Telecom News - 10 עובדות על פתרון PTT (פעם קראו לזה "מירס") על רשת הסלולר בדור 4

10 עובדות על פתרון PTT (פעם קראו לזה "מירס") על רשת הסלולר בדור 4

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> 10 עובדות על פתרון PTT (פעם קראו לזה "מירס") על רשת הסלולר בדור 4
10 עובדות על פתרון PTT (פעם קראו לזה "מירס") על רשת הסלולר בדור 4 LTE
מאת: מיכאל פנחס, 25.1.16, 08:30מיכאל פנחס
 
עובדים ומנהלים בעסקים וארגונים רבים שומרים על מערכות ה-PTT שלהם. האם יש יתרונות בשימוש ב-PTT כשעולם הסלולר עבר לדור רביעי (LTE)? תשובה מפתיעה.
 
ארגונים ועסקים רבים נזקקים לפתרון תקשורת נייד מסוג PTT (ר"ת: Push To Talk), מה שקראו לו בעבר בשם "מירס", על שם חברת התקשורת העיקרית, שסיפקה שירות כזה בישראל (היו עוד מתחרים, אבל "מירס" שלטה ושולטת בתחום ה-PTT במשך שנים רבות, עד ששמה זוהה עם השירות. כיום שם החברה הוא הוט מובייל).
 
כיום, עולם התקשורת הנייד מבוסס על טכנולוגיות הדור הרביעי – LTE, כשבאופק כבר מדברים על טכנולוגיות הדור החמישי – ,5G שתהיינה נפוצות בשוק הסלולרי ברחבי העולם בסוף העשור הנוכחי.
 
חברת Mobile Tornado (חלק מקבוצת אלווריון), אחת מספקיות פתרונות PTT על רשתות הסלולר החדשות, מציגה 10 עובדות, שמאירות את התחום הזה מנקודת ראות חדשה לעסקים וארגונים, נקודת ראות, שמציגה את ה-PTT כ-POC (ר"ת: (Push over Cellular: למובייל טורנדו יש מתחרה נוספת בישראל (חוץ ממירס שתשדרג בקרוב את שירותיה), והיא: Azetti Networks.

ספקי POC מספקים ללקוחותיהם את החידושים הבאים:
 
1. בגישה החדשה, משתמשי הקצה יסתפקו רק במכשיר קצה נייד אחד. עד היום, משתמשי שירותי PTT החזיקו על גופם מכשיר PTT ומכשיר סמארטפון במקביל. בגישה החדשה אין צורך ב-2 מכשירים. מכשיר הסמארטפון יהיה גם מכשיר ה-POC (דהיינו: PTT על רשת הסלולר).
 
2. הפתרון המאוחד יכול לעבוד על כל רשת אלחוט, לא רק על דור 4 – LTE. המכשיר יכול לפעול ב-PTT גם על WiFi וגם על רשתות דור 2 ודור 3, במקום שאין כיסוי של דור 4.
 
3. אין גבולות לשירות החדש. עד היום, מכשירי PTT פעלו רק בארץ בה הם רשומים. כעת, ניתן להשתמש ב-PTT גם כשנוסעים לחו"ל, בכל מקום בעולם.
 
4. אין מגבלה של מכשירים. אם בעבר ה-PTT היה מוגבל למכשירים ייעודיים (ויותר יקרים), שהותאמו ל-PTT, כעת ניתן להשתמש בכל מכשיר קצה, כולל מכשירי BYOD (פרטיים).
 
5. כתוצאה מהיכולת של שימוש בכל מכשיר קצה, מכשירי אייפון יכולים לדבר עם מכשירי אנדרואיד או ווינדוספון (חלונות של מיקרוסופט) ב-PTT. בעבר, זה היה רק חלום בלתי ממומש.
 
6. חיבור לקבוצה או למוקד בלחיצת כפתור אחד, כפתור ה"דבר" – Talk. ניתן לתכנת את המכשיר כך, שבלחיצה אחת בלבד על "דבר" – Talk ("הכפתור הירוק" במסך של הפעלת שיחה), המשתמש מתחבר אוטומטית לקבוצה, שבחר להתחבר אליה, או למוקד, ללא צורך לבחור את יעד השיחה ולחייג. אין חיבור יותר מהיר מזה, לחיבור ליעדים, שאליהם המשתמש רגיל לחייג בצורה תכופה.
 
7. אפשרות אזעקה או סיוע באמצעות כפתור SOS (מתכנתים אחד הכפתורים בסמארטפון כך, שלחיצה ארוכה עליו מפעילה את ה-SOS). שיגור אות מצוקה (ליעדים, שהוגדרו מראש במכשיר), כולל שיגור של המיקום של המשתמש לפי זיהוי GPS, שיש לו במכשיר. מרגע שמשוגר אות מצוקה, מקבל הקריאה יכול לשוחח עם בעל המכשיר באופן פתוח ולראות מה העזרה שהוא נזקק לה.
 
8. ניתן להפיץ מסר ארגוני או הודעה חשובה לכל העובדים בבת אחת ובמקביל בלחיצת כפתור אחת.
 
9. איכות הקול טובה יותר משיחת סלולר (MOS=4). זאת, בלי תלות מהיכן יוזמים את השיחה. כך, שיחה מחו"ל נשמעת באותה איכות כמו שיחה מקומית.
 
10. ניתן לשלוט בגובה ההוצאות. המשתמש יכול לקבוע במערכת ההפעלה את העלויות המותרות לשימוש הוא יקבל התראה בזמן אמת, כשיתקרב למגבלת ההוצאה שנקבעה. אין יכולת כזו בשיחות סלולר רגילות.
 
שורה תחתונה:
רכישת פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, דוגמת PTT על רשת הסלולר (POC), כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.
 
מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרי תקשורת מתקדמים מהסוג של POC. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, ינואר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


LTE
 

 



 
 
Bookmark and Share