Telecom News - מחקר: מבוגרים זהירים יותר ברשת אבל מתקשים לזהות סכנות

מחקר: מבוגרים זהירים יותר ברשת אבל מתקשים לזהות סכנות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מחקר: מבוגרים זהירים יותר ברשת אבל מתקשים לזהות סכנות

מחקר: מבוגרים זהירים יותר ברשת אבל מתקשים לזהות סכנות

מאת: מערכת Telecom News, 13.1.16, 17:58איום ברשת

משתמשים בגילאים 24 ומטה מוכנים לחשוף יותר מידע אודותיהם ברשת ונוקטים פחות צעדים כדי להגן על עצמם, אבל מבינים את האיומים טוב יותר ויכולים לזהות אותם בקלות רבה יותר.
 
עפ"י סקר צרכנים של מעבדת קספרסקי, בכל הנוגע לבטיחות ברשת, צרכנים בגילאי 45 ומעלה זהירים יותר לגבי שיתוף מידע מאשר משתמשי אינטרנט צעירים, אבל הם חסרים ידע כדי לזהות הונאה או איום ודאי. משתמשים בגילאים 24 ומטה מוכנים לחשוף יותר מידע אודותיהם ברשת ונוקטים פחות צעדים כדי להגן על עצמם, אבל מבינים את האיומים טוב יותר ויכולים לזהות אותם בקלות רבה יותר.

המחקר מצא, שעבור צעירים, שיתוף מידע ברשת הוא דבר יומיומי, כש- 83% מעבירים הודעות פרטיות ברשת, בהשוואה ל- 53% בלבד בקרב בני 45 ומעלה. פי 3 צעירים מודים, ששיתפו תוכן מפורש ברשת לפחות פעם אחת: 23% בהשוואה ל-7% מהמבוגרים.

כ-40% מהנשאלים טוענים, שיש להם פחות סיסמאות מאשר חשבונות מקוונים, וחצי מהם מאחסנים אותן במקום שאינו מאובטח, כגון כתיבה במחברת.

הדור הצעיר פחות סבלני בכל הנוגע להתקנת תוכנות והורדת קבצים. 26% אומרים, שהם מדלגים על פרטי תנאי השימוש כאשר הם מתקינים תוכנה. המשמעות היא, שהם אינם יודעים לאיזה סוג של נתונים הם אפשרו גישה חיצונית, אילו תוכנות נוספות הם עלולים להתקין או כיצד הגדרות מערכת ההפעלה שלהם ישתנו.

במקביל, רק 12% בגילאי 45 ומעלה מתעלמים מהאותיות הקטנות. צעירים גם חוששים פחות כאשר הם מורידים קבצים, כש-1 מ-3 (31%) מוריד קבצים ממקורות שונים, בהשוואה ל-10% בלבד מהמשתמשים המבוגרים.

1 מ-4 (24%) בגילאי 24 ומטה ינטרל את פתרון אבטחת המידע אם זה ינסה למנוע התקנה של תוכנה, דבר שרק 13% מהמשיבים המבוגרים יעשו.

עם זאת, כאשר מציגים בפניהם איום, צעירים מציגים ניסיון רב יותר בזיהוי האיום. כאשר התבקשו לבחור שיר להורדה מתוך 4 דוגמיות, 1 מ-3 צעירים (30%) בחר בקובץ ה-.exe המסוכן, בהשוואה לכמעט חצי (42%) מאלה בגילאי 45 ומעלה. הגרסה הבטוחה של קובץ .wma נבחרה ע"י 1 מ-5 משיבים מבוגרים בהשוואה ל-29% מהצעירים.

לכן, לא מפתיע, שלאור ההתנהגות המשוחררת שלהם יותר ברשת, צעירים צפויים להיפגע יותר מקוד זדוני. 57% מתחת לגילאי 24 נפגעו ב-2015 בהשוואה ל-34% מהמשתמשים המבוגרים יותר. בגלל חוסר הניסיון שלהם מול סיכון מקוון, יש סבירות נמוכה יותר, שקורבנות מבוגרים ידעו לציין מהיכן הם נפגעו: 17% בהשוואה ל-10% מהצעירים.

נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל: "משתמשי אינטרנט מבוגרים נוטים לקחת פחות סיכונים עם המידע האישי שלהם ברשת, וכאשר הם מתמודדים עם איומי סייבר הם בקיאים פחות בזיהוי והתמודדות עימם. אין תחליף לאינסטינקט הישרדות דיגיטלי חזק. חשוב, שמשתמשים בכל הגילאים יהיו זהירים וחשדנים ברשת ומודעים לאיומים השונים ללא קשר לתדירות ולדרך השימוש.

משתמשים צריכים להפעיל פתרון אבטחה המספק הגנה טוטאלית כאשר הם מורידים ומתקינים קבצים ומבצעים תקשורת מקוונת. עליהם להגן על החיים הפרטיים שלהם ולהימנע מבעיות הנגרמות מחוסר יכולת לזהות איומים".
 
המידע נלקח מ- Consumer Security Risks Survey 2015 ומ-Are you cyber savvy? Quiz
 
תרשים



 
 
Bookmark and Share