Telecom News - "מתחמני המסמכים והמספרים" במשרד התקשורת הפסידו לבזק בבג"ץ

"מתחמני המסמכים והמספרים" במשרד התקשורת הפסידו לבזק בבג"ץ

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "מתחמני המסמכים והמספרים" במשרד התקשורת הפסידו לבזק בבג"ץ
בדיוק כפי שצפיתי, בזק זכתה היום בבית המשפט העליון בבג"ץ אחד מהשניים, שהגישה (עע"מ 8389/14) כנגד משרד התקשורת בעניין מחירי "השוק הסיטונאי" על הרשת שלה, שנובעים מעבודה מפוברקת של פרונטיר. הזכייה של בזק בבג"ץ השני (בג"ץ 8976/14), שהוא כרגע חסוי, כמעט מובטחת לאור ההצלחה היום. הישג גם לאתר Telecom News. 
מאת: אבי וייס, 18.1.16,18:55הרן לאבות

בניגוד לפרטנר, שהגישה לאחרונה בג"ץ כנגד משרד התקשורת בעניין הטיפול של משרד התקשורת בהפרות הרישיון של גולן טלקום, נושא שלא בטוח, שיש לפרטנר מעמד ברור, שיכול להוביל אותה לזכייה בבג"ץ, בזק מגישה בג"צים כנגד משרד התקשורת רק בעניינים הנוגעים לה עצמה עם מסמכים ומומחים היכולים לסייע לה לזכות בבג"ץ. ואכן היא זוכה, פעם אחרי פעם.

לא תמיד היא זוכה באופן מלא, אבל בסוף היא זוכה. כך, בזק זכתה ובענק אך לאחרונה בבג"ץ הטלפוניה בשוק הסיטונאי, מה שהוביל לשימוע על מחירי הטלפוניה על רשת בזק, בדיוק בגישה, שבזק רצתה.

"בג"ץ הטלפוניה" היה רק אחד משרשרת הבג"צים, שהגישה בזק כנגד משרד התקשורת בעניין "השוק הסיטונאי". במאמר תחת הכותרת "למה בזק תמשיך להוביל בשוק התקשורת ולקרקס את משרד התקשורת" ניתחתי את מהלכי בזק מול משרד התקשורת ובמיוחד הרחבתי על 2 בג"צים, שבזק הגישה, וחזיתי, שהיא תזכה בהם.

הראשון הוא למעשה לא בג"ץ, אלא ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים (עע"מ 8389/14), שדחה את בקשת בזק לקבל את כל "מסמכי פרונטיר" לידיה, והשני בג"ץ של ממש (בג"ץ 8976/14), שטרם התקבלה בו החלטה. אולם, שני הדיונים, שהתקיימו ומתקיימים בפני שופטי בית המשפט העליון, עוסקים בדיוק אותו נושא, שאפשר להכניס אותו תחת הכותרת המסכמת: "התחמונים של הרן לבאות ושות' בקביעת מחירי השוק הסיטונאי בישראל".

אך לפני 3 ימים פרסמתי כאן ובהרחבה את כל התחמונים של משרד התקשורת בנושא קביעת מחירי "השוק הסיטונאי" על רשת הוט וקראתי (שוב) לפטר את הרן לבאות (בתמונה למעלה), סמנכ"ל בכיר לכלכלה במשרד התקשורת, בגלל התחמונים הללו. והנה היום, בית המשפט העליון החליט בדיוק בכיוון הזה כשפסק לטובת בזק ודרש ממשרד התקשורת לתת לבזק את כל מסמכי חברת פרונטיר, חברת הייעוץ הבריטית, שהרן לבאות מעסיק, כדי לסייע בידו בתחמון המספרים של "השוק הסיטונאי". 

אגב, בזק הגישה את העתירות שלה אחרי שהתחמונים הללו על מספרי "השוק הסיטונאי" של בזק נחשפו לציבור הקוראים כאן באתר. כך, שההחלטה של בית המשפט העליון מהיום היא גם ניצחון של החשיפה באתר Telecom News. התחזיות לי מתגשמות כמעט במלואן (עדיין בג"ץ אחד טרם הסתיים). 

תזכורת קצרה: כבר ביום 21.1.2014 חשפתי כאן ובהרחבה כיצד הנתונים, שעליהם התבסס השימוע של "שוק סיטונאי" של בזק, נראים על פניהם מפוברקים. ניתחתי בהרחבה (כאן, וכאן), מה תהיינה ההשלכות החמורות של מהלך שגוי ומפוברק זה.

קודם לחשיפה זו, 
חשפתי כאן, ב- 28.12.2013, שמשרד התקשורת הוציא "פטור ממכרז" לחברת "פרונטיר", ובהמשך חשפתי כי היא לא סיימה את עבודתה, בכל הנוגע ל"שוק הסיטונאי". אז זה די ברור לכל בר דעת, שאם "פרונטיר" טרם סיימה עבודתה, לא ייתכן להציג לציבור ולחברות התקשורת, שהיא כן סיימה את עבודתה ויש תוצאות ברורות לעבודתה. 

יודגש, שאין זו הפעם ה
שלמה פילברראשונה, ששר התקשורת הקודם (גלעד ארדן) ומנכ"לו (אבי ברגר), תחמנו את הציבור, המציאו נתונים שאינם, ומספרים "סיפורי אגדות", שמבוססים, כנראה, על "משקפי גוגל" ב"מציאות מדומה", או שואבים נתונים מהבלוגים והטוקבקים של השר וקוראיו - היישר מהפייסבוק.

המציאות הזו לא השתנתה בהרכב החדש של ביבי נתניהו כשר התקשורת ושלמה פילבר (משמאל) כמנכ"ל. למה זה לא השתנה? כי הם עדיין מחזיקים את הרן לבאות כסמנכ"ל בכיר לכלכלה, כדי שיביא (דהיינו: ימציא) להם את המספרים. והרן לבאות מחזיק סביבו יועצים, כולל את פרונטיר, כדי להציג, כאילו המספרים, שהוא ממציא, יש להם איזה בסיס מדעי וכלכלי. ככה זה עובד כבר מספר שנים. תעשיית "עבודה בעיניים בע"מ" על חשבון משלמי המיסים בישראל. 


השלב הבא הוא, שבזק ערערה בבג"ץ 8976/14 (שכרגע משום מה הוא חסוי), על כל חוקיות רגולציית "השוק הסיטונאי" החלה עליה. הניצחון של בזק היום (שמאפשר לה לקבל את כל מסמכי פרונטיר), מאפשר לה להשיג נתונים נוספים, שיוכיחו (אולי) את טענותיה. שכן, אי אפשר להסתיר, שכל עבודת פרונטיר וכל המספרים, שהציג הרן לבאות, ואחריו מנכ"ל משרד התקשורת והשר, של מחירי "השוק הסיטונאי" על רשת בזק, הם תחמון אחד גדול ומצוץ מהאצבע.

סביר להניח, שאם בזק תזכה בבג"ץ
8976/14, גם הוט תלך במסלול הזה של בג"ץ, במטרה לקעקע את המספרים החדשים של "שוק סיטונאי", שהונחתו על ראשה אך בשבוע שעבר. 
 
בית משפט



 
 
Bookmark and Share