Telecom News - בזק בינלאומי הפכה להיות רשם דומיינים

בזק בינלאומי הפכה להיות רשם דומיינים

דף הבית >> פורומים וביטקוין >> Web 2.0/3.0 >> בזק בינלאומי הפכה להיות רשם דומיינים
האם הרפורמה ברישום דומיינים באיגוד האינטרנט הישראלי תוביל גם להוזלת רישום הדומיינים בישראל? זה טרם ברור. אולם, באופן מפתיע, לרשימת 9 הרשמים המוסמכים לרשום (ולמכור) דומיינים (שמות מתחם בישראל) הצטרפה אמש בזק בינלאומי. אולם, המחירים הקיימים הם עדיין שערורייה. עדכונים בתחתית הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 19.1.16, 08:30בזק בינלאומי

בלעדי: בחודש החולף, תחום הדומיינים (שמות המתחם) "כיכב" באתר זה בכמה כיוונים:

א. הרפורמה המפתיעה של רישום הדומיינים מיוזמתו של מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי, על פיו האיגוד מפסיק לרשום דומיינים וכל המשימה הזו היא נחלת הרשמים המוסמכים. זה פורסם תחת הכותרת: "הלחץ משפיע: איגוד האינטרנט משנה את שיטת הטיפול בתחום הדומיינים".

ב. חשיפת הדיון, שנערך בכנסת כמענה לשאילתה של ח"כ נחמן שי, דיון, שפורסם תחת הכותרת: "השר יריב לוין (שר התיירות) "מרח" בכנסת את ח"כ נחמן שי בנושא הדומיינים".

כעת אנו חושפים, שבזק בינלאומי (מקבוצת בזק) החליטה להיכנס לתחום הזה וקיבלה הסמכה להיות "רשם דומיינים" והצטרפה בכך לרשימה, שכרגע מונה 10 רשמים מוסמכים (כאן), רשמים, שרושמים שמות מתחם מכל הסוגים כולל תחת הסיומות .co.il ו-.org.il.

האם הצעד של בזק בינלאומי נועד לחסוך ממנה את העמלות ברישום דומיינים עבור עצמה ולקוחותיה, כי בעבר בבזק בינלאומי היו רושמים דומיינים בעיקר דרך דומיין-דה-נט? זה לא ברור, כנראה שלא, כי באתר בזק בינלאומי כבר פורסמו, בפורטל מיוחד שהוקם לנושא, המחירים של בזק בינלאומי לדומיינים ישראליים (וגם זרים).

בזק בינלאומי מוכרת דומיין ישראלי ב-80 ש"ח + מע"מ לשנה (!), ב-Domainthenet זה 79.99 ש"ח כולל מע"מ. בעוד שרשם אחר, למשל LiveDns, רושם דומיינים ישראלים ב-75 ש"ח לשנה לדומיין כולל מע"מ. אצל InterNIC רישום דומיין הוא 59.90 ש"ח + מע"מ עם שירות VIP, אצל הרשם בשם box רוכשים דומיין ישראלי ב- 49 ש"ח לשנה כולל מע"מ.

כך שמהפכת מחירים - עדיין אין.

כבר חשפנו (כאן, כאן וכאן), שמחירי הדומיינים בישראל אמורים להיות שקלים בודדים לדומיין (מחיר סיטונאי) ולא יותר מ-20 ש"ח לשנה כולל מע"מ, לצרכנים.

מי שייכנס לאתר רשם דומיינים בינלאומי דוגמת GoDaddy יכול לראות שדומיין במבצע בסיומת com. עולה 0.99 $!! כלומר: פחות מ- 4 ש"ח לשנה.

המחירים הקיימים הם שערורייה והפקעת מחירים, שלא לדבר על 9,000 בעלי הדומיינים שבכלל לא משלמים על הדומיינים שלהם מזה שנים רבות ואיגוד האינטרנט הישראלי לא עושה עם זה דבר (כנראה חלק מ"הדאגה למקורבים לצלחת"). גם "המטמון" של עשרות אלפי מספרי IPv4 עדיין מוחבא ללא שימוש בידי האיגוד, כפי שחשפנו כאן.

האם הנשיאה החדשה של איגוד האינטרנט (נאוה גלעד שלומוביץ) תוביל למהפך באיגוד ולעבודה שקופה והוגנת ולמען הציבור המממן את פעילות האיגוד? לפי מה שזה נראה כרגע - בספק רב

עדכון 20.1.16: מצ"ב כאן להורדה תגובת איגוד האינטרנט הישראלי לכתבה, תגובה שנשלחה לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. 

עדכון 21.1.16: מצ"ב כאן להורדה תגובתו של חבר איגוד האינטרנט הישראלי רפי הוידה (לשעבר המדען הראשי במשרד התקשורת) על מכתבו של לביא שיפמן מאיגוד האינטרנט לוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת. 
 
איגוד האינטרנט הישראלי



 
 
Bookmark and Share