Telecom News - התנועה לזכויות דיגיטליות נגד חסימת אפליקציית בליינדספוט ע"י המדינה

התנועה לזכויות דיגיטליות נגד חסימת אפליקציית בליינדספוט ע"י המדינה

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> התנועה לזכויות דיגיטליות נגד חסימת אפליקציית בליינדספוט ע"י המדינה
התנועה לזכויות דיגיטליות נגד חסימת אפליקציית בליינדספוט ע"י המדינה
מאת: מערכת Telecom News, 18.1.16, 17:31יהונתן קלינגר
 
התנועה לזכויות דיגיטליות הביעה היום בישיבת ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת התנגדות לרגולציה בנושא חסימת אפליקציית Blindspot. "בגלל נבל אחד בעיר לא משמידים את כל העיר".
 
עו"ד יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי לתנועה לזכויות דיגיטליות, הביע היום התנגדות לחסימת אפליקציית בליינדספוט לאנדרואיד ולאייפון ואפליקציות דומות ע"י המדינה.
 
בדיון, שהתקיים היום בוועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, אמר קלינגר:
 
"מדינת ישראל מפעילה עבור כלל אזרחי ישראל מערכת, שמאפשרת לשלוח הודעות אנונימיות. המערכת הזו פתוחה, פרוצה, ולא מעט אנשים משתמשים בה לעבירות פליליות. למערכת הזו קוראים דואר ישראל. אבל אף אחד לא מדבר על האנונימיות בדואר, ועל כך, שכל אחד יכול לשלוח מכתב אנונימי בלי לשאול אותו.
 
הסיפור הוא פשוט: יש כאן טכנולוגיה, אבל מי שמשתמש בטכנולוגיה לרעה לא עושה זאת כי הטכנולוגיה הביאה אותו לזה, הוא לא בריון בגלל הטכנולוגיה אלא הוא בריון כי הוא בריון. אנו לא צריכים לחסום טכנולוגיות חדשות, אנו צריכים לעודד אנשים לעשות שימוש נכון בטכנולוגיה, לעשות את מה שצריך אבל לא לקדם חסימה של טכנולוגיות.
 
אני לא אוהב את בליינדספוט, אבל זו העדפה אישית שלי. אני בחרתי לא להתקין אותה, כמו חלק ניכר מאזרחי המדינה. אבל להתחיל להתעסק עכשיו בטכנולוגיה ספציפית לא יעזור. נחסום את בליינדספוט אז מחר ילד ילך ויקנה טלפון סלולרי חד-פעמי בדואר וישלח הודעות, הוא יפתח חשבון פייסבוק פיקטיבי ויטריד, הוא יפתח חשבון וואטסאפ אנונימי ויטריד. מי שרוצה להטריד יכול תמיד להטריד, הוא לא צריך אפליקציה כזו או אחרת. לכן, הפתרון הנכון כאן הוא חינוך והדרכה, ולא לקדם עוד רגולציה.
 
חברי הכנסת, אל תהיו כלי שרת בידי מי שרוצה לפתוח פתח למדרון חלקלק. כי מי שתומך היום בחסימה של בליינדספוט יפעל בעוד שנה להגבלות על ביטוי פוליטי, ולהשתיק מתלוננות בהטרדה מינית. אנונימיות היא חלק מחופש הביטוי, ובגלל נבל אחד בעיר לא משמידים את כל העיר".

פירוט מלא של הדיון, שנערך היום בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת - כאן

 מסך BLINDSPOT



 
 
Bookmark and Share