים במשרד התקשורת.

כפי שכל אחד יכול לראות מהתצלום, שהבאתי כאן, נציבות שירות המדינה עשתה בדיוק מה שהפרקליטות עשתה, בעניין הקנסות על בזק והוט: העבירה את כל חומר הראיות לחשודים עצמם, כדי שיחקרו את עצמם. אכן, החשודים חקרו את עצמם והחליטו חיש מהר שהם זכאים, לא דבק בהם רבב ולא צריך לעשות מאומה.

פשוט מהלך גדול. ענק. זה פטנט יותר גדול מכל "אומת הסטארטאפים" הישראלית - היכולת של חשודים לחקור את עצמם ולזכות את עצמם מכל אשמה, בהינף קולמוס. 

אני ממתין עוד יום או יומיים, כדי שאנשים רציניים ואחראיים, גם בנש"מ, ילכו בעקבות הפרקליטות ויפסיקו עם השיטה הבלתי חוקית הזו, לתת לחשודים לחקור את עצמם ולהחליט מה לעשות עם החשדות שיש נגדם. 

לצערי, במערכות של הפרקליטות טרם הפנימו את החשיבות של הערך, שהחוק חל על כולם, גם על אלה הממונים על אכיפת החוק. תהליכי הטיהור ו"החשיפה לאור השמש", התרחשו בכמה גופי אכיפת חוק בישראל דוגמת: משטרת ישראל (כשמח"ש קמה), בשב"כ (בעקבות פרשת קו 300), במערכת בתי המשפט עצמה, בשירות בתי הסוהר ועוד. כעת, הפרקליטים בשירות המדינה נלחמים בחריפות כנגד נבת"ם, כי הם רוצים להישאר "מעל לחוק".

לשרת המשפטים, איילת שקד, שדוגלת בשקיפות ובעשיית צדק, יש עוד עבודה רבה לבצע, עד שהנורמה הזו של "שוויון בפני החוק", תחלחל לכל מערכת הפרקליטות במדינת ישראל, מהיועץ המשפטי ופרקליט המדינה בראש, ועד אחרון היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה, לרבות בנציבות שירות המדינה ובמשרד התקשורת. 

עד שהחוק בישראל יחול גם על הפרקליטים, בהחלט ייתכנו מצבים כאלה, כמו שאני חושף פעם אחרי פעם, שבהם החשודים מקבלים לידם את כל חומר הראיות וחוקרים את עצמם ומחליטים על עצמם שהם "כליל השלמות". 

בימים הקרובים נחשוף לקוראינו את הפרשה החדשה, שנוגעת למספרי הפרימיום, ושהחקירה בעניינה "טוייחה" עד כה ע"י נציבות שירות המדינה ומשרד התקשורת. צפו להפתעות נוספות.  
אכיפת החוק



 
 
Bookmark and Share